Inlägg från: emmlin |Visa alla inlägg
  • emmlin

    Maj 2009!

    här har vi oxå inhandlat pyssel till inbjudningarna, har en vän som arbetar som dekoratör och sitter och gör bl.a inbjudningskort och sånt väldigt ofta så hon ska göra våra kort känns väldigt bra då vi själva inte är så pyssliga av oss det blev ca 16 kr/kort...

    är det någon av er som har tänkt att besöka någon av bröllopsmässorna här i Sthlm? Vi funderar på att gå på en men vet inte vilken av de vi ska välja

  • emmlin

    glömde skriva att vi ska skicka våra kort i slutet av jan/början på feb och kommer att ha osa den 2 april - vi gifter oss 2 maj

  • emmlin

    kärleken förde oss samman skrev 2009-01-11 18:19:23 följande:


    Ang bröllopsmässor så kan jag varmt rekomendera den på Grand Hotell, har gått som modell där sen 2004 och det är absolut vackrare där och fler utställare.Men det är min personliga åsikt.
    Tack för tipset! Får se vilken det blir, allt hänger på när vi får barnvakt
  • emmlin

    kärleken förde oss samman skrev 2009-01-11 18:19:23 följande:


    Ang bröllopsmässor så kan jag varmt rekomendera den på Grand Hotell, har gått som modell där sen 2004 och det är absolut vackrare där och fler utställare.Men det är min personliga åsikt.
    Tack för tipset! Får se vilken det blir, allt hänger på när vi får barnvakt
  • emmlin

    nu har jag oxå äntligen kommit igång med bröllopsplanerna igen
    har haft en liten svacka då det varit mkt på jobbet och orken har inte riktigt funnits där.
    Men - igår hittade jag min klänning!!!
    Jag och syrran var på stan och hade vägarna förbi en bröllopsbutik så vi gick in för att kolla lite och 45 min senare hade jag köpt en klänning det känns superbra då expediterna sa att jag minsann var sent ute då det är ca 16 v leveranstid (jag gifter mig den 2 maj) så jag fick lite panik men det löste sig utan problem...
    Så himla glad att ha det fixat

    Annars har vi inte köpt så mycket, ska iväg och kolla ringar och kläder till mannen nästa vecka. Men det är väl det lättaste

    Vi kommer att åka på en resa själva veckan efter bröllpet, vi har två barn på 3 och 5 år som ska vara hos mormor, ska bli unerbart men samtidigt konstigt att åka utan barnen. Men välbehövligt

  • emmlin

    Vi ska oxå gifta oss borgerligt den 2 maj
    även vi har tänkt att hålla det enkelt men ändå blir det massor som ska fixas...

    jensson o jag skrev 2009-01-22 17:27:38 följande:


    Hej majbrudar! Får man hänga med här och planeringssnacka lite? Jag och min blivande (!) gifter oss den 2 maj på Lidingö. Håller på för fullt med inbjudningar (svårt men kul!). Det är märkligt hur mycket det är att fixa, trots att man försöker hålla det ganska enkelt. Någon mer som ska gifta sig brogerligt förresten?/Jenny
  • emmlin

    ja eller hur, lär ju vara en aningens nervös då
    vi håller på med inbjudningarna (får hjälp av en vän) så vi har tänkt att skicka ut dem ganska så snart.

    jensson o jag skrev 2009-01-23 10:06:03 följande:


    Emmlin: Vad roligt, då kan vi vara nervösa tillsammans hela valborgshelgen! Har ni fått ut era inbjudningar än?Tindragull: Tack! Åh, jag är så stressad över inbjudningarna, känns som att man är sent ute och då är det ändå tre månader kvar. Sjukt. Men de SKA ut i januari, så är det bara
  • emmlin

    Ja det stämmer, jag ringde vår kommun idag för att meddela att vi har varit i kontakt med en VF som ska viga oss och de ville då veta datum och tid för att boka in det i deras system


    SweetSun skrev 2009-01-26 18:07:51 följande:
    tack tx2, så vet jag!Hur är det ska man anmäla vigseln till kommunkontoret? Har för mig att VF sa det, och att man då ska nämna Vf:s namn så allt blir registrerat där..innan. Snurr känner jag.. litetrött idag och jag kom på massor jag inte tänkt på , på länge.
  • emmlin

    jag vet inte om det endast gäller då man gifter sig borgerligt (som jag ska göra)..
    har ingen koll på vad som sker vid kykliga vigslar


    anja1661 skrev 2009-01-27 11:32:20 följande:
    vaddå? måste jag meddela kommunen om att jag ska gifta mig? jag trodde det gick automatiskt via skatteverket!!! ????när måste man då meddela detta??
  • emmlin

    idag har vi skickat våra inbjudningskort! ska bli så himla kul att se vilka reaktioner man får, några av vännerna vet ju om det men flera har ingen aning om att vi ska gifta oss

    Det börjar verkligen närma sig nu, imorgon är det bara 3 månader kvar...!
    Vi har fixat en hel del nu, det stora som är kvar är ringarna (har inte riktigt hittat någon jag fastnat för) och kläder till mannen.

