Blomdekorationer på borden??
Jag har en rätt knasig fråga. Men när man dekorerar till ett bröllop. Gör man en liten uppsättning på varje bord eller vartannat??
Jag har en rätt knasig fråga. Men när man dekorerar till ett bröllop. Gör man en liten uppsättning på varje bord eller vartannat??
Vi kommer ha en liten vas med en blomma i på varje bord (6 pers). Finns ju även mycket annat som ska upp på bordet. Beror väl oxå på hur breda borden är. Och hur stor "blomman" är.
det gör man väl som man själv vill?
vi kommer ha en liten vas med ett par rosor i mellan vartannat par. alltså 4 personer delar på en vas....sen har vi sidenrosblad utspritt på hela bordet oxå...
Självklart gör man väl som man själv vill, men jag tänkte bara fråga efter råd.
vi ska ha den här vasen i vitt men en vit stor gerbera som läggs som en lock på ungefär och nåt grönt gräs som lindas runt blomman eller vasen, måste prova mig fram.
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50113636
Hahah, den är så söööööt och bullig!
Våra vaser är liknande, fast i genomskinligt glas.
Sååå lurade skrev 2008-12-30 19:12:26 följande:
När vi ordnade dop för vårt barn.
Så vi tog fram många små vaser som fanns på församlingshemmet o köpte ca 25 st rosa (olika nyaser) Gerbera o klippte dom i olika höjd o ha ett par blommor i varje vas.
Blev väldig snyggt.
Gjorde samma sak när sonen döpts men tog blå nejlikor o köpte 20 st o lite grönt.
Snyggt där oxå.
Så jag tänker göra samma sak med vårt bröllop men vet inte vad för blommor men orange ska det vara för dukar kommer att vara i marinblå som jag ska färga sen.
Sen hoppas jag på att det finns massor med Orangeljus så köper vi hem ljus o ha det på bordet.
Vi kan bli ca 65 gäster.
Lycka till med planering av blommor.
Vi hade massa saker på varje bord. Dricka fick knappt plats