Inlägg från: Wiimii |Visa alla inlägg
  • Wiimii

    Mars 2009 del 2

    Får jag hoppa in här? Gifter mig 21 mars.

  • Wiimii

    Vi skickade ut inbjudningarna för en månad sen, lokal, kyrka, frisör bokad. Klänning beställd. Den skall komma 11 mars........
    Håller tummarna att inget strular!!!
    Ringarna skall beställas i början av januari.

    Håller på att rasa vikt så jag ville inte beställa för tidigt.

  • Wiimii

    Var så nojig att jag ringde agenturen för Forever Yours och de lovade att den skulle komma i tid. De har lagt till extra veckor i leveransbeskedet eftersom det är jul, nyår och sen kinesiskt nyår i februari.
    Har även hört mig för här inne och de flesta verkar ha fått sin klänning "för tidigt".
    Annars har planeringen fått stå undan ett tag för julstök och dessutom är vår toastmaster i Thailand över jul...
    Men efter nyår är det nya tag.
    Tycker det svåraste hittills är att välja in- och utgångsmarsch och solistlåtar...
    Nån som har tips?

  • Wiimii

    Då var ringarna beställda, skall provas på tisdag och är klara 3/2. Kul. Sen har bilförmedlingen meddelat att bokningen är ok.

  • Wiimii

    Fam Hull skrev 2009-01-08 17:49:55 följande:


    Ska beställa min ring nästa vecka, ska bli kul!Har ni "gjort" egna ringar eller e det en modell som redan finns?
    Har plockat godbitarna ur ringar som redan finns, jag har stenar från min mamma (som gick bort för 5 år sen) som jag vill använda. Därför valde jag att göra "egna".
  • Wiimii

    Har varit i Ullared och fyndat skor (179 och väska (100 . Känns jättebra eftersom jag troligtvis ALDRIG kommer använda dessa igen.

  • Wiimii

    Blir man inte helt tossig om man går på bröllopsmässa så nära bröllopet (har aldrig varit på en).
    Här i GBG är det 21-22 februari, 4 veckor innan bröllopet och då är ju nästan allt spikat. Tänk om man ändrar sig helt, det blir ju massa merjobb...

  • Wiimii

    Hurra, min klänning har kommit och den sitter perfekt (synd bara att jag ska ner 10 kg till... Det är bara att lägga in...)

    Har varit så orolig, den skulle egentligen komma 10 dar innan bröllopet också kom den 2 månader innan.
    STOR STEN BORTA FRÅN AXLARNA.

  • Wiimii
    Athena79 skrev 2009-01-21 20:33:10 följande:
    Nu har jag äntligen fått mitt riktiga nick...Marie och Mikael och har nu blivit Athena79Wiimii: Gud vad kul att klänningen satt så perfekt, måste kännas skönt. Kör du nån dunderdiet eftersom du ska gå ner 10 kg innan 8 mars? Typ Cambridge eller xtravaganza?
    Japps, kör Xtravaganza, har gjort det sen oktober och tappat 25 kg hittills, därför vet jag att 10 kg till på 2 månader inte är några problem.
    Ville att hon skulle beställa klänningen i en mindre storlek, men hon vågade inte, men det är ju lättare att lägga in än ut
  • Wiimii

    Athena79: Nja, lite "fusk" har det blivit, men i stort sett hela hösten körde jag på. Däremot är det väldigt tungt att dra igång igen, mycket fusk så jag har inte kommit in i ketonfasen än. Försöker peppa mig själv eftersom det inte är många veckor kvar.

  • Wiimii

    Pnuso: Xtravaganza är som Cambridge fast man jobbar även med gruppträffar, träning och mental träning. Man är medlem ett år för att inte falla tillbaks när man väl gått ner till sig målvikt.

    I övrigt så är möte med florist bokad, tid för naglar bokade, tid för provuppsättning och smink bokat, tid för övning i kyrkan bokad.
    Det mesta känns under kontroll, har säkert glömt massor...

  • Wiimii

    Då var ringarna klara och hämtade, kan tillägga att de åker på fingret ett flertal gånger per dag....

  • Wiimii

    Oj, här var det lungt och stilla...
    Har idag varit och gjort provuppsättning och smink, kommer bli kanon!
    Imorgon är det dags för floristen.
    I övrigt är det mesta under kontroll.

    Hur går det för er andra?

  • Wiimii

    Athena79: Har du varit på möte med Xtravaganza än? Vad sa de?

  • Wiimii

    Hehe, vi "slipper" omaket att göra festprogram, vigselprogram och placeringskort, det gör vår toastmaster, har bara gjort en gästsammanställning. Ska bara fixa några "tack-för-hjälpen-korgar" och godispåsar i cellofan till alla gäster.
    Just det, ska fixa morgongåva till blivande maken med

  • Wiimii

    8 mars Athena79, Vallentuna Kyrka - Såstaholm Hotell
    14 mars Marsros, Tegelsmora kyrka, Uppland
    20 mars Pnuso, Kronovalls slott Skåne
    21 mars Wiimii, Råda Kyrka, Mölnlycke

  • Wiimii

    Vi kommer ge en delikatesskorg till de som hjälpt till (solist, komp, barnvakt, fotograf & toastmaster). Toastmaster får dessutom en xtragrej...

Svar på tråden Mars 2009 del 2