• EllaM

Foundation för torr hy?

Behöver tips! Använder ID mineralmakeup sedan ett halvår tillbaka men nu står jag knappt ut längre när min hy är torr som fnöske... Min hy blir bara torrare och torrare för varje dag som går, flagar och stramar. Har precis börjat använda Decleors ansiktsolja och kräm för mycket torr hy, och den är jag hittills nöjd med (men har använt för kort tid för att verkligen kunna uttala mig om den).

Nu behöver jag alltså gå och köpa en flytande foundation för torr hy. Gärna en som täcker ganska bra, men den behöver inte vara heltäckande. Huvudsaken är att den trots täckningen ser ganska naturlig ut, att den håller bra och inte lägger sig för mycket i rynkorna.

Vilka är era favoriter?

• Svar på tråden Foundation för torr hy?
  • Hofsan

Jag har hy som din beskrivning och använder också Id men som sagt nu på vintern funkar inte Id så bra för oss "torrisar" då det stramar för mycket.
    Jag använder Biotherms Sense Comfort Aquaradiance.
    Har provar mååånga olika allt från Nivea, Dior, Clinique osv och tycker denna är bäst och man behöver bara lite åt gången.
    Det är viktigt att peela huden 2-3 ggr i veckan om du har torr hy.
    Det är a och o! Och var noga med ögonkräm, serum, dagkräm och nattkräm.
    Även här tycker jag Biotherm har jättebra produkter.
    Tex Biotherms serie "Rides repair" som är bra för torrisar med kisel i och motverkar rynkor som vi med torr hud får i förtid.

www.beautyplanet.se/ProductSheet.aspx&csi=110

• EllaM

Tack för tipsen! Hade faktiskt Biotherms foubndation för ett tag sedan, har också använt Helea Rubinsteins color clone, men då hade jag inte lika torr hud som nu. Bra att veta att Biotherm funkar för torrisar! Tyckte dock det var svårt att hitta en bra färg som passade mig, men ska gå och be om något prov idag så jag kan testa igen.

Vad använder du för peeling?

• Hofsan

Denna peeling använder jag:
    www.shopping4net.se/Skoenhet/Foer-henne/Hudvaard/Peeling/Biotherm-Rides-Repair-Instant-Polish.htm
    Är väldigt finkorning och huden blir jättelen och alla torra "flagor" försvinner.

Tänkte på det här med foundation. Jag hade också svårt att hitta en bra färg(alltid svårt med tex övergång från sommar till vinter och tvärtom) men på tex Kicks så brukar jag få små burkar som de trycker ut olika foundations i och så provar jag hemma i lugn o ro.

• mikaels

Jag gillar Face liquid foundation för torr hy, o självklart peeling o fuktmask 1-2 gånger/vecka

• Luucie

Jag köper alltid två olika, alltså en mörk och en ljus så kan jag blanda själv. Jag byter hudfärg ofta, speciellt på vintern , med brun utan sol och så.

Ha ett par droppar olja i din fuktkräm på vintern så skyddar du huden bättre mot kyla och vind. Samt att sminket inte hamnar i torra sprickor.

Svar på tråden Foundation för torr hy?