• Miss Emi

Måste man ta det personligt?

Skriver ännu ett inlägg i detta med barn på bröllop...

Vi har inga barn ännu och önskar oss ett barnfri bröllopfest som vi också har skrivit i inbjudan.

Nu har några av familjen kritiserat detta och tycker att vi är hemska som inte vill att deras 1,5-åriga barn ska komma.

Vi ska ha en 3-rätters middag = lång sittning och hög musik för partydans och min åsikt är att 1,5 åring inte skulle ha någon behållning av detta. Inte heller vi..

Jag vill absolut inte vilja ha gnäll och spring runt borden på middagen, vilket man inte kan garantera att det inte blir med små barn...

Till saken hör att all våra vänner med barn bara gett positiva responser för en barnfri fest.

Varför ser en del föräldrar det som en förelämpning om man som barnfrittpar inte önskar att ha barn på festen?!Skulle man göra det om det gällde en 30-års fest också?

Vill gärna ha hjälp att förstå!

• Svar på tråden Måste man ta det personligt?
  • MulleNuh

Dom känner väl kanske att det är en familjesak bara?

• momi boki

jag tycker inte du ska känna nåt alls, det är din stora dag! o du ska få som du vill! o jag anser själv att ett barn inte ska vistas i en sån milja med massa folk volym osv har själv en två åring som komme renbart få äta med oss sen får hon fara när alkohol o fest bärjar efter middagen

• Emmeli o Markus

Som nån skrev i en annan tråd för barnfria bröllop..

Varför vill man ta med sitt barn på en bröllopsFEST när man inte vill ha med barnet på tex. en 40årsFEST?!

fest som fest... Va e folks problem?!

Jag är mamma och jag njuter av att få vara "bara" vuxen ibland utan nån som rycker mej i byxbenet och ropar "mamma" fyrtielva ggr på en minut..

Va förälder men njut av att vara barnledig ibland!!!

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Luucie

Miss Emi: Skit i dom...
    Har varit på många bröllop och de allra flesta barnfria. Tack för det.
    Det har dock vid dessa tillfällen kommit till min kännedom att alla inte varit lika nöjda som jag, med det beslutet.

Tyvärr verkar det alltid finnas någon som opponerar sig och tycker att det passar sig att ta med barn vart som helst.
    Vi känner våra vänner och tror att både ljudnivån och alkoholintaget kommer att vara ganska högt.

Sen är det ju faktiskt så tycker jag att det finns en dag när man får bestämma precis allting själv och det är på sin bröllopsdag...Ingen har rätt att ifrågasätta!

• Miss Emi

Tack för stödet!

Vi har kännt oss riktigt illa till mods av alla synpunkter på vårt val och diskuterat detta fram och tillbaka.. Men vi kommer alltid fram till att vi båda vill ha en riktig vuxenfest, våran livs fest med våra vuxna vänner.

Skönt att höra att man inte är helt ensam med sina åsikter iaf

• Maliinka

Vi var bjudna på ett barnfritt bröllop i somras. Jag såg det självklart inte som en förlämpning eftersom det förståss inte bara var vårt barn som inte var bjudet, däremot så kändes det ju lite synd för egen del eftersom jag då heller inte kunde komma.

• älskarlivet

Varflr kunde inte du heller komma då?

Maliinka skrev 2008-12-10 23:12:24 följande:
    Vi var bjudna på ett barnfritt bröllop i somras. Jag såg det självklart inte som en förlämpning eftersom det förståss inte bara var vårt barn som inte var bjudet, däremot så kändes det ju lite synd för egen del eftersom jag då heller inte kunde komma.
  • älskarlivet

Vi har en kompis som tackat nej till att komma för är inte hela hennes familj välkommen så kommer ingen (vi ska också ha barnfritt förutom syskonbarn och ev ammande barn)..

• Maliinka
    älskarlivet skrev 2008-12-10 23:20:54 följande:
    Varflr kunde inte du heller komma då?
    Vi kunde inte fixa någon barnvakt. Bröllopet var i en annan stad vilket innebar att sonen måste sova borta (eftersom vi inte känner några andra i den staden), och eftersom han är så liten så är det bara hos våra föräldrar som vi känner att det är okej att han sover över... Och sambons föräldrar var med på bröllopet, och mina var bortresta.
  • Julia78

Jag har en 18 mån son och han skulle INTE klara an 3 rätters middag. Knappt att han sitter still när han själv ska äta..
    Vill ni ha barnfritt (det ska vi med ha) så ha det!

Svar på tråden Måste man ta det personligt?