    Känns som att det är på riktigt nu

  • emmlin

    vi var tvungna att sätta 2 frimärken på våra inbjudningar då de vägde över 20 g, men de är sååå fina så det var värt det


    Trulsa79 skrev 2009-02-06 20:13:47 följande:
    Tx2-Får väga ett kuvert innan vi skickar, blir surt om vi måste köpa dubbla porton dock, men snygga vart dom.
  • emmlin

    vi kommer oxå att resa utan våra barn som då är 3 och 5 år, vi har tittat på Malta men ännu inte bestämt oss för vart vi ska åka. Kommer vänta lite till, har en vän som jobbar på resebyrå så hon säger till om det dyker upp nån bra resa

    Sen har vi bokat en resa till Mallorca i slutet på augusti så vi får en mysig semesterresa tillsammans med barnen

    kärleken förde oss samman skrev 2009-02-06 20:42:04 följande:


    Vi kommer resa utan vår son, född dec-07, förhoppningsvis kommer det gå bra. Kommer självklart kännas tungt emellanåt men det får vi ta.Vi tänker försöka bli gravida igen efter bröllopet så därför väljer vi att åka nära inpå, jag vill kunna äta och dricka allt
  • emmlin

    Namn: C

    Brudgummens namn: K

    Bröllopsdatum: 2 maj

    Bröllopsplats: Stockholm

    Antal bjudna gäster: 42

    Budget: ca 30.000 (exkl. resa)

    Kvar att fixa: massor!! bl.a ringar, kläder till mannen, kläder till barnen...

    Efternamn: vi behåller våra egna, ingen av oss vill byta ;)

    Bröllopsresa: åker iväg själva på en resa några dagar efter bröllopet, har inte bestämt vart ännu...

  • emmlin

    måste bara berätta vad min söta snart 5-åriga dotter sa igår...
    vi satt och pratade om bröllopet och hon längtar massor då hon ska få ha på sig fiiina kläder. Vi kom in på det här med brudtärnor och brudnäbbar, jag sa att hon och hennes lillasyster ska var brudnäbbar på vårt bröllop. Då tittade hon konstigt på mig och sa: Brudnäbb?! ska vi vara kycklingar med stora näbbar..?! MÅSTE jag ha en kycklingklänning??

    söta unge

  • emmlin

    angående svensexa så har jag just i dagarna försökt att luska fram mailadresser till alla som ska närvara på mannens svensexa, det har inte varit lätt kan jag säga
    Mannens bestman kontaktade mig tidigare i veckan och frågade om det var några speciella datum som absolut inte passar för oss, vi har ju 2 barn som ska tas om hand så bestman ska höra av sig när de bestämt ett datum så att jag vet och inte råkar planera in något som ska göras just då
    Båda barnen fyller år nu i mars och i april plus att äldsta dottern ska opereras i april så 3 helger är redan uppbokade framöver...
    Har ingen aning om hur de ska kunna få in en möhippa i min fullspäckade kalender

  • emmlin

    jag kommer oxå satsa på "hålla-in-underkläder"
    var iväg igår och kollade underkläder, då jag har en stor bh storlek så trodde jag aldrig att jag skulle hitta en axelbandslös bh som sitter stadigt men jag hittade otroligt nog en
    provade även en korsett men den satt inte helt 100 % bra och så kostade den 1600 kr så det kändes inte som att det var värt det.
    Men med BH:n jag beställt och med strumpbyxor som håller in så blir det kanonbra!
    Känner mig så nöjd

  • emmlin

    idag har jag varit och gjort en provuppsättning
    ska ha ustläppt hår med massor av lockar och det blev så fint. Hon testade en ny metod där hon gjorde lockar med hjälp av en plattång och det blev mycket bättre än vad jag kunnat tro. Ska dit en gång till snart och då ska vi prova med värmespolar och se vad som blir bäst
    Passade även på att kolla in utbudet på blommor i närheten så att vi kan hämta upp buketten på vägen till/från frisören på den viktiga dagen och jag hittade en blomsteraffär som jag ska beställa buketten ifrån

    sen har jag mina aningar om att det kommer att hända saker i helgen mina vänner har undvikit mig hela veckan så jag gissar på att en ev möhippa kan vara på gång

  • emmlin

    åhhh, det blev som jag trodde!! igår fick jag min möhippa
    Vilka fantastiska vänner jag har som vet precis vad JAG gillar..!
    Dagen började vid 10.00 av att 5 av mina vänner ringer på dörren för att kidnappa mig. Får plocka med mig ett ombyte kläder för att ha på kvällen och sen gick vi till bilen. Där fick jag ta på mig en ögonbindel och sen körde de iväg. En lång (kändes det som då de åkte en omväg )stund senare kommer vi fram till första destinationen som var Centralbadet. Där möter ännu en av mina vänner upp oss. Jag får en massagebehandling och därefter badar vi en stund. Efter att vi gjort iordning oss får jag åter igen sätta på mig ögonbindel och åka lite mer bil för att ta oss till nästa destination. Vi kommer slutligen fram till min systers lägenhet (hon är min brudtärna) och där blir det massa drinkar och prat. Under dagen kommer fler av mina vänner dit i omgångar så till slut är det hela 12 personer som sitter och äter en god sen lunch. Sen fortsätter em och kvällen i samma stil, många goda drinkar, mycket skratt och prat och singstar som jag självklart fick inviga
    Jag blir sminkad och stylad i håret och rejält ompysslad.
    Senare åker vi återigen iväg till slutdestinationen som är en restaurang där vi njuter av god mat och goda drinkar.
    Sen avslutas kvällen med lite dans och fantastiskt umgänge
    En helt underbar dag med otroliga vänner som har fixat den här dagen för MIG! Känner mig så tacksam över att så många hade möjlighet att komma. Jag kommer att leva på den här dagen länge och ser verkligen fram emot bröllopsdagen då jag får se alla igen

Svar på tråden Maj 2009!