• kanskebröllop09

Någon som inte ska ha tärna,,,,

hejsan.... är det någon här inne som inte ska ha tärna.. jag vet inte hur jag ska göra.. har inte någon syster eller någon riktigt nära vän sådär som jag känner att jag skulle vilja ha som tärna.. så räcker det med att man bara har sina små näbbar.. Visst skulle jag vilja ha en tärna men va gör man hahaha
    kram på er..

• Svar på tråden Någon som inte ska ha tärna,,,,
  • Saxiquine

Vi kommer bara vara jag och min blivande.
    + min pappa som jag tänkte promenera fram genom trädgården till min blivande med.
    Det får räcka så.

• Luucie

Jag har många nära vänner och har varit tärna xxx antal ggr. Valde mellan att inte ha någon alls eller allihop..och det blev allihop Känns underbart rätt att jag får ha mina kära tjejer med mig. Har inget med Hollywood att göra för min del, jag bara går på magkänsla...

Det blir inte krångligt med kläder heller för de får ha på sig vad de vill. Alla är så snygga och har så bra smak så jag oroar mig inte.

Bara man själv känner sig bekväm med sitt beslut så blir inget konstigt eller fel.

• Villemoa

Vi gifter oss också borgerligt och kommer heller inte ha någon tärna eller marsalk, dock kommer vår lilla dotter vara brudnäbb
    Hade vi gift oss i kyrkan hade vi iaf inte haft tärna/marsalk.

• En till präst

Vi hade varken tärnor eller marskalkar när vi gifte oss.

Min gissning när det gäller par jag vigt är att det är 50/50 om man har tärnor och sånt eller inte.

Näbbar är obligatoriskt om paret har egna barn, annars är det kanske 1/10 att man har det.

• Alla Hjärtans Dag

Hrm hrm.. Obligatorisk att ha näbb om man har egna barn?? Är det det?? Jag har barn men har inte tänkt att ha mitt barn med mig fram till prellen... Får allt räcka med mig o sambon.... {#lang_emotions_tomte}

• En till präst

Alla Hjärtans Dag skrev 2008-12-03 23:11:23 följande:

Hrm hrm.. Obligatorisk att ha näbb om man har egna barn?? Är det det?? Jag har barn men har inte tänkt att ha mitt barn med mig fram till prellen... Får allt räcka med mig o sambon....
    Nej - det är så klart inte obligatoriskt från kyrkans sida, men de som har barn brukar tycka det. Ibland även om barnen inte ens kan gå. Roligt att någon gör annorlunda.
  • Alla Hjärtans Dag

Ja.. jag är annorlunda. Min son har redan sagt att han ska sitta hos mormor..Han är som jag en person med stark vilja..;o)) HAn är 4½ nu så han vet nog vad han vill..;o))
    Vi ska inte ha varken tärna eller marschall eller näbb.. Utan min blivande svägerska ska hasta fram o hålla i blomster kvasten så den slipper o ligga o bôsa på golvet i kyrkan...

För hela församlingen är ju där o bevittnar vad jag o sambon sysslar med..sä tärnan o marschallen får allt vara osynliga hos oss... {#lang_emotions_sunny}

• Villemoa

Hihi..kan inte låta bli..men det är väl marsalk du menar att ni inte ska ha? F´låt

• Pizan

Vi kommer inte att ha nån tärna. Faktiskt så kommer vi inte ha några vänner heller på bröllopet utan endast de närmaste, dvs föräldrar, syskon, deras respektiva och barn, vilket innebär att vi blir ca 25. Jag har en son sen innan som i sommar kommer att vara 18 år och så har vi en gemensam yngre son, fast vi har inte diskuterat än om vi ska ha dem till näbbar eller inte.

• Alla Hjärtans Dag

Ja jag menar marsalk...men låter roligare med marschall..;o))

• passionsblomman

Har inget bröllop på g sådär inom ngn snar framtid tror ja, men när det blir, blir det utan tärna. Vill sonen vara med framme i kyrkan och "näbba" får han det. Om han nu inte hinner bli giftasvuxen själv först.

• Villemoa

Ja, marschall låter mycket roligare!

Alla Hjärtans Dag skrev 2008-12-04 15:40:04 följande:

Ja jag menar marsalk...men låter roligare med marschall..;o))
Svar på tråden Någon som inte ska ha tärna,,,,