Inlägg från: thildamy |Visa alla inlägg
  • thildamy

    September 2009 del 2

    vad blev det för någon?


    Trudilutt skrev 2009-02-14 13:31:24 följande:
    Nu har jag valt ring
  • thildamy

    hur mycket köpte du ?
    Jag har precis suttit och funderat på det..
    Jag räknade snabbt upp att vi behöver ca 24 meter tyg det är mycket pengar....


    carolaj83 skrev 2009-02-14 14:28:38 följande:
    Trudilutt -åhhh vad härligt jag har idag vart och hittat tyg som vi ska ha till bordsdekorationen+inbjudningskorten, broderad chiffong...har även hämtat ut underkjolen till min bröllopsklänning o vi har ingen helkropps spegel hemma så j-vla irriterande, vill ju se hur jag ser ut i min klänning
  • thildamy

    wow den var jätte fin ju!


    Trudilutt skrev 2009-02-15 09:53:15 följande:
    Det blev en sån som är mitt galler
  • thildamy

    igia har du måttat borden och har måttet i skallen..
    Jag har tänkt att jag vill åka till lokalen och "rigga"lite grann
    Vi har tänkt använda oss av ca 14 bord uträknat lite snålt kanske...


    Igia skrev 2009-02-15 16:34:59 följande:
    Vi syr både dukar och löpare. Till löparna har jag oxå bara 5m men till dukarna köpte vi 34m. Då ligger vi lite plus. Borden i lokalen vi ska vara i är rätt små så bredden på tyget räcker till längden på borden och då går det åt öote drygt en meter/bord. Så det var ju bra me ndet blir istället många bord och dukar...
  • thildamy

    Hej..
    Min plan har sett ut så här...

    Vita ikea lakan till stolarna med bruna stora satinband.
    något mörkbrunt som duk och britt spetsmetervara ev ovanpå och ingen löpare.. utan dekoration mm.
    men nu funderar jag på lakan till borden ivitt och spetsen på och löpare i mitten (eller panellängder i brunt)

    vad tror du ?


    Trudilutt skrev 2009-02-15 09:57:38 följande:
    Ska du sy hela dukar av tyget? Eller både dukar och löpare i mitten?
  • thildamy
    Igia skrev 2009-02-16 14:56:21 följande:
    Jag har inte måttat borden själv, men det är 4pers bord. Annette sa att de är 70*120cm. Jag kommer måtta de själv innan vi börjar sy. Hoppas på att åka upp nåt här i början på mars. Stolarna kommer jag måtta då oxå.Bruna dukar med spetstyg över tycker jag låter väldigt fint. Kommer du ha ett lakan till vaje stol el tror du att ett räcker till två stolar?
    Jag ska nu imorgon på ikea och shoppa loss 40 lakan till att börja med...
    Det blir ett lakan per stol tror jag.. tänkte att jag tar med ett lakan och provar i lokalen vi vill även dit och titta efter
    jag räknade att bordet är max 150 cm så jag hoppas att ditt mått stämmer bättre
    Hur går er planering nu?

    Vi har igår beställt lite grann
    * matservetterna -bruna med silver tryck (ringarna e ju vitguld)
    *tårtservetter - lime
    *ballonger - bruna och limegröna
    *löv konfetti
    *engångskameror
    *vägskylt i vitt

    vi betar av all inhandling som går att göra
  • thildamy
    Trudilutt skrev 2009-02-16 17:33:08 följande:
    Idag ringde jag till bageriet och frågade om pris på princesstårta, då det är min blivandes favorit. 18 kr per bit. Det är väl inte så farligt va?Det blir ändå en slant när det ska va till 80-90 personer...Vad får ni andra ge? Nån mer nä jag som funderar på princesstårta?
    jag har i tankarna prinsesstårta vit med ett brunt satinband längs ner..
  • thildamy

    tror du dom fastnar i tullen nu?
    Jag väntar ju på min klänning... ska komma nu i mars


