Inlägg från: W2B Blom |Visa alla inlägg
  • W2B Blom

    Öviksbrudar 2009

    Åh, vad kul med en ny Övikstråd!


    ♥ Det bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    moppi skrev 2009-01-15 11:31:58 följande:
    Här kommer jag och tittar in en sväng!Tack för gratulationerna Vi hade en jättefin dag!! (dock svinkall)

    Gud, vilka vackra bröllopsbilder! Särskilt fotot där ni står i kyrkgången och kysser! Såg er i ÖA också, den bilden var också jättefin!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    hasseludden skrev 2009-02-03 22:16:13 följande:
     Är det förresten någon fler än vi som funderar på bakelser istället för tårtor?

    Vi funderade först också ha så kallade Cupcake, men efter lite övervägande fastnade vi hellre för en tradionell bröllopstårta. Fördelen med bakseler är att det är betydligt enklare att frakta istället för tårta.


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Maria2009 skrev 2009-02-05 18:32:25 följande:
    Är det nån som vet om man kan få välja fritt på fyllningar i tårtor på Lundbergs? Vi var och bokade bord på Gastronomia Italiano idag och för dem var det nemas problemas att vi köpte en egen tårta och tog dit som de kunde servera! Supertrevlig personal Kanske bäst att undvika att säga att det är till ett bröllop? Priserna verkar alltid skena iväg då...

    Ja, jag tror att det är helt fritt att bestämma fyllning, kanske det kostar lite extra i så fall. Gastronomia Italiano är ju en jättemysig restaurang och man får alltid bra bemötande där, iaf varje gång vi har varit där. Sedan är maten supergod också, kanske för att det är italiensk mat. Vår önskan är att åka till Italien på bröllopsresa.

    Håller på att klura det här med underkläder... hur har ni löst det/ska lösa det? Ska ni ha korsett? Strumpor eller stay up? Var har ni köpt era underkläder? Har ni fått köpa dem på öppet köp och sedan provat hemma med brudklänningen? Eller hur löser man den biten?


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Mumriks blivande fru skrev 2009-02-05 07:20:53 följande:
    Väntar med spänning på bilderna Själv är jag jättenervös och kan knappt sova på nätterna... jag åker upp till övik om två veckor och vigseln är om tre veckor. Har massor kvar att göra! Meny, bordsplacering, bordsplaceringskort, köpa skor, underkläder, låtlista, etc. etc... lite panik....

    Vad spännande! Du kommer se att allting kommer att ordna sig! Det är bara försöka njuta av alla bröllopsplaner! Väntar spänt att få se era bröllopsbilder i ditt galleri sen.


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

    Mumriks blivande fru skrev 2009-02-27 07:42:16 följande:


    I morgon smäller det
    Berätta! Hur blev er dag? *Nyfiken*

    Hur går det för er andra med bröllopsplanerna?
  • W2B Blom

    Lite frågor angående om bröllopstårtan:

          Vad ska ni ha för fyllning i bröllopstårtan eller i cupcakes?
          Vad tänkte ni ha för cake topper?

    Vi klurar för fullt och det lutar emot 5 fyllningar som vi är sugna på, ska provsmaka senare för då är det lättare att bestämma. Tänkte bara höra vad ni andra tänkte ha.

    Sedan det här med cake topper är ett annat lyxproblem. Vi har 3 saker som vi är sugna på men som vi klurar fortfarande på. Likadant där lite nyfiken hur ni har löst den biten?

