• Brudgummarna

Matcha kostymer utan att se likadana ut

Jag funderar lite fram och tillbaka på vad som är finast att göra när man är två brudgummar som vill matcha varandra utan att se för likadana ut.

Vi vill båda ha vanliga kostymer. I nuläget så känns inte nehru, frockcoat eller liknande så lockande. Samtidigt så vill vi inte se ut som om vi kommer direkt från ett affärsmöte utan lite mer bröllopiga.

Vi har fortfarande gott om tid att klura på hur vi vill vara klädda så det är ingen brådska men andras tips och tankar vore roligt att få. Än så länge finns det rätt lite inspiration online.

• Svar på tråden Matcha kostymer utan att se likadana ut
  • svårtattvälja

Jag tänker att det lättaste är att få hjälp av kunnig personal i en affär med stort utbud av skjortor, slipsar, näsdukar etc. Om de är duktiga borde de kunna plocka fram alternativ till er båda och era indviduella stilar, som matchar i färger eller former utan att se för lika ut. Dessutom kanske en av er vill ha sån där "halssjal" som jag inte vet vad det heter, eller fluga, istället för slips. Bra stylister kan ju få olika "looks" att se väldigt matchande ut.

• Chocladmonstret

Vi beställde ifrån www.suitopia.se svart till killen och grå till marsalker, det var alltsa samma tyg, men olika färg på det..

Om du vill ha lika men anda olika så kan ju det lika vara en idee att ha olika färg på kostymerna men att ha amma Lining på insidan kavajen med samma monogram typ "Sara&Per, Läcköslott-09" I ljusblå lining med gul text..

• Brudgummarna

Nu blev det inte riktigt som vi tänkt det. Det blev en snabbis i rådhuset idag istället för stort och pampigt om jättelänge.

• Svanboet

GRATTIS!

Låter ju lite roligt med en snabbis i rådhuset...

Brudgummarna skrev 2009-01-30 18:15:52 följande:
    Nu blev det inte riktigt som vi tänkt det. Det blev en snabbis i rådhuset idag istället för stort och pampigt om jättelänge.
  • svårtattvälja

oj, vad kul grattis!!! Vad hade ni på er då.....?

• Brudgummarna

tackar!

Vi hade befintliga kostymer och kläder i svart, vitt och grått. Bilder finns i mitt galleri.

• svårtattvälja

Se där! ni matchade ju ändå, med blommorna!

• ulf g johansson

Har ni inte tänkt på ett tema! Färg, händelse, person eller tidsepok. Det är lättare då att ha en gemensam grund och sedan variera!
    Kramiz!

• Originalrosen

Grattis!

Var inne i galleriet och jag måste säga att det var härligt ekivokt att se en chokladtårta i typ 13 lager....!

Hoppas att det blev någon fin tårta att fira med!

• passionsblomman

Ha ha, gosbruden kära du, du måste få hjälp med de där sjuka röda grejorna du fått!!! Det ser helgalet ut! Du måste ha fått virus...

gosbruden skrev 2009-01-30 22:02:33 följande:
    GRATTIS!
  • Luucie

Vad fina ni var! Grattis
    Hade ni tårtorna på bröllopsfikat?

Svar på tråden Matcha kostymer utan att se likadana ut