• Malin L

Festlokal i Uppsala?

Hej!
    Letar desperat efter en vacker festlokal (för catering/gör-det-själv-bröllop) i Uppsala, men kan inte hitta något som känns bra.
    Vårt bröllop är nästa sommar och vi kommer att ha mellan 60-80 gäster.
    De ställen vi tittat på är Storgården i Gamla Uppsala, men den känns lite sliten och Danmarks bygdegård, men dit går det inga kommunikationer efter kl.15 på en lördag...och sedan finns det inte så mycket annat att välja på. Antingen är de för små eller för stora.
    Är det någon som har några tips?

• Svar på tråden Festlokal i Uppsala?
  • Signatur

Finns många gamla trådar på detta ämne. Mina förslag är odinslund, stabby prästgård, något församlingshem i övrigt, orangeriet i linneträdgården är tillgänglig om man är universitetsanställd (men ganska dyr 4000 kr).

• Malin L

Hej Signatur.
    Jag har kollat de gamla länkarna, men de hjälpte inte mycket.
    Är inte universitetsanställd så Orangeriet går bort. Odinslund är väl inte catering/egen mat?
    I Stabby Prästgård fär man inte vara mer än ca 40 personer och man får varken använda klackskor eller dansa pga golvet läste jag på deras hemsida.
    Har även kollat nationer (vilket vissa gamla länkar tipsade om), men då måste festen vara av akademisk natur, så det går inte heller (och jag tvivlar på att det är catering där heller).
    Så, jag känner mig rätt så uppgiven just nu, men tack iallafall för svaret.

• Signatur

Du tänker på odinsborg, inte odinslund, odinslund är ett församlingshem som ligger ung vid helga trefaldighet. Har två lokaler, en för 120 pers och en för 60 tror jag...

• Anonym

Finns det någon som har länk till bilder från Odinslund (inuti)? Och hur många lokalerna rymmer?
    Har någon haft sin fest där?

• Signatur

En sak till, det är inte på alla nationer man måste ha en fest av aklademisk natur, men det går inte att ha catering
    där...

• Malin L

Tack Signatur!
    Du hade rätt, jag tänkte på Odinsborg!
    Jag ska kolla upp Odinslund då, det verkar ju jättebra!
    (Och även ringa runt lite till nationer och kolla priser - vem vet - vi kanske har råd?).

• VeraWang

Festsalen på farmaceutiska studentkåren skulle kunna funka. Den ligger i Glunten och har en stor fönstervägg som vetter mot grönområdet/skogen där Sten Sture-monumentet står. Jag vet att de brukar hyra ut den, men om man måste ha anknytning vet jag inte. Prova ringa på 018-50 80 14.

www.student.uu.se/farmis/

• Signatur

Man måste inte ha anknytning men jag vet inte om man får hyra den utan att ta mat från Farmis...

• Malin L

Hej igen!
    Nu verkar det som om Odinslund kommer att flytta (ja, församlingen ska flytta till nya lokaler eventuellt) nästa vår.
    Det finns ingen annan som har några andra ideer?
    Hjälp!

• Signatur

Salabackekyrkans församlinghem? Nackdelen är att man kan boka tidigast 3 månader i förväg...
    Kolla med olika idrottsföreningar. Sen är det slut på idéer från mitt håll tyvärr.

Svar på tråden Festlokal i Uppsala?