Dilemma - inbjudningar
Hej! Ny här på bröllopstorget och tycker att det är jätte kul att få läsa om allas planeringar och tankar kring denna underbara dag då två blir en.
Tyvärr har jag ett dilemma som jag har svårt att lösa när det gäller mitt eget. Kommer att gifta mig om lite mer än ett år och i min familj så pågår det och har gjort i ett par års tid nu en kraftig familjefejd. Mina farföräldrar har bett alla släktingar att fara så långt åt skogen som det går utom mig och min lillasyster. Och som inte det vore nog så har även tagit min pappas hus ifrån honom pga att han tyckte annorlunda i en fråga (Frågan var: betyder pengar allt? Pappa sa nej).
Blev lite lång inledning det här men problemet är det att mina farföräldrar vill komma till vårt bröllop och kommer även att betala en stor del av bröllopet. Vi har tackat nej till detta men de insisterar ändå på att göra det. Jag och min syster har fortfarande god kontakt med dem och jag vill gärna att de kommer till vigseln MEN inte till festen. Pappa och mamma betyder mer för mig än farmor och farfar gör och vill hellre ha mamma och pappa där. Skulle jag bjuda alla så skulle de komma. Men jag vet att det skulle sluta i kaos och förmodligen handgemäng :(
Så min fråga är: Är det okej att bara bjuda någon till vigseln (borglig) och inte till festen?