• blomsterflicka

    Längtar barn - men inte efter graviditet!

    Sitter och tänker på hur mysigt det skulle vara med en bebis inom relativt snar framtid! Men - är inte minsta sugen på att vara gravid. Har aldrig varit.
    Blir hypokondrisk och föreställer mig mindre trevliga scenarier både vid graviditet och förlossning. Orolig över att inte kunna vara mig själv med alla hormoner som spökar osv. 9 månader... Så lång tid... Tror jag är en kontrollfreak.

    Fler som känner sig lite hispiga inför en kommande graviditet?

  • Svar på tråden Längtar barn - men inte efter graviditet!
  • sokkerstruten

    Jag med, tycker det ser så mysigt ut att vara gravid! Men att ta hand om en liten bebis känns så himla stort!


    Undertecknad skrev 2008-12-11 23:39:51 följande:
    Nope. Jag känner nästan tvärtom.
  • blomsterflicka

    Ah, kan ni inte smitta av er lite på mig så jag blir gravidsugen?

  • Undertecknad

    Om du smittar oss.


    blomsterflicka skrev 2008-12-11 23:45:58 följande:
    Ah, kan ni inte smitta av er lite på mig så jag blir gravidsugen?
  • Hemlig2009

    Hmm, jag längtar också mer efter en bebis än efter att vara gravid. Vi har nog tänkt försöka någon gång under våren, känns nästan konstigt.

  • Emmeli o Markus

    Jag längtar efter ett till barn och efter förlossningen men Inte graviditeten!

    Jag hade en extrem första graviditet så jag e lite skraj.. Men att föda är SÅÅÅ j*vla häftigt. Jag låg med värkar i 65 timmar men har aldrig haft så jävla roligt i heeela mitt liv! Visst, det gör ont men det va så underbart och när min dotter väl va ute va ALL smärta och all förtvivlan från graviditeten bortblåst!

    FÖD BARN! Det är UNDERBART!!!!
    (glöm förguds skull inte att använda smärtlindring. Man får ingen hedersmedalj bara för man låter bli att ta EDA o lustgas;-D)

    Lycka till!


    Längtar efter vår stora Dag:)
  • Miss Biii

    Jag har inga barn och är inte gravid, än. Jag kände innan precis som du, bebis ok men ingen graviditet tack!
    Jag har med tiden ändrat åsikt, tror att det kommer naturligt. Det är ju naturens gång att vi kvinnor ska föda barn, så känslan och lusten kommer nog automatiskt när kroppen är redo. Lite flummigt kankse men om man ska gå djupt i det så kan det väl vara så?
    Klart att jag är lite orolig för förlossning o allt vad innebär med smärta och risk för komplikationer, men kvinnor föder ju barn dagligen- hela tiden! Jag peppar mig själv plus att man får ju tänka på vad allt i slutänden resulterar i.
    Alla kvinnor mår ju inte dåligt under graviditeten, alla får inte humörsvängningar och personlighetsförändringar. Kanske några med olika erfarenheter som kan dela med sig? Vissa mår ju jättebra!
    Älskar att höra om mammor som berättar om sin graviditet, om de åt nått som de inte gillat innan osv. Det kanske kan få dig att ändra uppfattning och se graviditetn som en rolig tid istället för ett långt helvete?

  • Miafiahallonfjärt

    Jag är jättesugen på att vara gravid men vill INTE ha barn just nu :P tycker det ser så mysigt ut!

  • Emmeli o Markus

     


    Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 07:36:20 följande:
    Jag är jättesugen på att vara gravid men vill INTE ha barn just nu :P tycker det ser så mysigt ut!

    haha då kanske vi ska sammarbeta Du får mage o jag får bebis?!


    Längtar efter vår stora Dag:)
  • fitforfight

    Jag vill absolut inte bli gravid igen! det va faktiskt det värsta jag varit med om ,va sjukskriven säkert i 5 månader för jag kunde helt enkelt inte ta hand om mig själv . Fick nog alla sjuka gravidgrejer man kan få å det va inte alls mysigt å fint som alla mina vänner har kännt. Fast jag ångrar ju inte det för nu har jag min fina gosse ,men aldrig mer.

  • junikul08

    Håller med ovanstående talare med att jag vill gärna höra lite positiva graviditetshistorier- klart att man är lite skraj för att få extremt illamående och sånt..

  • blomsterflicka

    Jag vill också höra! Så kanske man blir lite mer sugen... För mig är det väldigt konstigt att höra att folk längtar efter att vara gravida. Vad är det ni längtar efter då? Förklara gärna! Jag blir extremt avundsjuk att ni kan känna så.

  • Miss Biii

    När jag tänker på min kommande graviditet så tänker jag på allt positivt, tycker gravida är jättesöta, finns så mkt fina kläder, man kan som gravid planera och inreda barnrummet, inhandla saker... att känna sitt barn växa innuti en, jag blir lite tårögd av att bara tänka tanken. Viss forskning visar ju att barnet kan höra lite in - så man kan ju prata med den och sjunga för den. Man ska inte tänka på allt tråkigt som kan komma m den tjocka magen
    Sen kan man ju tänka att det är en gåva, alla kan inte bli gravida, har ett par i min bekanskapskrets som försökte och gick på olika undersökningar i 2 års tid, när de gav upp så kom underverket, men det gör ju tyvärr inte det för alla...

    Jag vill höra roliga gravidberättelser nu

  • chokladflingan
    blomsterflicka skrev 2008-12-11 23:45:58 följande:
    Ah, kan ni inte smitta av er lite på mig så jag blir gravidsugen?
    Tänk så mysigt att få gå och handla mamma-kläder, sitta och känna på magen, och så spännsnde också. Att vara gravid är det vackraste som finns!
  • Pumpkin
    Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 07:36:20 följande:
    Jag är jättesugen på att vara gravid men vill INTE ha barn just nu :P tycker det ser så mysigt ut!
    Haha, samma här!
    Alla älskar Skellefteå AIK
Svar på tråden Längtar barn - men inte efter graviditet!