• Wiimii

Nån skobutiksanställd som kan svara på en fråga??

Jag gifter mig i slutet av mars, har det då hunnit komma in vårskor i butikerna?
    Vill inte slänga ut flera hundra på ett par skor som man bara använder en gång utan tänkte köpa "vanliga" pumps eller sandaler som man kan använda till sommaren.

• Svar på tråden Nån skobutiksanställd som kan svara på en fråga??
  • w2b 09

Är också intresserad av detta

• Dragonessa

Jo då, det kommer in lite redan nu faktiskt... Så ni hinner nog handla tjejer...

• humlanis

Jaaa i mars är det chill med vårskor, som sagt det börjar rulla in redan i december. Studentskorna brukar komma in i mars..

• kärleken förde oss samman

det ska inte vara några problem.
    Sen kan du även fråga, det brukar kunna stå lite undanstoppat på lagret.
    Lycka till

• Piggelinlover

när vintern är här så får butikerna oftast leveranser med vår och sommarskor och tvärtom...
    Be om att kanske få kolla i en katalog och se sortimenten, så kanske de kan se om de kan ta in den i butiken, om den finns på ett centrallager lr så..

• MulleNuh

Men vanliga pumps finns väl året om??

• Piggelinlover
    MulleNuh skrev 2008-11-28 21:17:19 följande:
    Men vanliga pumps finns väl året om??
    De som är lite mer "vintriga" och finns nu är oftast lite lite lite tjockare foder i....är inte mycket men det kan vara tillräckligt för att svettas järnet..oftast lite nättare sula oxå..
  • MulleNuh

Hmmmm.. *tänker*

Men jag tänker att de stora butikerna som tex Nilson, Åhléns.. Dom har garanterat.. Om inte hemma kan dom säkert få in..

Piggelinlover skrev 2008-11-28 21:21:05 följande:
    De som är lite mer "vintriga" och finns nu är oftast lite lite lite tjockare foder i....är inte mycket men det kan vara tillräckligt för att svettas järnet..oftast lite nättare sula oxå..
  • Piggelinlover
    MulleNuh skrev 2008-11-28 21:22:25 följande:
    Hmmmm.. *tänker*Men jag tänker att de stora butikerna som tex Nilson, Åhléns.. Dom har garanterat.. Om inte hemma kan dom säkert få in..
    Beror lite på vad de har för avtal med leverantörerna tror jag...
    ibland måste de skicka tebax skorna som inte blir sålda, för att det oftast finns ont om lagerutrymme....
    Men jag vet i skoaffären där min mor jobbar sedan 27 år tebax, så förvara centrallagert skorna som sedan reas ut till säsongen efter, men det beror på att varje butik har stora lager och att centrallagret är stort, annars så hade det inte gått...
  • fru edlund

Någon som har koll på kläder då? När börjar sommar/vårkläder säljas. Jag tänker på klänningar och lite mer somriga tunna byxor.

• Im yours

La Redoute är på G med sin sommarkatalog. Så............. blir nog inga problem. Ha det Gott!

Svar på tråden Nån skobutiksanställd som kan svara på en fråga??