Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

    December brudar del 2

    Ja alla decemberbrudar....då fortsätter vi här!!

    2008
    03/12 Alla goda ting är tre
    06/12 JPerlstam
    06/12 SidenRos
    06/12 2e advent
    20/12 s s
    21/12 Ingenjörsbruden
    24/12 Wingtear
    27/12 BlendaSigne
    27/12 lillP
    2009

  • Svar på tråden December brudar del 2
  • ingenjörsbruden

    Nu hoppas jag att jag har hittat runt till alla decemberbrudar!
    NUUUU är festprogrammen klara och vigselprogrammen osså!!!

    Ska bara printa!!

    Fick v.ringen i går o den är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fin!

    Känns gött...för nu är det bara småpims kvar att fixa!

    Hur går det för alla er andra?!

  • ingenjörsbruden

    ja de där förbenade usb-minnena...tänkte kedja fast detta minnet runt halsen!
    De enda vi funderar på.....ska vi printa i svartvit eller i färg.....har inte jättemkt färgsaker.....men de få hade blivit bra i färg! Blir 6 A4-papper (24 sidor).

    OOJ en decimeter!!! Då har du rejält med hår.....*snyft* Jag kunde ju fått lite! Nä men mitt är så tunt....så jag har köpt löshår...för att fylla ut lite mer!
    Visst är det kul att få en provmake hos MUS!! Jag var där för 2 veckor sen!!! Jätterolig!! Gjorde ett genrep på sminkningen igår...kan rek det...för man blir lite osäker!!
    *hmm* hur var det nu... Ska nog testa ett par gånger till innan bröllopet!!

    Va kul att den är så fin o underbar!! Känns så härligt!!
    Hur långt inna ska du hämta klänningen?

    Har ringen i mitt bildgalleri.....har en vanlig kupad/slät f.ring som passar perfekt till v.ringen......provade ut v.ringen när vi bestämde f.ringar!

  • ingenjörsbruden

    SS....du måste göra ditt bildgalleri synligt för oss... Vill ju kika nu!!!

    På Din sida...till vänster ganska långt ner hittar du Inställningar...där kan du välja att visa ditt bildgalleri!

  • ingenjörsbruden

    ja färg får det nog bli!! Lite lyx va?!

    MUS är duktiga.....dock funkar inte det i vårt schema så jag får fixa själv....misstänker att jag inte hade blivit 100 nöjd annars.... Kontrollfreak?! Jag?! Nähääää?!
    Vad hade man gjort utan sina vänner?!

    Klänningen ska ju helst hänga rakt så att den inte skrynklas mm i onödan.....
    Jag ska nog hämta min dagen innan....mest för att jag troligen inte hinner innan i veckan samt att jag inte har så mkt plats att hänga den på.....

    Ja praktiska o logiska är vi till tusen! Blir ju lätt så när två ingenjörer ska gänga sig!!

  • ingenjörsbruden

    ung blivande brud skrev 2008-12-14 20:02:55 följande:


    Åh många som gifter sig i december med :) jag gifter mig 16 december 2009 jag!
    Välkommen!!! Då har du ett helt år kvar av planerande o fixande!!
  • ingenjörsbruden

    Baaaaaahhhh!!!
    Insåg precis att jag i festhäftet missat en sång som mamma gjort till oss!!!!
    O jag som printat allt redan!!!!!!

    *GRRRRRRR*

    Nåja...tur att man har bra printer på jobbet....

  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-12-16 20:35:48 följande:
    Oh no!! Tänkte just fråga hur det gått med printandet...Rydeborn och ingenjörsbruden: nu har ni inte många dagar kvar, måste vara härligt att "få det gjort" snart - det man längtat efter så länge?
    Japp det ska bli så jäkla härligt!! Iallafall kommer vi nog att tänka så när vi går upp till vår svit....

    Har nu printat om festprogrammen...upptäckte ett förrymt utropstecken.....men det får va kvar!!
  • ingenjörsbruden

    S S skrev 2008-12-16 23:00:29 följande:


    Känns konstigt att det nu bara är dagar kvar. Tiden har gått så otroligt fort.
    Det känns nästan som att den har speedat upp sig ännu mer!!!

    Nu är vigselprogrammen printade...ska bara vikas o lägga i lådan!

    Inser att det är en jäkla tur att vi gifter oss på söndag så att man kan fixa lite smått o gott på lördagen!!!

    Har fått kontakt med solisten....det blir nog bra...men det verkar inte som att det hinns med ett genrep för henne o organisten.....menmen organisten är kanonduktig o kan tösabiden bara texten o sjunga så löser det sig.....har tänkt att inte säga ngt till m2b om att det blir solist....tänkte att det skulle få bli en överraskning!!
  • ingenjörsbruden

    S S skrev 2008-12-17 11:38:11 följande:


    har börjat packa ner allt som ska med. Är ledig idag, jobbar kortdag imorgon och helt ledig fredag så jag hinner kolla över allt en sista gång.
    Ooo det skulle jag osså vilja göra....så man kan boka av ytterligare en grej....

    skönt att du är ledig på fredag, tror att man nästan måste vara ledig dagen innan så att man kan fixa det sista!
  • ingenjörsbruden

    *wiiiiiiiiie* Nu har jag fjärilar i magen...kan iofs bero på mkt stress på jobbet idag....

    Lycka till SS o Wingtear!!!

    Wingtear: Guuuud va skönt att ringen ÄNTLIGEN kommit!!! *phuu* Jättefint!

