Inlägg från: altervattnet |Visa alla inlägg
  • altervattnet

    Luleåtråden del 2

    fruiaugusti09 skrev 2009-02-12 20:46:30 följande:
    ja vi skulle köpa doptårta där-men de sluta med att ja gick därifrån! UTAN tårta- å nu när man hör hur dom gör så vill man verkligen inte köpa tårta därifrån- ingenting för den delen!:)
    Nä det var riktigt illa, hade livsmedelsverket kommit hade dom nog fått många punkter.....
    Jag jobbade inte med tårtdelen utan enbart med smörgåstårtor och då skulle man mäta tårtorna med linjal, sedan kontrollerade hon alltid tårtorna var dom 0,5 cm för mycket fick man skära loss kanten och skarva nästa- helt sjukt!!!
    gammal skinka som man skulle dela och utgången majomnäs utspädd med räkspad- det var ju för dyrt att hälla bort *blää* .. nä det där stället var jag inte långvarig på och kommer aldrig äta nått från det stället!!!!
  • altervattnet
    EhjärtarE skrev 2009-02-13 17:03:24 följande:
    Var ska alla göra sina uppsättningar? Stället jag hade tänkt gå till kunde inte göra min uppsättning första augusti Någon som vet något bra och billigt ställe?
    Ska göra mitt hår själv, har page frisyr så det blir inget märkvärdigt.
    studio zacks , Siv, hon är duktig hon har klippt mig i över 9 år och har alltid varit supernöjd. Dock vet jag inte om hon är billig på uppsättningar...
  • altervattnet
    velu skrev 2009-02-16 10:59:29 följande:
    Hej Lulebrudar!Är en blivande brud från Gällivare som har lite funderingar. Är det någon som har erfarenhet från de brudbutiker som finns i luleå? Någon som handlat från Skräddarn eller Briar...? Har fått lite tips av EhjärtarE, tack för det, men vill gärna höra fler, om det finns. Bäst service, priser, seriösa osv. Har en butik här hemma men de är tyvärr alldeles för oseriösa och man får inte ens tag i ägaren...hmmm.
    Skräddarna var jag in till, fick en bok för att kolla modeller, kanske inte vad jag ville utan jag ville prova prova prova för att se vilken modell, färg och allts sån`t min kropp passade i.. men det fanns inte.. det enda hon hade inne var typ 5 klänningar som var allt för stora för mig, vet inte hur många hon brukar ha inne men .. det lät som att man fick beställa via katalog/boken....

    Sedan gick jag till .. vad heter nu affären igen, nått med Rose, eller va fan det nu var ligger på storgatan i Luleu, iaf där var dom jättetrevliga men åter igen jag ville prova inte kolla på nätet.. .dom hade just öppnat då så jag vet inte om det var därför dom inte hade hemma så mycket..
    Jag beslöt mig att då fara till Skellefteå och kolla, eftersom jag jobbar där då och då så passade jag på, där var dom jättetrevliga och ville verkligen hjälpa till, där fanns jättemånga klänningar!
    Till slut for vi till Piteå, Cinderella, där jag slog till på en klänning. Trevligt bemötande och många klänningar i olika storlekar.. många tips och ideer hur man ska tänka vad som kan vara bra.. mm... så mitt tips är Cinderella i Piteå eller affären i Skellefteå.
  • altervattnet

    Jörgens fru skrev 2009-02-22 22:26:04 följande:


    Funderar som bäst på om man ska ha några dekorationsblommor på borden, eller inte.Jag har provdukat och känner just nu, att det kanske inte behövs. Blir ganska mycket på borden, med alla glas, häften, ljus osv. Sen kommer det säkert till kameror och annat.Bild finns i galleriet. Vad tycker ni? Blommor eller ej? Och isf vad?Har dukat med värmeljus, men det ska vara enkla ljusstakar där ist.
    Är också i val och kval om vi ska ha blommor eller ej på bordet, det jag i nuläget har bestämmt mig för är att köpa småsmå mini krukor och trycka ner en oasis och en ros + stjärngräs och lite grönt, inget märkvärdigt detta kommer jag göra själv ( blir billigare ) Först tänkte vi köpa tulpaner och ha på bordet med björkris men , då måste man ju tänka på höjden, man vill ju se dom man sitter med.. så det skippade vi...
    Tänkte duka ca 1 blomma på 4 eller 6 personer...
  • altervattnet

