Blommor!! Hjälp!!
Jag jobbar som trädgårdsmästare, och jag har även jobbat som florist... nästan alla i familjen/släkten tycker att jag kan göra min bukett själv för att hålla nere kostnaderna, men jag vet inte!? Hälp mig!!!
Jag jobbar som trädgårdsmästare, och jag har även jobbat som florist... nästan alla i familjen/släkten tycker att jag kan göra min bukett själv för att hålla nere kostnaderna, men jag vet inte!? Hälp mig!!!
för att hålla nere kostnaderna så kanske du borde göra buketten själv, men behöver ni inte tänka på kostnaden så kanske det är skönt att slippa göra den själv!! man har ju mycket ändå att tänka på och göra inför bröllopet! lycka till!
Gammalt skrock säger ju att det betyder otur att bruden binder sin egen bukett...
...sådant skrock tror jag uppstår för att få bruden att delegera ut saker och ting. det torde vara en del att fixa med ändå dagen innan.
Jag kommer inte att göra min egen tror jag, för det tar ändå ett bra tag med all varuvård och så.
Fast det beror ju naturligtvis på hur avancerad bukett man tänker sig.
Det är också roligt att engagera andra duktiga vänner och kollegor tycker jag. Fast jag har en tendens att tycka att "det fixar jag själv" annars, så tror jag det är vettigt att begränsa vad man gör själv, så man inte är helt slut innan dagenD. Fast ekonomin spelar ju in såklart.
jag vet att om jag gör den själv kommer jag inte att bli nöjd...
Det är några i familjen/släkten som har erbjudit sig att göra den ( dom kan lite om blommor men är inte florister) men jag tror inte att dom kommer att förstå vad jag vill ha, eller?
Pengar är inte ett jätte problem vill bara inte lägga ut en förmögenhet på blommorna...
Känner du så, så gå för 17 till en florist! det verkar ju som att du bryr dig om hur det blir i slutänden. Det blir ju inte det billigaste alternativet, men du vet ju också att arbetskostnaden eg är liten och blommorna måste du u ändå köpa. unna dig din drömbukett då!
Har du ingen kollega som kan göra den?
Som utbildad men ej numera arbetande som florist så vill jag inte göramin egen buket, däremot designa den
Så här finns skisser som min vän som driver butik idag skall göra min bukett utifrån Ev kommer jag göra dotterns blommor, men stommen till den kan förberedas
Sen får mina floristfingrar vila o mitt kontrollbegär kopplas bort
de blir nog blan d de tuffaste dagen innan o samma dag att koppla bort kontrollfreaket o lita på alla andra professionella som fixar vårt bröllop, så mitt var e alltså : GÖR INTE DEN SJÄLV FÖR att spara pengar.