• mattiasmarie

hjälp, vill ha fina inbjudningskort men alla är dyra

hittat inbjudningskort för 20kr vilket är ett bra pris men jag behöver 50st så det blir väldans dyrt.. börjar fundera på att göra egna men det blir kanske inte billigare o hur gör man.. hur har ni gjort?????

• Svar på tråden hjälp, vill ha fina inbjudningskort men alla är dyra
  • love4life

Jag har gjort mina kort själv. Kika runt i gallerierna på sidan för att få lite inspiration! Lite pyssligt, men enklare än man tror. En annan fördel med att göra korten själv är ju onekligen att de blir betydligt mer personliga, vilket jag själv skulle uppskatta som gäst!

• Lissdaniels

Jag har gjort egna inbjudningar (finns bild i galleriet) som jag har lagt ner ganska mycket tid på så även om de blir generellt billigare så har jag ju lagt ner 4-5 timmar på bara framsidan. Jag har ju inte gjort insidan än så det lär gå några timmar till innan allt är klart.

Egna inbjudningar blir billigare men man får lägga ner mycket tid på dem och det kanske man också ska räkna in i kostnaderna för inbjudningar.

• Pumpkin

Jag gjorde våra själv (bild finns i galleri) för att bland annat spara pengar, men jag ska vara ärlig och erkänna att det inte blev ett dugg billigare faktiskt.

Det kan man styra mycket själv ju, så det KAN bli ganska mycket billigare att göra dem själv - men å andra sidan kan det också bli dyrare

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Susanna och Fredrik

Jag gör mina själv....klart att det tar tid att få fram det fint och med bra layout man gillar men helt klart värt det tycker jag. Jag skriver namnen på mina inbjudna gäster på kortet vilket jag tycker är personligt och roligt.
    Jag hittade ett reabord på svanströms så jag hittade alla olika kuvert och papper jag behövde för under 100 kr faktiskt. Sen är de väl färgpatronen som kostar. Blev helt klart billigare än att beställa....
    Jättefina också... =)

• 27juni2009

hm .... ja jag gör oxå våra, MEN de blir definitivt dyrare, Mne så är jag oxå en velig människa som köpt felera olika sorters papper för o testa o se, embossingpulver, stämplar, verktyg etc etc räknad för nån vecka sen o håll i er, emn om jag räknar med allt jag kommer ha handlat för o komma fram till rätt design o alla verktyg så e vi ppe i närmare 80kr /kort:-O ok jag kommer ju ha nytta av alla verktyg sen oxå o då sjunker ju kostnaden om man tänker så, vilket jag får förska göra skall göra 25kort skall tiläggas o ju fler kort ju mindre kostand/kort för verktyg etc ju

• lycklig tvåbarnsmamma

Vi ska beställa våra inbjudningskort på calligraphen.se. Det kortet vi beställer kostar 7 kr (utan tryck) sen ska vi själv skriva ut på datorn och klistra in texten i kortet, i ngt lite finare papper.

• gusdanima

Vi gjorde våra själva, men det blir inte sås särsklit mycket billigare, tror jag räknade ca 18 kr per inbjudan exklusive porto... De finns i mitt galleri. Så jag vet inte vad som blir billigast faktiskt...

• mattiasmarie

jag var nu på panduro outlet o köpte allt jag behövde för 200kr. blir ub´nderbara gröna kort med annan papper på med ränder i grönt blätt ió silver glitter, på det blått papper med wedding stämlek o guldband blir så fina

• EmmaochMagnus

Vi köpte oxå allt vårt material på Panduro. Men med pennor, stämplar, band och allting landade hela kalaset på närmare 1200 spänn. UTAN porto! Och det var ett jäkla jobb ska jag säga. Hade utan tvekan beställt färdiga om jag skulle göra det igen!
    :)

• Lennarts Fru

jag och min man fixade till inbjudningskort själv .. alltså fi tog en bilkd på oss två och fifflade i photoshop och skrev på dom klart och allt, sedan skrevs de ut som vanliga foton. =)

• Anciii

Lissdaniels: Vad snygga dina blev
    Jag köpte kort på ikea förra året på mellandagsrean kostade 5 kr/20 st de är inte så jättesnygga är lila med en snöstjärna på framsidan men jag tänkte bara köpa snyggt papper och täcka det och insidan är ju jättesnygg så det blir inte svårt att fixa till dem.. fick också kuvert med dessa..
    så håll utkik på rean man kan hitta en massa snygga grejjer och göra det billigt själv.. bara man har tid..!

• MulleNuh

Jag gör själv på PS.. Det kostar gratis.. Sen ska vi köpa blankt fotopapper och skriva ut på.. Kostar kanske 100:- för en "låda".

• Sommaren 09

Vi ska beställa våra från trycksakstorget.se/
    Nu har dom eg inte inbj.kort för bröllop bara tack kort men det går att redigera om texten så det blir inbj. kort istället
    å en färdig visnings layout står det inbj. på

Svar på tråden hjälp, vill ha fina inbjudningskort men alla är dyra