• JFKanna

Bröllop = fånigt?

Jag och min underbara pojkvän Jörgen har planerat bröllop ett tag men nu så har jag börjat få kalla fötter. Inte för att jag inte älskar honom, utan mest för det känns lite "töntigt" med hela grejen. Patroniserande på något vis. Att stå där och visa upp för hela världen hur rekoderlig man är. Ibland känner jag att jag helst av allt skulle jag vilja bjuda mina vänner på en rejäl spritfest.

Någon som kännt samma sak?

• Svar på tråden Bröllop = fånigt?
  • Bride in England
    JFKanna skrev 2008-12-12 15:08:15 följande:
    Att stå där och visa upp för hela världen hur rekoderlig man är.
    Hm...forstar inte vad du menar med detta. Planerar ni ett stort, pampigt brollop? Ibland kanske det kanns som om det verkliga, riktiga, kommer i vagen for massa materiella ting? Ar det vad du menar? Att man liksom glommer bort vad det ar man firar? Vi hade karlek som tema pa vart brollop, for att paminna oss sjalva och andra om vad det var det handlar om. Att fira att vi hor ihop och att vi 'skriver under' pa var karlek.

Eller menar du nagot helt annat?
  • ElinPierre

Oooh, ja!
    Av och till har jag bara lust att viga oss borgerligt och sen äta en brakmiddag på restaurang med de ALLRA närmsta..
    Men innerst inne är det inte så vi vill ha det, och min P får mig ganska snabbt på andra tankar!

Men just att hela grejen har blivit så stort,.. Tror sidor som denna påverkar i alla fall mig mer än vad man från början tror.. Ett tag hade jag ingen aning om vad jag vill och tänkte och kände, för "brudarna på BT" gillar det inte..

Det viktigaste är väl att göra det till ER dag, och innebär det en rejäl spritfest- så kör på det!

Lycka till!

• VFlisa

Hej JFKanna

Jag har kompisar som funderat på samma saker som du. Det har slutat med en kombination i flera av fallen. En av dom (inga namn) såg till att vara lite "rund under fötterna" redan under vigselakten och sedan bara fortsatte det av bara farten. så man kan säga att det blev spritfest fast med vigsel (lite småfull).

Jag tycker du kan göra som min kompis.

*kramis*

• MolsonCanadian

Jag kan ibland känna att bröllopet blir "töntigt" utifrån allt runtomkring. Bara en sådan sak att jag ska ha klänning - det är så inte jag som det kan bli. Och min käre i frockcoat?
    Otänkbart att han skulle gå runt med det annars. Då kan jag tänka att det är lite töntigt.

• JFKanna

"Vi hade karlek som tema pa vart brollop, for att paminna oss sjalva och andra om vad det var det handlar om." är väl rätt patroniserande i sig om du läser om och läser rätt.

men faktum är att jag känner att jag behöver inte "skriva under" på ett skit. och sen gillar vi väl alla att bli fulla, eller?

• kroken2

JFKanna skrev 2008-12-12 15:32:54 följande:

"Vi hade karlek som tema pa vart brollop, for att paminna oss sjalva och andra om vad det var det handlar om." är väl rätt patroniserande i sig om du läser om och läser rätt.men faktum är att jag känner att jag behöver inte "skriva under" på ett skit. och sen gillar vi väl alla att bli fulla, eller?
    ja jag gillar att bli full
  • kroken2

ville bara säga att jag gillar att bli full

• JustMeAndMyLove

Jo, det kan vara fånigt och styltigt.. Men kom ihåg att ett bröllop är vad du gör det till :)

• Sebastiána

Man kan gifta sig i en enkel klänning eller byxor på rådhuset också... med en härlig brakmiddag efteråt för de närmaste.

• Bride in England
    JFKanna skrev 2008-12-12 15:32:54 följande:
    "Vi hade karlek som tema pa vart brollop, for att paminna oss sjalva och andra om vad det var det handlar om." är väl rätt patroniserande i sig om du läser om och läser rätt.men faktum är att jag känner att jag behöver inte "skriva under" på ett skit. och sen gillar vi väl alla att bli fulla, eller?
    Patroniserande mot vem? Det var anledningen till att vi gifte oss, att vi ville fira var karlek till varandra. Och alla gillar inte att bli fulla. Dock blir festen ofta roligare om alla har ett glas i handen
Svar på tråden Bröllop = fånigt?