Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    Alternativa bröllop

    Oj vilken fin klänning!


    sarahkka76 skrev 2008-12-20 14:57:31 följande:
    Esonda: ja gillar såå mkt och billig är den också. Kan tänka mig den i svart eller dark purple
  • passionsblomman

    *den kreativa delan av min hjärna börjar surra...*

    Överhuvudtaget; så HIMLA roligt det skulle vara att bara gå loss totalt och specialdesigna buketter exakt efter alla teman och tankar, färger och varianter som förekommer!

    Det går ju att göra så mycket häftigt!

    (priblemet med det designandet är ju att det är lite mer jobb=arbetskostnad än de flesta verkar ha tänkt sig när man tänker blombudget,. men ser man det som en helhet, med klänning, frisyr och blomsterbukett/smycke, så kan det ju vara värt det som en helhetskostnad)


    sarahkka76 skrev 2008-12-20 15:15:49 följande:
    passionsblomma : det är blommor till den som jag söker. Klänningen ska vara svart eller i mörklila
  • passionsblomman

    Nä, jag vet, det är det kortlivade som får många att känna "onödigt"-faast jag kan tycka att det finns en viss charm i det med.

    iallafall...kål?, hihi, jaa kanske tänker du på Ranunkel eller? det finns ju prydnadskål på snitt också...Grön/vit

    Har du kikat på blomsorterna i mitt galleri? där kan du peka på bilderna och se lite olika namn och sorter.


    sarahkka76 skrev 2008-12-20 16:34:16 följande:
    Håller med dig om att det är en enhet, men någonstans så känns det dumt att lägga 1000 minst på ngt som bara håller ett par dagar. Inte för att man kommer att bära sin brudklänning på disco men det är lite skillnad ändå. Jag funderar på de här blommorna som ser ut som kål, vet du vilka jag menar?
  • passionsblomman

    Hoppsan! De var ju ..kreativa får jag ju säga! Verkligt alternativa och ganska eviga.


    Fenixx skrev 2008-12-20 18:07:09 följande:
    finns en tjej i usa som gör buketter av tyger och knappar. här är en bild på 2 hon gjort.blogg.gamman.se/Gamman/Galleri/%7BF6987CDD-18...
    [/citat]
    MulleNuh skrev 2008-12-20 17:50:16 följande:
    [citat]
    Kan man inte bara köpa ett blomkålshuvud och sticka in en pinne i den så man har något att hålla i? Billigt som satan! Och så kan man spraya på lite fin färg!
    Jooo, det kan man ju Skulle du bli hungrig har du ju något att gnaga på också...
  • passionsblomman

    Det ÄR kål! Prydnadskål! de är jättefina!
    Höstblomma.


    sarahkka76 skrev 2008-12-20 18:41:24 följande:
    Jag hittade den!! Kolla i mitt galleri
  • passionsblomman

    De skulle vara balla att plocka in som blickfång i en bukett, kombinerade med andra blommor i en riktigt färgstark bukett.
    tycker det behövs till en så speciell klänning.


    sarahkka76 skrev 2008-12-20 19:12:46 följande:
    Hahaha du ser Jag tyckte att de var jätte fula först men de är lite coola faktiskt och skulle kunna passa med min klänning också. de är inte så dyra heller kan jag tänka mig.
  • passionsblomman

    Sv¨rt, men det går för en dag...

    hihi, jag kan inte hjälpa det fjosok, när bilden är liten ser den ut som en liten apa...ditt bergatroll menar jag.


    Fjosok skrev 2008-12-20 20:06:32 följande:
    Sitter och ritar tygblommor själv...svårt att sätta levande blommor på en klänning
  • passionsblomman

    Jag nämnde i ett samtal med en kollega en pojke som älskar sina små krukväxter(och tvingar mamman att ha en frodig balkong), sitt akvarium och att lära sig om fåglar.

    Då sa min kollega:"men hallååå, tycker inte mamman att det är lite varning på det??? jag menar...."

    Jag blev HELT ställd och fick för en gångs skull inte ur mig mer än ett "-VA???"

    För jag hade inte väntat mig alls den typenav kommentarer från just henne. Efteråt blev jag ledsen. Det är en trång värld att leva i om man inte kan få gilla blommor, fåglar och sitt akvarium lika väl som att spela fotboll.

