• Fam Hull

All Inclusive Grekland?

Vi har önskat oss pengar i bröllopspresent och funderar på att åka till Grekland en vecka i sommar. Skulle vilja testa att åka All Inclusive, har aldrig gjort det tidigare. Verkar så skönt att slippa tänka på vart man ska gå o äta, hur mkt pengar man måste ha med sig för att klara matkassan mm. Har bara varit på Rhodos 3 ggr så jag har inte så mkt erfarenhet av Grekland i övrigt heller.
    Nån som kan tipsa om nåt bra All Inclusive till en vettig peng (vet ju inte hur mkt vi får ihop) i Grekland?

• Svar på tråden All Inclusive Grekland?
  • älskarlivet

Jag tröttnade verklgien på maten vi hade på vårt hotell i Egypten. Det var tysk mat, inget arabiskt alls. Därför gick vi ut någon dag och åt på annat ställe, men samtidigt kändes det onödigt eftersom vi betalt för maten på hotellet...

längelevekärleken skrev 2009-01-04 10:21:13 följande:
    Grekland har fantastiskt god mat men visst är det skönt med all inklusive. 1 v med all inklusive hinner man inte bli så trött på. Som sagt så väljer man ju själv om man vill använda sin all inklusive eller om man tar sig iväg någon annan stans. Även om man väljer att äta på hotellet har man ju resten av dygnet på sig att spendera på andra ställen. Vill ni ha total avkoppling och ändå spenderar mycket tid på hotellet som poolen efter frukost eller närliggande strand...go for it...Vill ni veta att ni kan äta och dricka hur mycket ni vill utan att oroa er för extra kostnader...go for it...
  • längelevekärleken

Haha egypten suger

• längelevekärleken

Nä men klart man blir besviken om man får tysk mat i ett arabiskt land där man förväntar sig massa god mat...MUMS

• älskarlivet

Egypten är fantastiskt! Men klart man blir besviken, arabisk mat är såååå god!

längelevekärleken skrev 2009-01-04 11:59:34 följande:
    Nä men klart man blir besviken om man får tysk mat i ett arabiskt land där man förväntar sig massa god mat...MUMS
  • längelevekärleken

Visst är den MUMS nu blev jag hungrig...lite dåligt med goda arabiska restauranger i Gbg bara:(

• Cackis

No offense TS, men finns det nåt land jag aldrig skulle vilja åka på All Inclusive till så är det Grekland. Det bästa som finns är ju den fantastiska inhemska maten.

Å andra sidan har jag aldrig varit på Rhodos, men 16 andra öar i Grekland och besökt massor av små mysiga tavernor, fått gå in i köket och botanisera.

• shakynose

En annan aspekt på all-inclusive-resor är ju att man inte bidrar med ett ruttet öre till den inhemska näringen. Man betalar rakt ned i fickan på researrangörerna och ortsbefolkningen får inte ett skvatt.

• Luucie
    T3ZZ skrev 2009-01-04 10:10:08 följande:
    Jag läste någonstans jag tror det var på apollo att dom vissa dagar i veckan har tema kvällar (på vissa hotell). Grekisk buffé bland annat. Jag tycker att ifall man inte vill äta på hotellet så kan man ju ta en tur någon annan stans. Man kan ju ta med det i beräkningarna på kostanden för resan. Tycker ja iaf. Jag tycker det känns skönt att kunna få drinckar, glass osv gratis när man e i ett så varmt land.
    Det är inte gratis...ni har ju betalat för det.

Vad kostar en sådan resa förresten?
  • älskarlivet

När vi var i Egypten kostade en vecka 7000 kr/person.. Det är samma pris som vi får två veckor för i Grekland till sommaren,men skillnaden är att i Egypten var det all inclusive och i Grekland ingår ingen mat.

Luucie skrev 2009-01-04 16:31:54 följande:
    Det är inte gratis...ni har ju betalat för det.Vad kostar en sådan resa förresten?
  • Fam Hull

Tack för alla svar!
    Tanken med att åka All Inclusive va väl mest att det nu för tiden e ganska dyrt att handla i Grekland och det kan då vara skönt att slippa tänka på matkostnaderna. Sen e det ju inget som säger att man ändå inte kan gå ut o äta några kvällar, men det ingår ju så mycket mer än middag i All Inclusive. O det verkar trots allt inte skilja så jättemycket på priset om man jämför hotell med och utan All Inclusive.

• Luucie

Om det inte skiljer så mycket i pris så skulle jag nog också köra all inc...
    fast jag har jäkligt svårt för sådana där bufféer som står och myser i solen halva dan...

har erfarenheter av sådana som jag gärna hade klarat mig utan

Svar på tråden All Inclusive Grekland?