Bröllops kvällen/ natten??
Ni som ska ha ett budjet bröllop hur ska ni fira bröllopskvällen och natten?
Ni som ska ha ett budjet bröllop hur ska ni fira bröllopskvällen och natten?
Bröllopsnatten ska vi fira hemma för att sedan morgonen därpå åka iväg på en spa weekend på ett par dagar.
Och sommaren som kommer ska vi åka på bröllopsresa.
Vi bor på hotell i grannstaden 2 nätter efter bröllopet och sen åker vi ut till sommarstugan resten av veckan. Där ska vi ha myspys vid öppna spisen och långpromenader i snön! Helt gratis.
Vi kommer att bo på hotell två nätter i Gbg (bor i en annan stad).
Vi kommer gå ut och äta gott och sen bara ro om varandra.
Vi kommer att bo på det finaste hotellet i staden vi gifter oss i, vet ej om de har en bröllops svit men annars blir de det bästa dom de ha. Det blir samma hotell som i alla fall min familj kommer bo på (sambons /då makens) föräldrar bor i staden. Men det känns okej tycker tvärt om det blir roligare vi lär ju få frukost på rummet tror jag annars är det ju bara kul att träffa alla och ha en trevlig morgon.
Så tror det kommer bli så nästa gång kommer vi nog höra med hotellet hur det ser ut och hur tidigt vi kan boka den i så fall......?
Vi funderar på att låna några vänners sommarstuga, turista i trakten där omkring samt bara ta det lugnt och mysa ett par dagar efter istället för bröllopsresa.
Vi kommer sova hemma, jag har bett min sambo att han får fixa och lyxa till i sovrummet tillsammans med sin best man, medan jag och tärnan är hos frisören. Vi åker iväg på resa en vecka efter, så vi vill inte lägga onödiga pengar på hotellrum.
Våra vänner som är utflyttade från stan har en superfin/lyxig sommarstuga vid en sjö här i närheten, när inbjudningarna väl är utskickad så ska vi fråga om vi kan få låna den,tror inte det är något problem...
Vi sover hemma och några kompisar ska göra det fint, mysigt och handla god frukostmat.
Kommer vara så trött efter bröllopet så vi vill inte lägga de 3ooo kr på det utan tar det på ettårsdagen...
Vi kommer med sova hemma på bröllopsnatten. Däremot har vi bokat sviten till dagen efter så då hinner vi ta igen allt, blir nog superbra