• monkay

    Uppsalabrudar 2009 - del 2

    Frökenfröken1: Gå och titta på Vivi och Vivianne på Vaksalagatan, mittemot Sivia Torg. De är verkligen grymma på allt vad underkläder heter, rekommenderas varmt!

    Sobeit: Vilka jättefina kort du gjort Va kul att du hittade en massa skoj på Uppsala Färg, förutom Collection är nog det en av mina favoritbutiker för tillfället.

    Fame: Usch, hoppas du kryar på dig snart, aldrig kul att vara sjuk...

  • monkay

    Jag var på AfterSix och kikade, var inte så mkt där tycker jag. Fanns ju såklart lite klänningar kvar, men inget jag föll för. Tycker det är lite konstigt att de för mindre än 3 veckor sen står och gör reklam för deras verksamhet (uthyrning av frackar etc) på bröllopsmässan, för att sedan tre veckor senare slå igen.
    Jag frågade om de skulle hyra ut grejer i framtiden, men icke! Men hur kan man då stå och säga att det ska man på en mässa. Borde de inte vetat att de skulle slå igen och enbart ägna sig åt sömnad i framtiden?

    Ngn som vet ngn annanstans man kan hyra herrkläder?

  • monkay

    Ni som var på bröllopsmässan på slottet 9 nov och gjorde en beställning med Lena på taket, har ni hört ngt???

    Jag har inte hört ett ord från dem, de sa att de skulle maila, men har inte gjort det... Tänker skicka ett mail till dem och kolla läget, men känns som om man måste vända sig till ngn annan snart, vill ju gärna ha det klart med maten!

  • monkay

    Va roligt, var de lika fina som du trodde? Hur mkt blev det sen du fick betala? Jag har fortfarande inte beställt, sitter i val och kval hur jag ska göra. Känner att kostnaderna rinner iväg :-/ Fast fint skulle det ju bli

    Har du beställt tårta på Ica Maxi nu? Stod häromdagen och dregglade över deras tårtor när jag var och handlade... hehe


    Sobeit skrev 2008-12-09 22:59:00 följande:
    Igår kom mina obehandlade servettringar som jag beställt från cc hobby. Det kommer att bli så snyggt, men jag ska inte börja med dem förrän i maj när vi vet hur många gäster som kommer.Imorgon går iallafall alla julkort och save-the-date-korten iväg. Så skönt att ha skrivit dem klart.
  • monkay

    Men det var ju ett helt okej pris, trodde det skulle bli mkt dyrare. Låter jättefint med de vinröda rosenbladen
    Jag hittade jättefina "vaser" på IKEA för runt 20 kr styck. De fanns i vit, rosa och blå tror jag, de kanske vore ngt för dig oxå för antingen vin eller vatten

    Jag köpte jättefina men enkla ljushållare på Rusta för 2 kr styck. Fanns i genomskinligt, rött eller svart/grå. Var för värmeljus. Man får verkligen dra ned på det som går att dra ned på... Kommer bli jättefint ändå är jag helt säker på

    Jag måste oxå boka en ställning, ska nog försöka ta tag i det den här veckan...


    Sobeit skrev 2008-12-10 16:17:50 följande:
    Det gick på 327 kr inkl frakt och sånt. De är precis som jag föreställde mig och lagomn stora. Kommer att bli så fina när jag är klar med dem.Jag känner oxå att kostnaderna för just dekorationerna och dukningen drar iväg lite mer än jag skulle vilja. Men så tänkte jag att vi fortfarande kan gå tillbaka till originaltanken med pappersukar under spetstyget från IKEA. Sedan lägger jag en löpare i mitten av bordet och strör ut vinröda rosenblad. JAg kommer inte att ha monogram på ljusen längre t ex. Ingen murgröna. Funderar på att skippa askarna som skulle vara en kombination av favours och namnskylt. Istället blir det lite enklare, mer som jag och m2b egentligen är. Lägger ner tid och möda på servettringarna och använder tjockare Duni servetter vid dukningen. Kommer förmodligen att sätta ut värmeljus i små skålar och typ saftflaskor med vin i. Det sista är fortfarande i stötandet och nötandet så det kommer förmodligen att ändras innan det är dags.Jag beställde tårtan för ett tag sedan. Eller, ställningen är bokad. Vi ska återkomma i vår med vilken tårta vi vill ha. Det finns ju såååå många att välja på.

     
  • monkay

    haha verkar som om jag gillar ordent "jättefint" Fyra stycken i mitt senaste inlägg...

    Ett jättefint ord helt enkelt

  • monkay

    hehe tänkte skriva att de heter "jättefin" men de heter "superfin"
    hahaha


    Sobeit skrev 2008-12-10 21:56:35 följande:
    Vad heter "vaserna" du hittat på IKEA?
  • monkay

    Är så glad...var precis nere på stan och shoppade lite, då passade jag på att gå in på Creative Makeup. Han som var där var hur gullig och tillmötesgående som helst, så jag bokade hår och smink där. Känns jättebra

  • monkay

    hehehe mkt bra med barn vid juletid Och annars såklart oxå.

    Aha, har inte sett dem på riktigt, bara på Ikeas hemsida, du kanske har rätt, måste åka dit och kolla jag med

    Är det ngn som hört ngt om Lena på taket? Vi pratade som sagt med dem på bröllopsmässan...men sen dess nada! Har mailat två gånger och varje gång får jag till svar att de ska höra av sig i slutet av veckan. OBS att det var drygt 2 veckor mellan mailen....hur oseriösa är de egentligen? Har hört rykten om konkurs, men inget bekräftat. Ngn som har info?

    Ha en mysig fredagskväll och lucia imorgon alla Uppsalaflickor!


    Sobeit skrev 2008-12-12 14:44:57 följande:
    monkay:Var in på IKEA idag och köpte lite ramar för julklapparna. Tänk vad bra när man har barn. Porträttfotograferingen är stående julklapp numera. Vilket fall som helst, så tittade jag på "vasen" du tipsade om. Var lite för gulliga för min stil. Tyckte att de såg aldelles för mycket ut som vaser för att det skulle fungera för mig. Men tack ändå!!
  • monkay

    Nu har jag hamnat i en sån där angenäm sits...dags att välja tiara!

    Kan ni inte hjälpa mig att välja? I mitt bildgalleri finns det två olika tiaror som jag köpt, alt 1 och alt 2.

    Kommer inte ha några smycken förutom pärlor i öronen, har mörkt hår.

    Gillar båda två, så känns rätt svårt detta. Tack och lov att det är så lång tid kvar

    Alt 1 eller Alt 2?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2