Varför inte möhippa?
Jag läste just en tråd där massor av folk skriver att de inte vill ha möhippa. Någon ville inte heller delta i andras möhippor.
Jag bara undrar varför?
Har ni haft dåliga erfarenheter? Eller vad?
Jag läste just en tråd där massor av folk skriver att de inte vill ha möhippa. Någon ville inte heller delta i andras möhippor.
Jag bara undrar varför?
Har ni haft dåliga erfarenheter? Eller vad?
Kan bara gå till mig själv. Har inga dåliga erfarenheter, men vill inte ha någon möhippa. Gifte mig i hemlighet och mina vänner har ärligt frågat om de inte får fixa något i efterhand. Har tackat nej eftersom vi helt enkelt inte vill stå i centrum så. Vi ville ha en fest på lika villkor i stället. så vi fixar en kombinerad bröllopsfest/möhippa/svensexa istället. Vi ville ha en fest på lika villkor och att inte våra vänner ska lägga pengar på oss helt enkelt...
Jag vill JÄTTEGÄRNA ha en möhippa! Samtliga möhippor jag har varit med på har varit fantasiskt uppskattade och roliga för både oss och bruden! Go möhippa!
många är ju rädda för att dem ska bli utsatta för saker som dem verkligen inte vill, vilket är helt rätt att känna tycker jag! Men då är ju möhippan inte 'designad' för bruden utan dem andra och endast för att förudmjuka....trist!
Själv vill jag ha möhippa och min supertärna vet precis hur mardrömmen resp. drömmen ser ut! Och jag kommer inte göra sånt som att pussa främlingar osv, tycker det är värre än att se på en strippa faktiskt (titta men inte röra då!)
Själv då TS, vill du ha en möhippa eller blev du osäker nu när många inte vill ha?
jag skulle bli besviken om jag inte blev hippad, men vet oxå att mina vänner inte skulle hitta på nåt jag inte skulle tycka var kul!
Skulle tycka det vore kul med en hippa...men jag tror inte jag blir det..har inga vänninor (alls) som kan ordna en.
Det skulle vara isåfall om min mamma, syster, och moster skulle hitta på något....men det tror jag som jag inte...
Jag vill jättegärna bli hippad! Tycker edt "hör till" när någon gifter sig! Tycker också att det "hör till" att det blir lite bus och pinsamheter, men utan att balansera på gränsen till att bli förödmjukad!
Tror att många kanske inte har den självdistansen att våga göra bort sig, och är jätterädda att behöva göra det! Men en möhippa måste ju utformas efter personen som hippas, så måste man vara så rädd, kanske man har fel vänner, som inte känner, eller respekterar en tillräckligt?
precis! och en möhippa är ju inte på defination en brakfest med alkohol och förödmjukelse, utan en fest med sina väninnor inför bröllopet. En möhippa kan se ut som en vanlig tjejmiddag! Det är trist när dem som bara vill ha det enkelt inte får det...
Själv vill jag hitta på lite bus men som sagt, ska inte gå till överdrift och inom gränsen för skoj! Pussa främlingar som jag nämnde förut tycker inte jag är roligt...däremot som någon berättat här på BT, hon fick en lista på uppgifter att göra, en uppgift vara att förfölja någon tills denna vände sig om och sa något i stil med 'vad är det med dig' (eller nåt...) Det var ju så himla skoj att läsa och tänk så kul att vara med om nåt sånt!!!
Hon skulle även samla på sig en strumpa bl.a... hahaha
Jag misstänker däremot att dem som utformar 'fel' sort möhippa för en brud, dem gör den möhippan dem själva vill ha :-/
Oh, gillar INTE att stå i centrum på det sättet... ok om man kör en kul tjejgrej o mysig kväll... men jag tror när många tänker på möhippa, att de måste sälja kådisar på stan iklädd Lilli o Sussie kreationer o krusat hår... HUA!!!...