• foma09

Blomdekorationer på borden??

Jag har en rätt knasig fråga. Men när man dekorerar till ett bröllop. Gör man en liten uppsättning på varje bord eller vartannat??

• Svar på tråden Blomdekorationer på borden??
  • Undertecknad

Vi kommer ha en liten vas med en blomma i på varje bord (6 pers). Finns ju även mycket annat som ska upp på bordet. Beror väl oxå på hur breda borden är. Och hur stor "blomman" är.

• anja1661

det gör man väl som man själv vill?

vi kommer ha en liten vas med ett par rosor i mellan vartannat par. alltså 4 personer delar på en vas....sen har vi sidenrosblad utspritt på hela bordet oxå...

• foma09

Självklart gör man väl som man själv vill, men jag tänkte bara fråga efter råd.

• Undertecknad

Hahah, den är så söööööt och bullig!
    Våra vaser är liknande, fast i genomskinligt glas.

Sååå lurade skrev 2008-12-30 19:12:26 följande:

vi ska ha den här vasen i vitt men en vit stor gerbera som läggs som en lock på ungefär och nåt grönt gräs som lindas runt blomman eller vasen, måste prova mig fram.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50113636
  • Juni2009

När vi ordnade dop för vårt barn.

Så vi tog fram många små vaser som fanns på församlingshemmet o köpte ca 25 st rosa (olika nyaser) Gerbera o klippte dom i olika höjd o ha ett par blommor i varje vas.
    Blev väldig snyggt.

Gjorde samma sak när sonen döpts men tog blå nejlikor o köpte 20 st o lite grönt.
    Snyggt där oxå.

Så jag tänker göra samma sak med vårt bröllop men vet inte vad för blommor men orange ska det vara för dukar kommer att vara i marinblå som jag ska färga sen.
    Sen hoppas jag på att det finns massor med Orangeljus så köper vi hem ljus o ha det på bordet.

Vi kan bli ca 65 gäster.
    Lycka till med planering av blommor.

• Miafiahallonfjärt

Vi hade massa saker på varje bord. Dricka fick knappt plats

Svar på tråden Blomdekorationer på borden??