    Och vaddå varning förresten? För vaddå? Det enda som bekymarar mig som mamma om det skulle visa sig att min son är gay, är att han antagligen skull e få lida en del och att det faktiskt innebär fara för liv och lem många gånger. det skulle smärta. annars spelar det väl för tusan ingen roll!

  • passionsblomman
    Fenixx skrev 2009-01-06 16:18:43 följande:
    låter såå snyggt och så har du inga bilder i ditt galleri för en att beskåda.
    Jag var också hos dig och kikade efter bilder*nyyyyfikeeeen*
  • passionsblomman

    DET tror jag att det är fler som skulle skriva under på...


    rottizz1 skrev 2009-01-06 19:16:25 följande:
    tack så mkt alla- var ett kanonbröllop ( älskar min klänning ), vi var mkt nöjda, men fick jag göra om det så skulle jag "dela" ut lite "arbetsuppgifter" till andra =)
  • passionsblomman

    Får jag fråga hurdan klädsel ni kommer att ha?

    Jasmina E skrev 2009-01-14 16:50:28 följande:


    Hejsan, får man tränga sig in här hos er andra? Jag ska nog ha ett alternativt bröllop kan man kanske säga. Enkel, intim vigsel i moskén är inplanerad under våren Tyvärr ingen grön klänning dock
  • passionsblomman

    Det låter väldigt vackert!

    Jasmina E skrev 2009-01-14 19:15:02 följande:


    Mannen min kommer att ha samma typ av bröllopsklädsel som "alla andra", typ kostym och skjorta.Jag kommer inte att segla in i någon urringning eller nåt eftersom det är moskén vi talar om. Men jag har inte riktigt bestämt vad jag vill ha. Lutar lite åt en enkel vit långklänning (jag gillar när det är lite 20 tals känsla) och en liten jacka eller fin kort, figursydd cardigan som måste glittra lite och vara väldigt vacker. Sen blir det nog dagen till ära en väldigt fin brudslöja som jag hittade via en länk här på BT. Det enda jag inte vet hur jag ska lösa är skorna eftersom vigseln nog blir under senvintern eller början på våren. Klurigt detta
  • passionsblomman

    Fråga 2: äÄr det inte så att man ska vara barfota i Moskén? Eller har jag missuppfattat det?

    (Hursomhelst måste du ju såklart ha skor resten av dagen, men jag bara undrade)

    Jasmina E skrev 2009-01-14 19:56:25 följande:


    Tack! Hoppas det löser sig med dojorna bara
  • passionsblomman

    Nä, det var så jag trodde... Skor kan vara knepigt faktiskt...

    De har ju börjat göra väldans piffiga gummistövlar nuförtiden, kan de inte göra en brudvariant!

    Jasmina E skrev 2009-01-14 21:59:29 följande:


    Jo det stämmer bra det. Men jag vill ju vara fin på vägen dit och därifrån. Vill inte direkt dyka upp i gamla nikes eller nåt bara för att det är slaskigt ute...
  • passionsblomman

    Jag måste säga att jag tror åsikterna om kläder är större bland andra tjejer, än vad de är från kyrkans sida. Klart man kanske väntar ig ngt mått av "anständighet", men jag tror det ska MYCKET till innan ngn skulle säga något.

  • passionsblomman

    Ja, sådana där som går upp på låret, och så snörning hela vägen, med sidenband överst och 20 cm stilettklack!


    litetbröllop09 skrev 2009-01-14 23:04:19 följande:
    eller hur?mm.. tar jag LACKstövlar o värsta nät-strumbyxan till den klänningen kanske prästen skulle muttra lite..
  • passionsblomman

    Grattis! vad kul!


    litetbröllop09 skrev 2009-01-17 13:32:43 följande:
    nu har jag köpt mig min klänning!!! gick upp till stan häromdan o tänkte att "jaja, jag kan ju ta en sväng iallefall...." o i första affären, vad hänger väl där?? på rean dessutom?? o i alla storlekar kvar?? JOO preciiiis en sån klänning som jag hade i huvet!!!! o passade perfekt gjorde den!!! så, för endast 300 riksdaler (halva priset!!) har jag nu fått min brudklänning
Svar på tråden Alternativa bröllop