• feministbrud

    Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..

    Jag har inte läst hela tråden, men rubriken gjorde att jag ville gå in och ge alla lite pepping!

    En sak att tänka på när man vill gå ner i vikt med hjälp av träning är att man inte alltid går ner i vikt. Jag har gått upp allt jag gick ner för några år sedan då jag ändrade ,mitt liv och började träna. Trots att jag tränar lika mycket nu som då har jag bara ökat i vikt. Nu är jag hyfsat stabil runt 85 (70 var mitt mål och jag var nere på 79 innan det vände). I förrgår var det då dags för nyårsklänningen - samma som förra året och den var ärligt talat lite tajt redan då. Jag var nervös inför attt sätta på mig den eftersom jag väger mer nu och dessutom tagit jullov från alla träning och nyttig mat. Klänningen satt MYCKET lösare! Mina kilo sitter på låren och överarmarna istället för på magen.

    Tänk på detta ni som kämpar! Ibland mäter kläder mer än vågen! Behåll ett par "fat pants" att jämföra med då och då, det kan vara nyttig.

    Lycka till allihop. Den 7:e januari är jag med er!

  • feministbrud

    Då ska jag inte glömma att gratta dig

    Jag hade också en vägdag i veckan när jag började för att inte bli helt fixerad. Nu väger jag mig ca en gång i månaden eller mer sällan. Jag känner inget behov längre, men när synderna blivit för stora så har vågen åkt fram för att jag ska se så att det inte skenar iväg.

    Hur är det med stavgång, är det kul? Jag springer och styrketränar, men har förstått att stavgång skulle ge mer resultat. Ska man satsa på det, eller ska jag fortsätta med det jag gillar bättre?

    Oj, nu var jag här ändå! Men chokladen och thaimaten ligger fint i magen


    passionsblomman skrev 2009-01-02 18:10:56 följande:
    Å då dyker du upp på min födelsedag! jag håller helt med: man måste kolla kläderna!Jag gjorde så i våras att jag hade väg och mätdag på söndagar. Däremellan var det vägförbud, för jag ville inte bli helt fixerad... Och det var jättebra med måttbandet i kombo med vågen, för det stod aldrig helt still på båda! Och med all stavgång blev jag rätt mycket rejälare över benmusklerna, så det var viktigt att se att jag faktiskt la på mig vikt medan jag förbrukade fett.På mig sätter det sig tyvärr verkligen på magen-det farligaste stället som de ju konstaterat nu
  • feministbrud

    Jag kanske håller mig till löpningen ett tag till, för jag tycker ju trots allt att det är kul.

    Jag har fått ett annat nytt intresse - innebandy! De har ett lag på mitt jobb och jag blev övertalad att vara med en gång. Motvilligt gick jag dit och tyckte att det vara roligt! Sedan fick jag en innebandyklubba av min man i julklapp


    passionsblomman skrev 2009-01-02 20:57:50 följande:
    ha ha, ja jag får väl ut och prova helt enkelt!Feministbrud: Jag behövde ett sätt som inte krävde att jag åkte iväg, utan gick lätt att kombinera med barn och kvällsarbetande man. att det är billigt och att jag redan gillade att just gå-INTE springa-gjorde saken ännu bättre. Jag fick upp en jäkla fart väldigt snabbt faktiskt, och det gav verkligen resultat! Fick bukt med min värk i rygg och axlar också, som nu återvänt efter mitt förfall...
  • feministbrud
    passionsblomman skrev 2009-01-02 21:27:18 följande:
    Å, innebandy kan ta fram en liten djävul i vem som helst....-)Min somn älskar det och spelar jämt i skolan , fast på skolgården då. Han fick en smäll över munnen i vintras, så två tänder flög ut och fyra blev lösa! Den fläskläppen var det värsta jag sett i den vägen! Men han blev lite hjälte sedan på skolan, för han var bara sex, och killen som råkade sopa till honom gick i 4:an, så det blev en väldig uppståndelse. (stackars 4:e klassaren blev alldeles förtvivlad såklart)Totalt sidospår, men iallafall...
    Jag lovar att hålla hårt i klubban och hålla koll på mina medspelare!
  • feministbrud
    passionsblomman skrev 2009-01-06 18:11:29 följande:
    Å jag skriver under på det. Det var tusan vad envist det sitter i kroppen den här gången!!!
    Jag blev sjuk idag Så typsikt när man skulle börja sitt nya liv imorgon *smaskar nöjt på pepparkakor*
  • feministbrud
    passionsblomman skrev 2009-01-06 19:42:55 följande:
    Det tycks mig som att influensan och anat sattyg kan spridas på nätet precis som andra virus......Jag blev TYVÄRR tvungen att baka en kalddkaka nu bara för att det är så himla synd om snörvliga mig....
    Det har jag hört hjälper!

    Jag är nog inte så farligt förkyld, men innebandy imorgon bitti är nog lite väl optimistiskt. Eller så är jag glad att slippa, vilket vet jag inte riktigt...
  • feministbrud
    Fejs skrev 2009-01-06 19:44:45 följande:
    Hej på er! Vi fick wii i bröllopspresent. Köpte sedan wii fit i julklapp till oss själva. Kan verkligen rekommendera det! Sååå roligt och nyttigt! Man ser hela sin viktkurva, bmi-kurva etc. Så får man ju poäng på allt man gör så kan man försöka slå sig själv och andra
    Då kanske jag inte ska berätta vad Blossom sa om detta spel...
  • feministbrud
    passionsblomman skrev 2009-01-07 10:41:51 följande:
    Jo, berätta ! Vad sa Blossom?
    Nu har jag inte tidningen framför mig men det var en enorm sågning och enlgit sopelet så behövde Blossom träna mer och komma iform så man ska nog ta det med en stor skopa salt. Jag återkommer när jag är hemma (artikeln finns tyvärr inte på nätet).
Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..