• kanskebröllop09

Någon som inte ska ha tärna,,,,

hejsan.... är det någon här inne som inte ska ha tärna.. jag vet inte hur jag ska göra.. har inte någon syster eller någon riktigt nära vän sådär som jag känner att jag skulle vilja ha som tärna.. så räcker det med att man bara har sina små näbbar.. Visst skulle jag vilja ha en tärna men va gör man hahaha
    kram på er..

• Svar på tråden Någon som inte ska ha tärna,,,,
  • didis

De bröllop jag varit på har varit "tärnlösa" och inte kändes det som om något saknades.
    Faktisk var jag tvungen att tänka efter om någon haft tärns, jag tror inte det, som gäst är man ju fokuserad på brudparet och tänker inte så mycket på kringarrangemanget.

Jag gifter mig borgerligt och enkelt (men med massor av gäster) så jag har ingen tärna, har inte ens tänkt tanken faktiskt.

• Tizzeltazz

jag hade ingen tärna, gick hur bra som helst

• LillEm

Vi ska varken ha tärnor, marsalk eller brudnäbbar . Skulle inte kunna välja bland mina fina vänninor. Så det blir bara jag och min m2b som går nedför altargången, vilket känns väldigt bra. Man slipper ju oro sig för färgtema på tärnklänningar etc. .

• Lennarts Fru

jag hade tärna, min syster. Hon ordnade sin klänning och allt själv så de kändes ju bra. Men självklart behöver man ingen tärna om man inte vill de =)

• 27juni2009

jag komme ritne heller ha tärna blivande komme rinte ha bestman utan vi har våra två barn som näbbar

• soffan81

Vi kommer inte helle ha varken tärna, bestman eller brudnäbbar, och jag tycker som LillEm att det bara känns skönt.

Sen kommer vi ju ha folk runt omkring oss på vår bröllopsdag som hjälper och stöttar oss men vi vill faktiskt inte ha något följe utan gå själva (vi kommer gifta oss utomhus på stranden så det blir inte riktigt samma sak som i kyrkan med altargången heller).

• SweetSun

ingen tärna eller marsalkar eller brudnäbbar här heller!
    Inte helt 100 än, men troligen inte!

Men jag kommerju ha mina tjejkompisar med mig under förmiddagen och sambon sina bröder, men de blir inte "utnämnda" till något.

• Lissdaniels

Vi ska inte heller ha några tärnor/marsalker/näbbar. Vi valde bort det och tar allt fokus på oss i stället (egoister heter det nog )

Dels så kan vi inte välja ut någon speciell (bröllopsföljen á la Hollywodd är inget för oss) och dels så känns det mer rätt med bara varandra. Någon vi däremot ville ha engagerad är toastmaster och är involerad ändå i bröllopet.

• Teapot

Vi kommer inte heller ha något kringfolk under vigseln. Men som många andra före mig nämnt så kommer det ju finnas nära vänner och syskon med under dagen som stöttar och finns till när vi bäst behöver dem!

• kanskebröllop09

hihi ja då är jag inte ensam iaf hihi tack för alla svar.. ni är bäst här på BT...

kram

Svar på tråden Någon som inte ska ha tärna,,,,