• lundgren

satinband

Letar med lykta efter satinband i mörkt vinrött. Helst inte metervara då det blir för dyrt (ska ha 100 m )
    Och helst inte tjockare än 1 cm. Ngn som vet ngn nätshop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-04 11:05
    puff

• Svar på tråden satinband
  • skräp

Vi beställde 100m vinrött satinband (2 eller 3 mm brett, kommer inte ihåg riktigt) från www.sykompaniet.se/ Vi hade kollat på massor av ställen innan, både vanliga affärer plus att vi hade fått provbitar från ett antal internetleverantörer, innan vi till slut hittade rätt vinröda färg! Så mitt tips är att maila och fråga om du kan få någon liten provbit, vinröda satinband kan skifta otrooligt mycket i färg!!

• Aleta

Men så dyrt är väl inte satingband om det bara är 1 cm brett?

Runt 600:- borde det bli för 100 meter. Jag handlade igår och då kostade det 6 eller 7 kronor metern i vår tygaffär. (Värnamo)

• lundgren

Kirsto:

ribbonoasis hade jättefina men är det inte dyrt att beställa från england?

• lundgren

aleta:

känner att jag inte har lust att lägga över 600 kr på satinband och den enda jag hittar i våra affärer som passar kostar över
    8kr/m :(

• Aleta

ok.

Det var ju jättebilligt på sidan som Kirsto hänvisade till.
    Drygt 200:- för en hel rulle med kanske 92 meter på, de garanterar 85 meter fast det kanske inte är felfritt.

Frakten verkar inte vara mer än runt 25 kronor.

• Kirsto

lundgren: Jag önskar att jag hade egen erfarenhet, men tyvärr har jag inte kommit till skott med beställning själv därifrån ännu trots att jag har varit på väg flera gånger. (Redan gift men gör en massa kort ändå.) Däremot har andra BT-pysslare beställt därifrån och sagt att frakten var helt överkomlig. Och som Aleta sa borde det ju gå att få ett pris på det innan man beställer? Stämmer 25:- är det ju ett fynd!

• skräp

Kan förresten tillägga att banden vi beställde (100-metersrulle) kostade 120kr, alltså 1,20kr/meter (testade en direktlänk till sidan med dom banden nyss men det funkade inte... men om du går in på deras startsida och klickar på "band osv" i vänstermenyn, sen "enfärgade satinband i olika bredder" och scrollar ner en bit på sidan så ser du). Frakten är som vanligt brev, så det blev väl 22kr. Men jag rekommenderar som sagt att beställa provbitar från flera ställen när det är så pass mycket ni ska beställa.

• Gotlandsbröllop 2009

Jag har köpt vinröda satinband på panduro. 6 mm 9 m för 28 kr. Jag är ganska säker på att de hade bredare också.

Svar på tråden satinband