    TesshjärtaFred skrev 2009-02-18 16:36:44 följande:
    Stackare med tanden. Hoppas att det känns bättre i dag. Jag har nog bestämt mig för var jag ska beställa min klänning nu. Fick pris på 5500 av ett ställe i Sundbyberg, som är mellanhand till kinafabrik. Då är det min drömklänning (den med svart band under starka bilder i mitt galleri) och i sidentyg som jag vill ha den. Millys gör den för 369 dollar inkl frakt, men eftersom dollarn är så hög nu (högsta nivån på 6 år!!!!) och så får man ju räkna med att den ev fastnar i tullen, så blir det inte såå stor skillnad till slut. Sen vet man ju inte om jag måste ändra något och då kostar det extra. Om jag måste ändra något så ingår det om jag beställer från dem i Sundbyberg (Matildas fest). Dessutom kan jag åka dit och prata med dem och förklara exakt hur jag vill ha, eftersom jag bor i Solna. Så det känns som det bästa och tryggaste alternativet, och när allt kommer omkring blir Millys kanske dyrare i slutändan...
  • thildamy

    ok men 25 % är ju inte så farligt för mig ... jag har gett
    70 sek för klänning men frakten gick på 1100 typ.
    min totala kostnad 1228:-

    Vilken del går på "tullavg" hela summan eller. endast varan.???

  • thildamy

    Grattis moster !!!

    Vad kul med en liten bebis att snusa på...


    Igia skrev 2009-02-21 02:49:02 följande:
    Det känns som det står still nu... Kommer liksom ingen vart och jag vet heller inte vad vi borde göra.Men jag blev moster för två dgr sedan så nu är det bara att räkna ner tills vi ska måtta och beställa klänningarna iaf
  • thildamy

    vad var det för klänning.. kikade in i ditt galleri men hittade inte den ..


    carolaj83 skrev 2009-02-22 08:52:08 följande:
    fan fan fan, syrran kunde inte ha tärnklänningen som jag köpt, får väl sälja den på tradera o jaga ny till henne
  • thildamy

    vi ligger alla i dvala

    Jag har iaf åkt på rejäl influensa båse jag å barnen e inne på andra veckan hemma
    Verkar inte ge sig heller..
    Sen har jag å min mamma haft bröllops dispyter igen
    är det bara jag som e född med fel föräldrar?
    Jag tror inte att min mor o jag någonsin kommer klicka som man ska... jag 28år mamma min 43år... så om 2 år får vi fira tillsammans jag 30 å hon 45 ... tror att åldern gör mycket fast jag vet inte.. nå s*it i det!
    Något roligare...

    Jag har idag varit och köpt skor till m2b så jag hoppas dom passar han får prova dom med kostymbyxan när jan kommer från jobbet..
    betalade 249kr på ica maxi.. tyckte det var ett skäligt pris
    bara kvar 3par till då
    Mina kan jag ju köpa bara jag hittar något som passar sett så mycket fina men det får inte vara för hög klack då blir jag längre än honom... å det går ju inte.
    Barnens skor känns svårt att köpa redan dom växer ju såååå snabbt menhittade s*it fina på ica maxi i märkbrunt skinn ååh dom var så fina å till bra pris 149:-
    men men bara att vänta

    ÅÅÅ till något mega kul!
    Vi har köpt en lgh idag för 2 timmar sen så det känns jätte kul ska till banken o hämta ut handpenningen..

    CIAO ALLA w2b!!!

  • thildamy

    nej det är inget fel i att vi ska gifta oss.. vi har ju varit tillsammans sen 1998
    men det är så att mina föräldrar skiljde sig för ca 5år sedan och det är krig...
    Dom avskyr varann osv osv
    Så att jag har bjudit båda två med deras respektive och det är det som inte passar sig

Svar på tråden September 2009 del 2