• Fam Hull

All Inclusive Grekland?

Vi har önskat oss pengar i bröllopspresent och funderar på att åka till Grekland en vecka i sommar. Skulle vilja testa att åka All Inclusive, har aldrig gjort det tidigare. Verkar så skönt att slippa tänka på vart man ska gå o äta, hur mkt pengar man måste ha med sig för att klara matkassan mm. Har bara varit på Rhodos 3 ggr så jag har inte så mkt erfarenhet av Grekland i övrigt heller.
    Nån som kan tipsa om nåt bra All Inclusive till en vettig peng (vet ju inte hur mkt vi får ihop) i Grekland?

• Svar på tråden All Inclusive Grekland?
  • Det stora Blå

Kolla om någon resebyrå har det här hotellet på Samos.
    All inclusive kan betyda buffé morgon som luch som middag, kanske litet trist i längden.

www.resfeber.se/se/hotel/cgi-bin/all_hotels.cgi&combo_id=2&combo_item_id=2&dh_dest_id=300033&hotel_id=SMI_KAMP&price_for_month=0&section=hotel&site=se

Annars finns fina hotell i Elounda på Kreta med all inclusive.

• Tjinglan

Har varit i Almirida Bay på Kreta, All inclusive med Langley Travel. Det är inte att rekommendera. Inte särskilt mysigt, och hemstk osköna sängar. Deras Alla Inclusive på Korsika var däremot helt underbar.

• älskarlivet

Jag har varit på all inclusive en gång och aldrig mer! Vill ni inte kunna njuta av den äkta grekiska maten?

Grekiska maten är så underbar, så där hade jag aldrig valt all inclusive. Den all inclusive-mat vi fick i Egypten var tysk mat.. Inte rolig alls, vill man inte uppleva maten som finns i landet dit man åker?

• T3ZZ

Vi ska kanske åka till grekland vi med. Nu tittar jag efter resor med just all inclusive. Bara för att man väljer all inclusive betyder ju inte det att man inte kan äta på någon annan restaurang. Man e ju inte bunden till just det hotellet.

• älskarlivet

Nej, men ni har ju betalt för att äta på det hotellet! Då lägger man ju inte pengar på andra restauranget..

Grekland har den godaste maten i världen, varför bo på all inclusive då?

T3ZZ skrev 2009-01-03 22:58:47 följande:
    Vi ska kanske åka till grekland vi med. Nu tittar jag efter resor med just all inclusive. Bara för att man väljer all inclusive betyder ju inte det att man inte kan äta på någon annan restaurang. Man e ju inte bunden till just det hotellet.
  • T3ZZ

Jag läste någonstans jag tror det var på apollo att dom vissa dagar i veckan har tema kvällar (på vissa hotell). Grekisk buffé bland annat. Jag tycker att ifall man inte vill äta på hotellet så kan man ju ta en tur någon annan stans. Man kan ju ta med det i beräkningarna på kostanden för resan. Tycker ja iaf. Jag tycker det känns skönt att kunna få drinckar, glass osv gratis när man e i ett så varmt land.

• gosnosen

Ett tips är Oceania Club på Halkidiki. Air Tours ordnar resor dit. Vi var där i maj 2008 och allt ingick i priset. Mat, dryck (inkl. öl/vin/drinkar), glass, poolhanddukar osv. Ligger nära stranden och har en barnpoolområde och ett annat poolområde. Hotellet hade 4 restauranger, varav tre fick man boka bord på och den fjärde var bufférestaurangen med olika teman varje kväll. Bra mat, framför allt på den grekiska tavernan som var en av dem man fick boka bord på.

• längelevekärleken

Grekland har fantastiskt god mat men visst är det skönt med all inklusive. 1 v med all inklusive hinner man inte bli så trött på.

Som sagt så väljer man ju själv om man vill använda sin all inklusive eller om man tar sig iväg någon annan stans. Även om man väljer att äta på hotellet har man ju resten av dygnet på sig att spendera på andra ställen. Vill ni ha total avkoppling och ändå spenderar mycket tid på hotellet som poolen efter frukost eller närliggande strand...go for it...Vill ni veta att ni kan äta och dricka hur mycket ni vill utan att oroa er för extra kostnader...go for it...

• längelevekärleken

Haha glömde skriva att jag inte har ngt specifikt hotell i Grekland att rekommendera men ring till charterbolagen och hör med dem. De är ju experter:D

Svar på tråden All Inclusive Grekland?