Bröllopsblommor
Jag bor på landet och har gift mej i maj08.
Ville ha bröllopsblommor, brudbuket, dekorationer och dylikt från en florist som hade sin affär ca 10mil från vor adress. Hade varit på bröllopsmässa och tittat på buketter från denna affär och de var verkligan dyktiga.
Ca 2veckor innan bröloppet tänkt jag nej, affären ligger allt för långt bort, allting blir ju mycket stressad precis innan ett bröllop, och vem skulle hämta blommorna? Bestämde istället att få blommorna gjort i vor liten by (2mil från mej). i denna affär är de ochså dygtiga, och när jag hade fåt priset på blommorna var jag glad över att jag fick dom från vor liten by.
Priset blev sat till ca 2000kr för brudbuket plus dekorationer. Rosor var huvudblomman.
Blommorna kunde hämtas fredag eftermiddag. Då jag själv var upptagen med borddukning ringt jag och fick det exakt priset. Där fick jag ochså ett enormt chock.
Priset var nu nästan 6000kr. Där blev sagt att där hade kommit arbetskostnar på ca 2500kr, och att blommorna hade varit dyra i inköpspris. Efter att ha vägrat att hämta blommorna kom vi överens om att jag skulle betala 4500kr.
Detta var inte roligt och inte precis avkopplande dagen innan man giftar sig.
jag trodde att när man fick en pris var det med arbetskostnader. Är där någon av er som har provt något liknande?
PS: Blommorna var jättefina.