• Tx2

Maj 2009!

Vår dukning kommer bli enligt detta:

- Vita dukar och vit porslin
    - Ljuskoppar med svart sten o limegröna värmeljus
    - Svarta tygrosblad
    - Svarta festprogram med grön liten "tvättlapp".
    - Trolgtvis svarta placeringskort.
    - Limegröna servetter, inte bestämt viking än.
    - Gröna glashjärtan

Den mesta porslinet finns i lokalen, annars får vi låna från vår kock från deras extra förråd.

Igår fick vi provsmaka menyn och vin. Mmmm, även om jag fick ge mig på efterrätten. Tre av fyra tyckte att ett av tillbehören var riktigt god medan jag var skeptisk, men den är lite annorlunda så det blir kul. Dessvärre får vi nog byta ut köttet som vi tänkt då det har gått upp så mycket i pris att det inte blir prisvärt.

Och imorgon är sista OSA-datum. Bara två som inte svarat. Och en som vi är lite osäker på, men det beror på om 90-åringen har en bra el dålig dag.

• Tx2

Jag fyndade dem på ikeas julrea.

Tindragull skrev 2009-03-14 22:36:51 följande:
    Tx2:Var har du hittat gröna glashjärtan?
  • Tx2

fröken sjunfors och corona: ni får skriva in o klaga

Nu har vi fått svar från alla inbjudna. Kul att tänka på att när vi böjade planera skissade vi på 60 gäster. Nu landade vi på 79 inbjudna gäster. Fyra som inte kommer. Två osäkra (90-årig mormor + vårdare) oxå som inte det bestäms förrens sista dagarna, vilket gör att vi får nog skissa på två alternativa bordplaceringar då vi tänkt ha flera olika strlekar på borden.

• Tx2

Trist när det blir så komplicerat med namnen. Kan ett alternativ vara att ni behåller era egna och sedan när det har lagt sig ta ni en funderare på efternamnen igen. Det går att byta längre fram, även om jag förstår att det kanske känns roligare att göra det i samband att ni gifter er.

• Tx2

Tror inte pengar i kuvert till en präst är en bra present idag, har för mig att jag läst det i prästtråden.

En korg med massa godsaker är inte heller fel. Troligtvis får vår vf en blomma. Men det bestämmer vi efter att vi träffat honom, framkommer kanske att han föredrar något annat.

Pingst09: Trist när föräldrarna lägger så mycket värderingar i namnvalet.

• Tx2

Vi har bestämt oss för två lättdruckna saker som vi fick tips om av en sommilier som han trodde skulle passa vår meny. Som inte kostade mer än 70:-

Mitt tips är att kontakta systembolaget, vissa butiker har dryckesrådgivning som man kan boka tid för och få tips till den menyn man har valt. Alt bara gå in och fråga alt kontakta deras kundtjänst. Dem är kunniga

• Tx2

Man får ge presenter, men man skall undvika att ge pengar då dem inte skall ta emot svart betalning för sina tjänster.
    Präster är väl vanliga människor, en del gillar alkohol o en del inte.
    Men hör i prästtråden om du vill.

Kärlekensskull skrev 2009-03-18 10:04:39 följande:
    soon and very soon: Jaha varför får man inte ge präster presenter?? Men dricker päster alkohol??
  • Tx2

Vår lilla brudnäbb kommer att få min badge, som jag hade på möhippan. Det är en bild på min blivande, just nu är han favoritperson

• Tx2

Oj, en präst som vill ha svarta pengar. Men h*n tillhör kanske inte svenska kyrkan?

• Tx2

elsi: bra att det kändes bättre när du träffade personen, men konstigt att dem beter sig på det viset. Skall hela vigseln vara på engelska med sånger o allt?

• Tx2

Dessvärre inga bra förslag på psalmer, men det kanske er präst har. Är det väldigt blandat med gästernas nationalitet el är majoriteten från england el sverige? Går kanske att ha en psalm som svenskarna klämmer i och en som engelsmännen fixar bättre. Borde finnas psalmer som har samma melodie, vilket gör att även svenskarna kan sjunga med i den engelska.

• Tx2

Vi skall köpa tårta från ica, och en "allergitårta" från ett annat ställe. Om jag minns rätt så skulle dem ta 340 för 20-bitars moussetårta. Inte pimpad för bröllop.

• Tx2

Vilken tur att det var ditt namn som drogs!

Här är det mindre är sex veckor kvar!!! Nu går det undan, fast jag har nog inte riktigt fattat det än. Inställningen "det ordnar sig" har nog skrämt iväg bröllopsmardrömmarna.

Vi har kvar:
    *Provning av klänningen nu när underkjolen är här
    *Sticka klart min sjal
    *Göra klart bordsplacering, fest- o vigselprogram, bordsplaceringalappar (allt är påbörjat)
    *Inköp av alkohol och övrig dryck
    *Inköp av vickningsmat och snacks
    *Få ok från vår vf, fotograf, solist o serveringspersonal
    *Få ihop körschema för dagen
    *Hämta allt som är beställt

Undrar vad jag missat?

• Tx2

Jag hade en mardröm men det var flera månader sedan, fast den lyckades lösa sig på slutet. Väntar på att stressen och nervositeten skall slå in.
    En av mina tärnor vaknade en morgon och var helt slut då hon hade haft en mardröm om att dem var tvugna att cykla mig en lång sträcka för att hinna till bröllopet. Så mao så behöver jag inte ha mardrömmarna, andra har dem för mig

Något kilo mindre hade inte varit fel, men då kanske min klänning inte passar. Har doc börjat sola solarium lite för att bli av med lite bikinränder som sitter kvar. Har axelbandslöst.

• Tx2

Jag började sola förra veckan. Jag blir lätt pepparkaka så jag kör några enstaka nu i början och så blir det nog inte något i slutet.

• Tx2

Kopirerade från denna trådstarten. Uppdatera gärna så kan vi ta med den i nästa trådstart.

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta

• Tx2

Det går fort nu, men jag väntar på att pirret skall komma. Och mardrömmarna!

Svar på tråden Maj 2009!