Tror ni att Posten kommer sälja speciella Alla hjärtansdag frimärken - som man kan använda till sina inbjudningar i sommar??
Vore så sött att ha något med hjärtan på...
Vore så sött att ha något med hjärtan på...
postar BREVEN menade jag förstås
Vill bara påminna igen om det Tjinglan sa att portot går upp, så köp era frimärken nu innan nyår för 5.50 kr/st istället för efter nyår för 6kr/st. Passa på pch köp till tackkorten när ni ändå är igång. Inga stora pengar man sparar men alla droppar små.
Fast... är det inte så att Portot höjs till 6 kronor? Dvs, att det inte går att skicka brev/kort med mindre porto - så som 5.50? Utan att man då måste lägga till 50 öre?
Ingen aning, kanske inte alls är så...?
Jag passade på att fråga när jag var på Postmuseet. Såhär funkar det:
Har du ett frimrke som det står 5,50 kr på kommer du efter årsskiftet att behöva sätta på ett extra 50 öres frimärke på dit brev.
Har du däremot ett sverigefrimärke utan valör på räcker det med det frimärket.
Alltså: Vill man spara pengar på sina brev ska man köpa frimärken utan valörer nu.
Här kan man beställa frimärken.
www.posten.se/m/frimarken
Vi valde märken, Till inbjudningarna blev det "Fyrfota vänner" för de gjorde sig så snyggt mot de ljusblå kuverten (och de andra som fanns i affären var jättefula ).
Till tackkorten beställde jag "Svenskt mode" De är jättesnygga tycker jag. Tyvärr så står det 5:50 på dem, så om portot höjs behövs det ju ett 50-öresmärke till.
Frimärkena som heter "Gobitar" är fina annars. "Höstfrukter" är inte så dumma heller.
Om vi sparar 50 öre per inbjudan, så kanske jag kan övertala min fästmö att bjuda in över 100 gäster - så där som jag vill... - så blir vår besparing lite mer märkbar!
Posten har haft frimärkshäften med fyra olika hjärtan men nu när jag kollar på posten.se kan jag inte hitta dem. Hm, har de slutat tillverkas tro? Ring kundtjänst och fråga...
Det lär inte komma ut några speciella till Alla hjärtans dag. Det kommer förvisso ut många nya per år (ca 50 st) men man kan ju inte chansa på att det är några romantiska..!
Annars skulle jag gå på Aletas tips, Svenskt mode eller Gobitar!
/postanställd :)
På postens hemsida framgå det att de den 29 januari kommer att "släppa" en frimärksserie som heter tillsammans. Enligt artikeln är dessa avsedda för "hjärtliga hälsningar". Jag tänker hoppas på att dessa blir trevliga och chansa på att vänta med att köpa frimärken.
Åh hurra!!
Eller hur... hoppas nu att de verkligen är fina också!
Jag tror att de kommer med speciella Alla hjärtans dag-frimärken. Jag hade själv tänkt passa på att handla då och använda dem när jag så småningom postar inbjudningarna.
Nu dröjer det säkert några år innan jag gifter mig, men om jag nu inte skulle använda frimärkena till bröllopsinbjudningar kan jag ju alltid använda dem till vanlig post
Vilket bra tips! Tack!