• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Rebellen75

Du kommer säkert ha abstines besvär ett tag, men det går över. Lycka till med flytten.

• Barret

Tessisen:
    Ja Asti är ju kanon. Jag har lite svårt att inventera bar skåpet just nu men jag vet att vi har endel där i så jag kan åtminstonne stå för någon flaska vin (vitt passar sig kanske bäst?) och sen kan jag som sagt stå för en drink eller två.

miss u:
    Vi pratade om 2-snåret men allt efter klockan ett funkar för mig. Middag låter riktigt bra. Ska vi satsa på tacos eller låter det bättre med klyftpotatis och lövbiff? Det är ju också rätt lätt att göra. Äter ni kött?
    Kul att jag eller ja, åtminstonne huset får vara med i dina drömmar *skrattar*. Själv har jag inte hunnit bli nervös än. Har så mycket med eventuellt husköp och massa annat just den här veckan..

• Barret

Vi finns här när du kommer tillbaka. Lycka till med flytten!

MoonGirl skrev 2009-01-22 20:13:07 följande:
    Snart blir jag utan internet, så jag kan inte hänga här på bt på ett tag... *ledsen i ögat*, men då vet ni.Ha så kul på lördag när det är dags för secretboxen! Hoppas det går bra!!Ha det så bra allihopa!!!Vi hörs när jag får igång internet igen! När nu det blir... Internet kopplas ur 24/1 och sedan blir vi utan internet i ca 2-4 veckor.....
  • Elide

Barret: Lövbiff funkar för mig. Nått mer man ska ha med sig? Har heller inte blivit nervös ännu. Men letade lite i "behå" lådan. Hittade nog nått. Tror nog att det kan bli en väldigt rolig lördags eftermiddag och kväll...*s*
    Har ni hittat nått intressant husobjeckt här i stan eller?

• Rebellen75

Ska bli så kul att höra om era bravader sedan efter helgen. Det blir nog många skratt. Ni får ah det så himla trevligt.

• mysan31

barett: klyftpotatis och lövbiff blir jättebra...
    Jag köper med mig några cider,jag är inte så förtjust i rött eller vitt vin...det går väl bra med nån..
    mig passar det bra kl: 13.00-14.00...
    Provade faktiskt kläderna idag för att se om jag kunde ha det...
    Ska vi även ha nått snacks chips eller godis,jag kan fixa något...kul ska det bli i allafall...

tessisen: Har du fått tag på henne som skulle sminka oss...
    Blir det något...

• miss u

Barret, Tessisen och Mysan: Lövbiff funkar för mig med. Evigheter sen jag åt det, så det blir kanon. Är det nåt jag ska ta med mig? Tänkte försöka hinna köpa en stor röd ros som man kan ha med på bilderna, eller kanske ska köpa ett par stycken så kan flera fota med ros samtidigt.

Jag har pratat med syster, och hon hade ingen gitarr. Hon skulle gå på stan på lör fm, så jag följer med henne hem när hon är klar. Ska låna hennes slöja iaf. Sen skjutsar hon förhoppningsvis mig till dig Barret, eller så tar jag bussen. Vet inte när jag kan tänkas vara framme, men siktar på senast kl 15. Jag kan ju höra av mig när jag är på väg så vet ni.

Har uppstått ett litet problem. Jag tänkte ha med t-shirten som sambon hade på sig första gången vi sågs. Var bara det att han använde den igår, så nu är den nedsvettat! Nåja, får nöja mig med Sverige-tröjan. Är det nån som har en snygg fotboll föresten? Skulle passa bra till Sverige-tröjan.

• Barret

Jag ska försöka hinna till affären innan ni kommer då, men gör jag det inte får vi ta en tripp dit efter att ni dykt upp... Det är inte så långt. Tror inte det är något mer vi behöver, vi får väl hitta på något som jag har hemma i sånna fall :o).
    Jo vi har tittat på ett hus på Gryta, får se om det blir något i sånna fall.. Mycket på en gång här!

Tessisen skrev 2009-01-22 20:54:54 följande:
    Barret: Lövbiff funkar för mig. Nått mer man ska ha med sig? Har heller inte blivit nervös ännu. Men letade lite i "behå" lådan. Hittade nog nått. Tror nog att det kan bli en väldigt rolig lördags eftermiddag och kväll...*s* Har ni hittat nått intressant husobjeckt här i stan eller?
  • Barret

Snacks låter som en bra plan. Jag kan köpa det också om jag ändå ska inhandla middag... Lite godis och lite chips. Det är bara att komma förbi efter 13. Jag ska försöka vara tillbaka från affären då (vet ju inte exakt när sambon sticker). Ring mig på mobilen om du är osäker eller knacka på bara.

mysan31 skrev 2009-01-22 23:01:39 följande:
    barett: klyftpotatis och lövbiff blir jättebra...Jag köper med mig några cider,jag är inte så förtjust i rött eller vitt vin...det går väl bra med nån..mig passar det bra kl: 13.00-14.00...Provade faktiskt kläderna idag för att se om jag kunde ha det...Ska vi även ha nått snacks chips eller godis,jag kan fixa något...kul ska det bli i allafall...tessisen: Har du fått tag på henne som skulle sminka oss...Blir det något...
  • Barret

Det var länge sen jag åt det också, men det är ganska gott. Ska försöka hitta något bra. Du får gärna köpa någon extra ros, så slipper ju alla shoppa blommor.. Du får väl komma så fort du kan helt enkelt. Tråkigt med tröjan. Tyvärr har jag ingen fotboll, har nog ingen boll alls faktikt... Vi är inte så sportintresserade...

miss u skrev 2009-01-23 07:45:45 följande:

Barret, Tessisen och Mysan: Lövbiff funkar för mig med. Evigheter sen jag åt det, så det blir kanon. Är det nåt jag ska ta med mig? Tänkte försöka hinna köpa en stor röd ros som man kan ha med på bilderna, eller kanske ska köpa ett par stycken så kan flera fota med ros samtidigt. Jag har pratat med syster, och hon hade ingen gitarr. Hon skulle gå på stan på lör fm, så jag följer med henne hem när hon är klar. Ska låna hennes slöja iaf. Sen skjutsar hon förhoppningsvis mig till dig Barret, eller så tar jag bussen. Vet inte när jag kan tänkas vara framme, men siktar på senast kl 15. Jag kan ju höra av mig när jag är på väg så vet ni.Har uppstått ett litet problem. Jag tänkte ha med t-shirten som sambon hade på sig första gången vi sågs. Var bara det att han använde den igår, så nu är den nedsvettat! Nåja, får nöja mig med Sverige-tröjan. Är det nån som har en snygg fotboll föresten? Skulle passa bra till Sverige-tröjan.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2