• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Nasoleh

Frisör bokad! Blev inte en frisör-elev som jag funderade lite över, utan tog en frisör som jag fått rekommenderad.
    Pris, 675 kr/ timmen, tar 2-3 timmar, det vet vi efter provuppsättningen som ingår i priset. Ingår också champangefrukost
    Hudterapeuten ligger precis intill och hon är också bokad: 800 kr för smink (1 timme) och provsminkning ett par veckor innan (1 timme).

Skönt, en sak till att bocka av!

• connys hjärta

HEjsan igen!! Var nära att det inte blev något bröllop för oss allt gik sönder,bilen tumlaren och kylen,så vi sköt fram det till dec.Men i dag ringde minC och sa att vi kör på maj ändå så nu får jag sluta drömma och börja på riktigt.Börjar bli lite tajt om tid känner jag.Hur går det för er andra vad har ni gjort och vad har ni kvar??

• connys hjärta

Svarar Tindragul!Annars blir jag väl portad från det andra stället
    Namn:Maria
    Brudgummens namn:Conny
    Bröllopsdatum:30 maj
    Bröllopsplats:Hagakyrkan i Göteborg
    Antal bjudna gäster:60 ca
    Budget:30000
    Kvar att fixa:Typ allt,då jag börjar om igen
    Vad blir det för efternamn? Ditt, brudgummens, eller kanske et helt nytt:Det blir A johansson

• Pingst09

Namn:Helena
    Brudgummens namn:Stefan
    Bröllopsdatum:30 maj
    Bröllopsplats:Ragunda kyrka, Jämtland
    Antal bjudna gäster:60 ca
    Budget:Hamnar väl på 30 000- 40 000 innan vi är klara.
    Kvar att fixa:Hans kläder, näbbkläder, spika maten, köpa alkohol,bestämma låtar till kyrkan, Hår-make.naglar är bokat men som ni förstår inte klart ännu , skicka in hinderprövningen
    Vad blir det för efternamn? Ditt, brudgummens, eller kanske et helt nytt:Jag vill att vi båda heter mitt som är ovaligare (bara 25 st som heter) men han vill hellre behålla sitt -sson-namn Inte bestämt ännu alltså...

• Nalle Puh 40

Brudens namn: K

Brudgummens namn: O

Bröllopsdatum: 30 maj

Bröllopsplats: Höglandet

Antal bjudna gäster: 108

Budget: ???

Kvar att fixa: Mycket

Vad blir det för efternamn? Ditt, brudgummens, eller kanske et helt nytt: Ett släktnamn

Bröllopsresa: Turkiet

• RonjaMimmi

Oj, vad många ni ska bjuda, och stora budgetar. Här kommer jag med mitt lilla bröllop :)

Namn: Jessica

Brudgummens namn: Pierre

Bröllopsdatum: 23 maj

Bröllopsplats: Sockenkyrkan, Hallsberg

Antal bjudna gäster: 29

Budget: ca 20 000 (har egentligen ingen budget, försöker hålla nere kostnaderna så mycket det går och så får det kosta vad det kostar)

Kvar att fixa: Bukett, tårta, klänning, hindersprövnig, ringar, boka resa, boka hotell för bröllopsnatten m.m. m.m. m.m.

Vad blir det för efternamn? Antagligen gör vi så att vi behåller våra respektive namn men jag lägger nog till hans efter mitt.

Bröllopsresa: Västkusten, antagligen Falkenberg (inte vill man åka utomlands när det är vår och varmt i Sverige)

• Saralainen

Efter allas svar här så börjar jag undra vart alla våra pengar har tagit vägen!!!
    Vi kommer bjuda 40 st och vi räknar att hela bröllopet kommer gå på 80 000 kr. Och detta är EXKL bröllopsresa.
    Vad har ni för kuvertpris? Vi kommer betala 1000 kr/person i kuvretpris. Så där går ju 40 000 kr.
    Men shit vad dyrt jämfört med vad ni andra lägger ut.

*snyft*

• Trulsa79
    Saralainen skrev 2009-02-12 21:01:35 följande:
    Efter allas svar här så börjar jag undra vart alla våra pengar har tagit vägen!!!Vi kommer bjuda 40 st och vi räknar att hela bröllopet kommer gå på 80 000 kr. Och detta är EXKL bröllopsresa.Vad har ni för kuvertpris? Vi kommer betala 1000 kr/person i kuvretpris. Så där går ju 40 000 kr.Men shit vad dyrt jämfört med vad ni andra lägger ut.*snyft*
    Vi funderar på catering och då blir kuvertpriset 100-150kr/person för varmrätt. Efterrätt fixar jag själv ca 5kr/pers Alkohol 100kr/pers och tårta/kaffe 20kr/bit

ca 250kr/pers = 12500kr för mat o dryck.
  • Tindragull

Vi kommer också ha 40 gäster, men våt mat kostar 110:-/portion. Tårtan går på 600 till 40 pers och drickan köps in i Tyskland. :)
    Då blir det inte så dyrt.
    Vad ingår i en kuvertavgift egentligen?

Saralainen skrev 2009-02-12 21:01:35 följande:
    Efter allas svar här så börjar jag undra vart alla våra pengar har tagit vägen!!!Vi kommer bjuda 40 st och vi räknar att hela bröllopet kommer gå på 80 000 kr. Och detta är EXKL bröllopsresa.Vad har ni för kuvertpris? Vi kommer betala 1000 kr/person i kuvretpris. Så där går ju 40 000 kr.Men shit vad dyrt jämfört med vad ni andra lägger ut.*snyft*
  • Tindragull

Ojoj! Börja om igen!!!? Tufft! Men det går! Jag har bara haft från mitten av december på mig, så med lite eld i baken går allt vettu?

Och var skulle du bli portad från?
    *kliar mig i huvet*

connys hjärta skrev 2009-02-12 15:38:28 följande:

Svarar Tindragul!Annars blir jag väl portad från det andra stället Namn:MariaBrudgummens namn:ConnyBröllopsdatum:30 majBröllopsplats:Hagakyrkan i GöteborgAntal bjudna gäster:60 caBudget:30000Kvar att fixa:Typ allt,då jag börjar om igenVad blir det för efternamn? Ditt, brudgummens, eller kanske et helt nytt:Det blir A johansson
Svar på tråden Maj 2009!