    Jörgens fru skrev 2009-02-23 22:09:33 följande:


    Precis! Man vill ju inte att det ska bli för högt, så folk får leta efter bordsgrannen Sen blir det ju ändå en massa grejer på bordet, så det får inte vara för mkt.Tänkte också ha en blomma på var 6:e om det inte blir rankor som ligger ner.Tänkte köra på 2 pers, vinflaska, nästa 2 pers, vatten, och nästa 2 pers, blommor, å så rullar det på.Var det någon som fattade det där? Knappt jag själv Har iaf bokat tid för brudbukett nu, så tänkte passa på och fråga dom vad dom tycker om blommor på borden el ej.
    Ja det är mycket som ska på bordet, vi har smala bord också så.. vi får se hur många blommor som rymms - heldre vin än blommor *hehe*

    Var ska du beställa din bukett? Har sån tur att min m2b`s kusin är florist så hon ska göra buketten
  • altervattnet

    någon som vet var man kan köpa vita stols överdrag i luleå/boden området?
    är ute efter 2 st helvita...

  • altervattnet

    Har kollat Ikeas hemsida men hittar inget...
    Har varit på Jysk, rusta, hemtex, ohlssons tyger Indiska men ingen säljer dom... ska bara ha två stycken.. kanske får sy dom själv..

  • altervattnet
    fruiaugusti09 skrev 2009-02-27 10:47:11 följande:
    nä ingen aning- håller me. ikea kanske?asså jag har inte fått ngn bekräftelse från kyrkan än- måste nå ringa:S börjar ju bli nerbös:)
    I vilken kyrka ska ni gifta er ?

    När vi bokade kyrka så bekräftade dom den direkt, men det kanske var för att vi har "egen" präst med oss.. eller ?
    hm.. nu blir jag också nervös... måste nog ringa och dubbelkolla. Det var nämligen min m2b som ringde och bokade ..
  • altervattnet
    EhjärtarE skrev 2009-02-28 16:17:29 följande:
    Anna Henrik skrev 2009-02-28 10:56:35 följande:Ja, jag såg det. Men det känns inte speciellt personligt att göra på det sättet. Vi ska bara ha familj och nära vänner med, så det känns inte alls som våran grej
    Håller med, känns lite opersonligt... men antar att man har allt betalt och det är väl det som kan locka många...
  • altervattnet
    Leeeloo skrev 2009-03-11 19:48:48 följande:
    Tårta? vi har lite problem med det. Vill ha en chokladtårta med vit marsipan. Men alla konditorier som vi ringt till vill göra en Operatårta. Men då kan de inte göra chokladbotten. Har ni några förslag på vem som skulle kunna göra en chokladtårta? till hyfsade priser.
    har du hört med gammelstads konditori`?
  • altervattnet

    Någon som vet var man kan köpa en bra gästbok ?
    Skulle vilja ha en med "färdiga" frågor.. men dom jag hittat är bara blanka :(

  • altervattnet

    Jörgens fru skrev 2009-03-16 22:19:42 följande:


    Tror jag såg en gästbok med färdiga frågor på Akademibokhandeln
    mmm... men den fanns inte kvar när jag skulle köpa den :(

    Kanske går att beställa...

    Vi gifter oss 4 april .. wooo hoooo de e ju snart!!!
  • altervattnet

    mmm jag är nervös !!! eller .. stressad.. eller lite nervös.. eller ja.. okey både nervös och stressad!! :)

    Hade "möte" med serveringspersonalen så nu känns den biten lite bättre iaf :)

Svar på tråden Luleåtråden del 2