    Angående om naglar rekommenderar jag varm Nagelkliniken, som drivs av en gammal klasskamrat till mig. En jättetrevlig tjej som verkligen kan det här med naglar och skönhet! http://www.nagelkliniken.nu/index.php?page=startsida


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Jojjo82 skrev 2009-03-04 16:12:02 följande:
    Tack så mycket för nageltipset! Ringer henne direkt :)W2B Blom skrev 2009-03-04 14:45:30 följande:

    Så lite så! Hälsa till från mig!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Mumriks blivande fru skrev 2009-03-13 06:14:53 följande:
    Ja, nu är man fru... det känns jättekonstigt och heeeelt fantastiskt! Vi hade en underbar dag! Solen strålade och det var frostigt och fint. Vigseln var helt fantastisk. Nätra kyrka är ju väldigt pampig och Lennart Kempe är SÅ härlig! Folk grät hejdlöst (jag hoppas av glädje) och vi också! Sen bar det av till Näske Jaktskytteklubb där vi intog brudskål utomhus och fyrverkerier brann av. Middagen var också fantastisk! Massor med fina tal och säkert 50 postogram (kul för oss, men kanske inte för gästerna) . Festen pågick fram till fyra-snåret då DJ helt enkelt tyckte att det var dags att lägga ned. Vi det laget hade vi redan åkt iväg, inte helt nyktra vi heller... Det blev ett jättekalas utan några som helst hick-ups. Ja, helt enkelt ett fantastiskt bröllop!!! Vi är så lyckliga! Hoppas ni alla får det lika bra på era stora dagar! Många kramarLinaPS: bilder kommer snart

    Åh, vad underbart att höra!! Jag ser fram emot era bröllopsbilder!!! Härligt att er dag blev så lyckat och jag önskar er all lycka till i framtiden!! *Massa kramar*


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Jojjo82 skrev 2009-03-16 11:24:20 följande:
    Hehe, söndag var IKEA-dag för herr och fru Liljedahl-Ohlsson Kändes verkligen helt overkligt att köpa bröllopsgrejerna. Vi köpte 35 ljusa tallrikar att komplettera till servisen i friska viljors klubbstuga, så nu är alla tallrikar beige/vita. Om det är någon som behöver låna dessa tallrikar för att använda i friska viljors klubbstuga efter vårt bröllop så är det också bara att hojta!

    *Hojt hojt* Vi ska vara på Fv:s festlokal och är intresserad av alla tallrikar, ljustakar m.m. Tänkte även höra om ni ska använda fiberduk? För i så fall skulle vi eventuellt kanske kunna köpa det av er och återanvända den om det går?!

    Ska ni ha alla rummen öppna? Eller ska ni stänga rummet till bastun?


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-03-17 13:43:08 följande:
    Vi köpte 14 st Knoppa underlakan som vi tänkte ha som dukar,15 st www.ikea.com/se/sv/catalog/products/901230499 st www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10115171Som sagt, efter 2:a maj så är grejjerna över.

    Åh, dem var jättefina. Vi hade tänkt att åka på IKEA och köpa dessa men kan vi köpa dem av er så skulle det vara toppen!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Jojjo82 skrev 2009-03-17 13:46:26 följande:
    Då ser vi till att ni kan hämta tallrikarna och alla ljusstakar efter bröllopet. Vi bor inte i Övik, men mina föräldrar gör det, så då kan ni ju träffa dem efteråt och låna grejerna.Det vi har köpt till bröllopet är:- Vita lakan att ha under fiberduken på borden (om de är ok efter festen så får ni gärna ta över dessa :) )- 36 värmeljushållare- 35 beiga tallrikarFiberduken och lakanen får ni, men tallrikarna och värmeljushållarna vill vi ha tillbaka och använda till ett annat bröllop nästa år.W2B Blom skrev 2009-03-17 13:08:05 följande:

    Oj, får vi fiberduken och lakanen? Självklart får ni gärna tillbaka grejerna, då vi bara behöver dem i en dag. Det är bara att dra iväg ett mejl till mig och säg hur myckey ni skulle vilja ha för prylarna.


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-03-19 12:46:58 följande:
    Vi löser det framöver W2B Blom Hur blev det med musiken för er, blev det SoS?

