• Miss Biii

Han varit gift innan.

Min sambo har varit gift en gång innan. Jag tycker det är jättejobbigt!! Vet att det var ett litet borgeligt bröllop som inte skulle kunna mäta sig med ett stort kyrkbröllop med allt vad det innebär (som jag vill ha), men ändå... HAN HAR VARIT GIFT INNAN! Kommer det inte bli lika spännande för honom då?? Kommer han jämföra massa saker? Fyy jag grubblar så mycket på det här. Fler som är i samma sits? Hur tänker ni? Jag har nämnt det för honom men gissa vad han svarar - självklart att han inte kommer jämföra bla bla bla... Behöver några kloka ord från alla er visa kvinnor här på BT. Tack!

• Svar på tråden Han varit gift innan.
  • Luucie

Man kan nog bara gå till sig själv i ett sånt läge...och jag skulle inte jämföra.

De kärlekar men upplevt i livet och allt man gjort med dem, innan man hittade den som är rätt för en nu, det är liksom över och förbi.

Upplevelsen av erat bröllop kommer att vara annorlunda på så många sätt. Inte minst för att det är dig han gifter sig med...för det har han ju aldrig gjort förut

Du ska inte oroa dig, det suger bara onödig energi från din underbara dag.
    Njut istället av att planera ett bröllop som blir precis så som du önskar!

Lycka till

• Miss Biii

Tack så mycket!! Tack för de kloka orden!! Jag ska försöka lägga undan de tankarna.

• Sept13

oj oj

svartsjuka hor deffinitiv inte hemma i brollops planeringen. Slapp det

Ni ska gifta er, han har valt dig!!!! Fokusera pa det och inte ett ex. She is the past you are the now and the future

• lillP

Min blivande har också varit gift innan Han jämför inte bröllopen, men jag har frågat lite hur det var eftersom jag är nyfiken Vårt kommer att vara helt annorlunda än det han haft innan, inget vi tänkt på när vi planerat utan det föll sig så. Blir nog naturligt så när det är ett annat par än tidigare som planerar.

Blablabla, vad jag babblade på

• Augusti2010

Håller med de andra. Era tidigare liv tillhör det förflutna, och det är sådant man får "på köpet", men måste lägga bakom sig. Han har ju uppenbarligen gjort det eftersom han nu vill gifta sig med dig, och då är det inte schysst mot honom om du drar upp det och inte kan släppa att han varit gift tidigare.

• Miss Biii

Till saken hör oxå att han har inte friat än... jag väntar o väntar.. Är rädd att han tänker att han kanske är rädd att "misslyckas" igen... Det är klart att han ska vara säker innan han friar, men jag är rädd att kanske hans förflutna håller honom tillbaka. Det är ingen brådis m bröllop men frieri och förlovning vore ju mysigt till o börja med... Jag är trmsig, jag vet. Tack för att ni finns och pratar vett m mig

• Aleta

Du kan ju fria också, det måste ju inte vara han...eller?
    Det kan ju vara en ny grej om han friade förra gången

Jag har själv varit gift innan och inte sjutton jämförde jag. Det var ju ett gammalt, misslyckat förhållande som man helst vill glömma. Han känner säkert likadant, annars hade de fortfarande varit gifta.

Lycka till!

• Miss Biii

Ja det är ju också en sak jag funderat på. Jag har hela tiden tänkt att det ska var HAN som ska fria. Jag vill verkligen att Han ska fria, för jag skulle behöva den bekräftelsen. Självklart blir det en bekräftelse om han säger Ja, men inte på samma sätt om ni förstår.

Nä jag ska inte tänka mer på hans förra äktenskap, han gör ju garanterat det inte så...

• Hammerman

Är det bara det att han varit gift tidigare eller pratar han mycket om det också? Det är svårt att inte vara svartsjuk om ett ex alltid tycks dyka upp i alla samtal och det verkar som att partnern går och tänker på exet i parti och minut. Tro mig, jag vet.

• Miss Biii

Nja, visst han pratar kanske inte direkt om henne, men visst det dyker upp specifika saker då och då. Det är väl inte helt kul, han har kvar ringen i en ask hemma i vår lägenhet. Det kanske är just de smågrjerna som jag "stör" mig på... Om jag tar upp nått från mitt förflutna och mitt X då kan han bli jättestött...

Svar på tråden Han varit gift innan.