• Igia

Sundsvall nr2

Här kommer vår nya tråd.

Nu kan vi fortsätta att prata våra kommande bröllop.

Hälsar alla gamla och nya välkomna!!

Den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-58/m3111769.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 11:25
    Här kommer våra datum:

Blygbrud 14/2
    MrandMrsImpuls 28/2
    Heleneåpether 28/2
    090414 14/4
    Nocia 22/5
    Hjärtatmitt 19/6
    AnnaMatilda 27/6
    Snart Nordvall 25/7
    Peny 1/8
    Thildamy 9/9
    Igia 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 12:15
    Strindlund 22/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 15:57

Soon2BmrsGroth 18/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 00:38

Jenzan 1/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:53
    Jemma 27/6

• Svar på tråden Sundsvall nr2
  • Nocia

Jippi, jag har bokat klänning!!!!
    Plockade ut 6-7st på Eleganten som kändes bra och det blev faktiskt nr 2 som jag provade. Det kändes bara helt perfekt! Bild finns i mitt galleri, men jag ska ha en bolero med trekvartsärm.

Wicktorias tar ca 500kr timmen för brudfrisyr. Det brukar ta minst 2,5 timme, ofta mer sa hon. Hmm... det lutar åt att min vän får fixa håret på mig...

• thildamy
    Nocia skrev 2009-02-20 19:45:45 följande:
    Jippi, jag har bokat klänning!!!! Plockade ut 6-7st på Eleganten som kändes bra och det blev faktiskt nr 2 som jag provade. Det kändes bara helt perfekt! Bild finns i mitt galleri, men jag ska ha en bolero med trekvartsärm. Wicktorias tar ca 500kr timmen för brudfrisyr. Det brukar ta minst 2,5 timme, ofta mer sa hon. Hmm... det lutar åt att min vän får fixa håret på mig...
    Hade dom fått fram allt på eleganten nu?
    Var dit då dom ny öppna efter renov. då fanns då inte nå skor framme
    Jag provade oxå där 3st olika blev frälst i alla men ingen riktigt DEN DÄR!!!!
  • Igia

Tackar för det!
    Du får gärna kolla lite priser. Alltid bra att ha ngr priser att jämföra med. Kan man ju sålla bort en del oxå redan innan
    Har de inte bra mat på Lasses? Nu blev jag lite tveksam... Vad är det han inte gillar?

Jemma skrev 2009-02-18 15:56:54 följande:
    Igia: Datumet blev den 27juni. En vecka tidigare än bestämt. Vi har bokat svit på Knaust. Kanske är bra att inte vara där under Gatufesten. gatufesten hyr nämligen hela hotellet den veckan. Jag funderade faktiskt också på Lasses Matstuga men min fästman totalvägrade. Han gillar inte deras luncher. Nu tror jag det är skillnad på middagen dom gör men han har redan bestämt sig så det är lika bra att släppa det =)Vi ska prata med någon vi känner lite ytligt istället. Blir nog bra pris men vet inte om hon har tid än. Min brudtärna fixar!Vi funderade på floristen på köpmangatan, dom är alltid så trevliga men jag kan tänka mig att dom är lite dyra. fröken fräken har jag hört är bra. Kerstins tårtmakeri är också överlägset! Hört att folk tycker blommorna på blomsterlandet är bra & billiga men jag vet inte själv. Ska åka och kika lite till veckan. Du får hojta till om du vill ha hjälp att kolla lite priser, tänkte när jag ändå är och kikar. Eftersom du inte bor här tänkte jag. =)
  • Igia

Vad tråkigt att det blev fel. Förstår din frustration. Jag hade blivit tokig...

Peny skrev 2009-02-18 23:09:50 följande:
    Blygbrud: Kan du inte lägga ut en bild på ditt hår också? Är så nyfiken!! Är så irriterad nu så oj, oj, oj Var och hämtade inbjudningarna sambon beställt på tryckeriet och det har blivit något helt annat än jag och sambon pratat om! Tryckeriet har gjort precis som sambon skrivit i sina mail till dem (jag fick se dem)men sambon måste ha fått sågspån i huvudet eller nåt för det var helt fel mått (pyttesmå ju!), fel hemsideadress och så saknas en hel sida med information vi klurat fram! han har alltså skickat fel filer!!! Så jag fick helt enkelt punga ut över 1000 spänn för något jag inte vill ha och se glad ut Sambon är bortrest så nu har detta med inbjudningarna fastnat IGEN!! Jag som satt och skrev alla kuvert inatt för att jag lätt skulle kunna slänga dem på posten idag/ikväll. Nu lär vi inte få ut inbjudningarna förrän tidigast nästa vecka Morr...
  • Igia

Tackar!
    har skickat ett mail till de men inte fått svar än men det kommer nog hoppas jag

MrAndMrsImpuls skrev 2009-02-17 15:21:20 följande:
    Vi ska ha en gammal klasskompis till mig som ska spela. Kika in på deras hemsida www.airgarden.se
  • Igia

Tackar alla för tipsen på solister! Har skickat iväg ett gäng mail nu för att se vad de olika kan erbjuda och vad som kan passa oss...

• Peny

Igia: Jag har bara hört kanonbra om Lasses Matstugas catering. Luncherna de har är också goda men enklare rätter och mycket husmanskost vilket alla kanske inte gillar.

• Strindlund

Vem tycker inte om husmanskost? Mums! Men jag är tveksam till Lasses matstuga jag också, har inte alls varit nöjd de luncher jag varit där. Vilket är ett par stycken, men ändå!

• Peny

Som jag har fattat det så går det inte ens att jämföra deras luncher med deras cateringmat men själv har jag aldrig anlitat som utan bara hört av andra som anlitat dem. Nu då jag tänker efter så har jag ätit pajer de caterade till ett par kompisar och de var kanongoda! Dessutom tog de tillbaka allt och diskade och så ingick porslin, dekorationer och kandelabrar i priset.
    hihi verkar ju som jag gör värsta reklamen för Lasses matstuga!! Själv kommer jag inte använda dem eftersom vi har det fixat från annat håll. Men jag har sokm sagt bara hört bra om dem. Är det någon som hört något negativtr får ni gärna hojta till då en kompis som ska gifta sig ska anlita dem. I så fall kanske jag ska avråda..?

• Jemma

Igia - Jag har själv inte ätit där, inte ens lunch men min fästman säger att all mat smakar likadant. Eller att det inte smakar någonting. Oavsett vad man väljer. Sen sa han också att det var någon som gjort ett test, vilket visade att deras mat var lika fet som ett skrovmål på Max.
    Nu säger jag inte att min fästman har rätt men det var orsaken att inte vi beställde maten därifrån. Båda måste såklart vara nöjda.

Men jag skulle råda dig (när du kommer upp) Åk dit och provsmaka. Jag tror att dom kan göra provrätter till brudpar.
    Som andra säger så tror jag att det är skillnad på luncherna och cateringen.

Det är svårt att säga något när man aldrig varit där själv, jag äter nämligen inte husmankost eller "vanlig" mat på restauranger. Är så himla kräsen

Svar på tråden Sundsvall nr2