  • ingenjörsbruden

    "Nu har vi gått o gift oss, tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa!trallalalallal"


    Säger bara....VILKEN UNDERBAR DAG!!!!
    Kanonsnygga blev vi....mannen blev helt rörd när han såg mig i min klänning! O han var ju så attans snygg i frack! *slurp*

    Vädret var kanon....fotona blir nog jättebra!
    Gästerna hade trevligt o var trevliga mot varann

    Överraskade mannen med en solist som sjöng våra sånger i kyrkan....o han blev SÅ JÄKLA RÖRD!!! Hon sjöng helt underbart vackert o alla, verkligen alla i lkyrkan blev rörda!!

    Råkade trampa på klänningen när vi gick upp till altaret....hörde ett litet *ritsch* o började fnittra!! Tur de fortfarande spelade ingångmusiken! Ville verkligen kolla klänningen men det vågade jag inte..... *hahahah* Men som tur var så var det innerkjolen som det hade gått en liten reva i!
    Skickade "telegrammet från bruden till brudgummen" o det var verkligen uppskattat!
    Blev faktiskt en spontan sång till mannen tillsammans med min lillebror o syster! I dag är det bara du o jag.... Mannen blev såklart jätterörd o glad!
    Maten var jättegod o vi hade riktigt trevlig o mysigt...sjöng tom lite julsånger tillsammans innan vi bröt upp!

    Vi sov alldeles själva på slottet...alla andra sov i en nybyggd byggnad invid.....men inga slottspöken dök upp så vi hade riktigt mysigt!

    Är nu äntligen hemma o är helt slutkörda...mannen tar siesta o jag kikar lite på BT!

    Lovar att komma med en fullständig rapport längre fram o lite foton osså!

  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2009-01-01 18:36:04 följande:
    Är alla decemberbrudar förutom jag på smekmånad?
    Japp!

    Va harligt att hora att ni blev sa nojda med dagen!

    Lite pay-off for all planering o fixande!

    Vi har fatt massor av berom for att allt flot sa perfekt o var sa underbart o valfixat!! Snacka om att man pyser lite av all berom! Mannen inser ju nu hur mkt tid o planering som det verkligen har gatt at....o det kanns ju ratt bra!

    Ar ju ivag pa honeymoon.....kommer tillbaka till verkligheten 17 jan! Hoppas du overlever sa lange!

    KRAAAM!
  • ingenjörsbruden

    Nu är vi äntligen tillbaka från Thailand!

    Hoppas att alla bröllop gått bra!! O resor osså!

    Allt, verkligen allt blev perfekt in i minsta detalj pa vårt bröllop! Allt flöt på som en saga o ingen bråkade eller sura miner (mina skiljda foräldrar mm). En sann saga!
    Ar sjukt nöjda båda två....mannen har nu insett hur mkt planering som har lagts ner på sma detaljer o logistik......fått mkt beröm av mannen o av alla gästerna som var helt chockade över att allt verkade så valorganiserat!

    Bara en smärre förvirring....vi kom inte ihåg om vi skulle träffa fotografen på slottet eller på en av fotoplatserna.....så vi korde iväg från slottet.....missade en kvarts fotografering men det var inga som helst problem......hahahaha

    Var ganska nervös över att jag skulle börja storlipa i kyrkan....ni vet...lättrörd till tusen.....men när ingangsmusiken började så kände jag bara ett stort lugn o ett bamse leende i hela fejat! Mannen var en hel del nervös....han fick mig att gå igenom hela cermonin kl 00.30 pa natten....men inget fastnade till dagen efter.....hhihihihi men det gick bra!

    Hade en bamseöverraskning till cermonin.....vi hade bestämt solosånger....men inte fått ordentlig kontakt med solisten....så vi bestämde oss för att skippa det.....men så fick jag kontakt med tjejen (17 år o pluggar pa musikalprogrammet i Lund) 2 veckor innan men det kändes lite flytande...så jag vågade inte oroa mannen med det.....kvällen innan så ringer tjejen o vi pratar en stund.....så hon skulle verkligen komma o sjunga våra solosånger....helt ohörd av oss.

    Så under vigselcermonin (mannen hade knappt vågat titta pa gästerna) så står det en liten tjej o sjunger som en ängel!!! Mannen blev så klart rörd enda in till märgen!!! Sjukt duktig tjej!!! Måsta erkänna att jag är jäkligt nöjd med att jag inte gav upp om att hon skulle sjunga!

    Har nu lagt in några av fotona som mammas sambo tog.....de är väl helt ok....men väldigt glada att vi valda att ha en proffsfotograf osså!
    Är jättenyfikna på fotona som Tannus (fotografen) tog....vi var nere vid havet o fotade en hel del!! Ska bli sjukt kul att se fotona!!!

  • ingenjörsbruden

    Hejhej linvinter!

    Tror nog att de flesta här inne gifte sig i dec förra året.... Alltid trevligt att höra att fler vill gifta sig i dec! Det funkar bra....men kan vara svårt om man vill ha en specifik dag....kyrkans program i dec är ganska så fullspäckat med advent osv.....

    Vi bokade i mars-april o det gick bra...dock så ville vi ha en söndag o då fick vi finna oss i att ta cermonin efter gudstjänsten kl 11...dvs vigseln blev 12.30.

    Men det var inga problem...nästan skönt....lite jobbigt att gå upp SUPERtidigt...

    Vi fotades innan o efter vigseln ca 1,5 h per session..... så 1430 så anslöt vi till våra gäster o skålade med dem.....vi minglade lite o kl 16 så satte vi oss till bords......3 rätters som varade till 20-tiden...sen bytade vi lokal till biblioteket där gästerna spelade o sjöng för oss o så öppnade vi paketerna. 22.30 rundade vi av o det var väldigt lagom....(bara 13 gäster...närmaste familjen).

    Slottet bokade vi osså i mars-april, fotograf i april-maj, frisör bokades i aug.....så du har nog gott om tid på dig att få allt att klaffa!

    Lycka till!

Svar på tråden December brudar del 2