• Ankan80

OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?

Ni som inte har barn, har ni några tips på vad man kan göra tillsammans på vardagarna? Vi tittar mest på tv resp. surfar. Någon gång i veckan tränar vi tillsammans eller går promenader.

Båda jobbar heltid så det är inte så att man har jättemycket energi över.

• Svar på tråden OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?
  • Hemlig2009

Vi tycker om att åka och handla. Utflykt i vardagen som kan bli lite rolig med pussar och hålla handen. Mysigt att strosa runt och planera lite god mat i veckan.

• Ankan80

Ja, egentligen kanske det inte spelar någon roll vad man gör bara man gör det tillsammans

• Pitebrud 090801

Ta en fika på stan, gå på bio, mysa i soffan.

• Fenixx

ta med lite fika och varm choklad och gå och åk skridskor eller ut i skogen.

brädspel/sällskapsspel en mysig höstkväll är aldrig fel.

varför inte börja nån kurs ihop, tex dans eller kampsport.

• ElinPierre

Vi har samma "problem".. Eller jag rättare sagt. P tycker det är toppen att sitta framför tvn/datorn hela kvällarna, vilket vi båda gör men jag inte är så nöjd med. Har börjat med att vi ska försöka laga en finare middag tillsammans på söndagarna.. Sen tränar vi tillsammans mycket.. Men annars..?

Tycker också det är svårt!

• Ankan80

Bara man är i samma rum tycker jag det är ok om den ena surfar o den andra tittar på tv. Då kan man ju fortfarande prata.

Men som det är nu är det i två ändar av huset. Om jag bara kan bli gravid någon gång så kommer det ändras :-P.

• ElinPierre

Lös inte era problem med en graviditet.. Lyckas ni inte blir det synd om barnen!
    Se till att ordna det innan ni blir gravida istället, då kommer nog allt kännas mycket roligare!

• bridesilly

Vi har gått på linedance ihop ett par terminer, det var roligt att göra tillsammans. Sen kunde vi ju öva på stegen hemma mellan lektionerna

Annars brukar vi ha lite projekt att planera ihop på kvällarna, förut var det bröllopet och nu har vi flytten och hur det ska se ut i nya lägenheten. Det är något som jag tycker är roligt att göra tillsammans med min man, ha något att se fram emot och planera. Det kan vara mycket mindre saker som en resa som ni ska göra eller en fest som behöver lite planering.

Sen går vi nån gång ibland på bio, ute och käkar och shoppar ihop Men dom sakerna kan man ju inte göra jämt

• bridesilly

Vad finns för roliga spel man kan spela på två? Jag tycker det är jättekul med spel men de flesta måste man va många fler för att spela.

Laga finare middagar ihop är en bra ide

Svar på tråden OT Vad gör ni tillsammans på vardagarna?