Har du eller skulle du tänka dig att köpa tjänster Svart till ditt bröllop?
Då räknar jag allt som man betalar för utan att betala moms eller skatt, personal servering kläder mm
Då räknar jag allt som man betalar för utan att betala moms eller skatt, personal servering kläder mm
Jo jo, men det beror ju på vilken tjänst det är man talar om.. Talar vi om någon som serverar (typ grannens 17-åriga kusin) eller syrran som sköter baren. Då känns det helt ok.
Men pratar vi catering eller florister, alltså större grejer så är det en annan femma-.
Då tycker vi lika.
Håller med Passionsblomma också!
Så mycket som möjligt svart!
Vi betlade delar av personalen svart. Bandet och bartendern var bekanta, så där var det inget snack om att det skulle var vitt. Cateringfirman föreslog det själva... Men maten vi tog från dem var vitt (och därmed även kockens och huvudservitören).
Såsom egenföretagare (i en mycket vit bransch) ogillar jag starkt svart betalning. Hur skall seriösa företagare som vill kunna erbjuda sina anställda försäkringar, pension etc kunna konkurrera då?
Att betala några hundra eller ge en present till en kompis som sjunger eller tonåring som passar barnen är inte riktigt samma sak som att betala maten eller serveringspersonalen svart, för de senare är det deras yrke och försörjning.
Där ÄR du ju!
Vart har du hållit hus!?
Varför är du inte i tanttråden mänska?
Bra sagt!
Jag ska betala både barnvakt, dj och serveringsperonal, SVART..
Tur att det finns sånna som vill göra det svart. om man inte har budeget på typ 200000 kr.:)
Jag tillhör ju dem inte vet vart man hittar alla svartjobbare.. men klart små jobb som kompisar barn kan få en slant för är ju Ok.. Men dom andra hmm .Det är ju inte direkt så att man sätter ju en annons eller att dom annoserar *s*