• be happy

Förstoring av bröllopsfoto, kvalitet?

Vi ska beställa förstoringar att ge till våra föräldrar i julklapp. Vi har fått våra bilder högupplösta av fotografen. Nån som har förslag om var man kan beställa förstoringar på nätet? Och vad är det för olika kvalitet på förstoringarna? Typ papper å sånt som man ska tänka på. Vill att förstoringarna ska se snygga ut och inte billiga!

• Svar på tråden Förstoring av bröllopsfoto, kvalitet?
  • 081103 1

Beroende på storlek kan du alltid interpolera bilden så att den får högre upplösning. Gjorde själv så när jag framkallade en 50 x 75 cm från en 10 mpix-kamera. Crimson har jag erfarenhet av. Deras plansch ser ut som vilket fotografi som helst.

• Comfortably numb

både crimson och diabolaget har jag testat, och det blev bra. om ni fick dem högupplösta från fotografen ska de ju hålla i kvalitet, är det ett proffs så har han/hon förhoppningsvis en vettig kamera.... sedan blir ju bilder mer eller mindre bra beroende på redigering, bilder ser rätt trista ut innan man bearbetat dem...

• be happy

Bilderna är redigerade och klara, det har fotografen fixat. Så bilden i sig är snygg. Men jag funderar på om papperskvalitet som bilderna framkallas på spelar roll. Matta eller blanka? Vilket ser proffsigast ut?

• svårtattvälja

Oh jag vill också veta!
    Ska göra samma sak, och jag vill ha "fotografkvalite" på mina bilder, har hört att det är stor skillnad på "utskrivna" bilder och "framkallade" bilder även om det är från fil och inte från negativ.

• Stitch

Svartvita bilder på matt papper, färgbilder på halvblankt tycker jag blir bäst.

• Crisp

Ska ni sätta bilden bakom glas är det bäst med en matt bild. Men varför inte göra en Canvas av det? Jag har testat Crimson både vad gäller svartvita- och färgförstoringar samt Canvastavlor. Resultatet har alltid blivit toppenbra. Det är lätt att ladda upp sina bilder och man får väldigt snabb leverans.

• Höstbrud-07

Vi har förstorat bröllopskort på crimson, blev hur bra som helst och oerhört billigt.

• be happy

Vi framkallade tillslut hos Expert. Billigt och snyggt. Ca 20:- för 18x24, matta. :)

Svar på tråden Förstoring av bröllopsfoto, kvalitet?