    Åh, kanon! Vad bra!!
    Angående om musiken har vi bokat ett band, SoS då min M2B kände en av killarna i bandet. Så tusen tack för tipset! Är det några som har haft dem/ska ha dem och vet om dem är bra? Dem sa att dem kunde alla gamla hits + nya låtar. Bra att ha en bred genre! Sedan har vi fått förfrågan av ett annat band som skulle vilja spela på vårt bröllop, men vi vet inte riktigt 100% då det bandet kommer från Kramfors, men det lutar på SoS som vi först hade bestämt. Vilka lyxpoblem!

    Sedan har vi även bokat in en DJ som min BM känner och som ska ta över spakarna efter midnatten, men vi har funderat att det kanske är bättre att låta bandet spela lite längre istället & sedan kör man en playlist via datorn, få se vad vi beslutar oss för. Hur ska ni andra göra med musiken?

    Någon som vet några bra allsånger att ha i festhäftet? Håller på att börja knåpa ihop ett någorlunda festprogram nu.


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-03-19 15:53:09 följande:
    W2B Blom: Vi har ju som sagt också bokat SoS, vi känner ju båda killarna mycket väl eftersom de är två av våra bästa vänner. Och som vän så tillhör man ju automatiskt fancluben också så vi har sett dom spela väldigt många gånger. Dom har ett brett utbud av låtar och dom tycker att det är kul att spela, så pass kul att dom brukar att ha svårt att avsluta. Så jag är absolut inte orolig för att festen ska bli tråkig. Vi har inte gjort något speciellt upplägg på hur dom ska spela men dom brukar spela ett tag sen varavas deras musik med antingen en dator eller vanlig CD.

    Ja, det är toppen att dem kan de flesta låtar för då kommer alla få sin favorit låt spelad och det skulle vara kul om alla gäster vågar rocka loss & dansa på dansgolvet. Man vill gärna att det ska bli superkul fest och det tror jag på om man har ett liveband. Vad bra att veta att ni kommer vara nöjda med dem, för det är en av dem viktigaste sakerna som vi vill gärna ska vara bra!

    Till oss sa dem att dem brukar spela på bröllop cirka 40 min, sedan tar dem paus cirka 15 min & kör igång igen och så håller dem på hela kvällen typ. Varför vi har bokat en DJ är för att man vill inte att festen ska dö ut om musiken bara kommer från datorn, samt att alla kanske vill byta till sin låt (brukar vara så på våra fester att man får lyssna på en låt cirka 5 sek så är det någon som vill byta ) så därför är en DJ en räddning. Men roligast skulle va att kunna ha ett liveband precis hela kvällen för att få stämning!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

    Ni som ska vara på Billstagården har ju en prefekt scen + det klara med ljud & ljus om jag inte minns fel.


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

    Ja, JS brudkläder rekommenderar jag varmt, kanonbra service. {#lang_emotions_sunny} 

    SM09 - vad spännande med svensexa/möhippa, jag följer med spänning!

    Nu har vi provsmakat tårtfyllning, jag & min M2B var rörande överrens om vilken tårtfyllning vi vill ha!! Sedan har vi även beställt min vigselring!! Jippie!!! Så himla kul då bröllopsplanerna går framåt. 


    Jo, jag har nu lagt ut våra trycksaker (inbjudan, ett någorlunda klar festprogram & vigselprogram, rispåsar m.m.) i mitt bildgalleri. Den som vill se bilderna kan ju hojta till så lägger jag in dig i min adressbok så får du tillgång till fotografierna!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-03-24 17:36:59 följande:
    W3B Blom: Jag vill se!!!!!

    SM09: Nu har jag lagt in dig i min adressbok så får du tillgång till våra mer privata bröllopssaker såsom trycksaker, rispåsar m.m.

    Kommentera gärna vad du tycker, men vill ha mest ros!
    Vissa saker är inte spikat till 100% t ex. placeringskorthållarna i choklad och hur placeringskorten ska se ut, kan inte bestämma vilken font vi ska ha.


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
Svar på tråden Öviksbrudar 2009