Inlägg från: Jasmina E |Visa alla inlägg
  • Jasmina E

Nervös!!!! OT!!

Hejar på dig ts U can do it.

Egentligen är det inte så värst jobbigt att sluta smoka tycker jag.

Det är psykiskt ju. Finns absolut inget som säger att man inte kan sluta för att kroppen behöver nikotinet eller den andra skiten man suger i sig.

Ni har säkert redan tänkt på hur jävla äckligt man luktar när man rökt, hur jävla äckligt kläderna luktarna.

Sen är det ju faktiskt helt sjukt att man frivilligt utsätter sig för något som dramatiskt ökar risken för cancer = döden, när den risken redan är stor för de allra flesta. Och det finns ingen ursäkt för att dessutom bli rånad på köpet.

Hoppas du blir och förblir en fräsch, frisk och rökfri aningen rikare människa, lycka till

• Jasmina E

Har hört att det tar ca 5 år innan man är lika "ren" som en icke rökare.
    Men jag kanske är helt ute och cyklar.

• Jasmina E

Ja här fuskas det hejvilt också, trots att jag är en sån som kan hålla upp flera månader utan problem. Rätt vad det är vill man ha en liten pinne igen. Konstigt det där.

• Jasmina E

Får man fikaröka också eller gäller det bara fest?

• Jasmina E
    Emmet99 skrev 2009-01-12 14:13:59 följande:
    fast festar man aldrig måste man ju få fikaröka någon gång. :)
    Och där kommer jag in i bilden

Går så bra så kan jag tillägga, haha!
  • Jasmina E
    Emmet99 skrev 2009-01-12 15:36:50 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-12 15:35:13 följande:fast det beror ju på hur mycket du fikar också :D Själv kan jag fika i timmar hur ofta som helst och då är det svårt om man får röka då =)
    Lyckligtvis är det ju rökförbud numera på fiken också som vi alla vet, men under sommaren blir det ju desto fler fikatillfällen och man kan sitta ute och mysa i solskenet.
    Fast man får ju såklart lägga lite band på sig..

Men erkänn, tillsammans med en kall cola eller varm latte är en liten giftpinne så gott som oslagbar! Dessvärre.
  • Jasmina E

Tänk på att det är psykiskt och inget annat

• Jasmina E

Jo det är det ju. Till den största delen iaf. Annars skulle det behövas mer än ren viljekraft att sluta vilket det inte gör.

• Jasmina E

Hmm. Kan tänkas att det är mycket individuellt då.

Inhalator, är det den där lilla fula grejen som ska symbolisera en cigarett som man sitter och suger på och får i sig gradvis mindre nikotin?

Eller vad tänker jag på?

• Jasmina E
    Emmet99 skrev 2009-01-14 16:55:09 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-14 16:48:29 följande:precis, det är det, fast man bestämmer hur mycket nikotin man vill ha i sig. Man ser otroligt fånig ut med den :) Men oj vad den dämpar suget, bara vanan jag behöver bli av med nu, och när den är borta nikotinberoendet
    Håller tummar och tår
Svar på tråden Nervös!!!! OT!!