Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

    Ojojoj va här händer grejor, nya vinterbrudar (VÄLKOMNA), planeringar som flyter på, beställda ringar mm!!!

    Har nu påbörjat festprogrammen...eg det ända i bröllopsbestyren som jag har haft lite motvilja mot att börja med......men jag kom en bit på bara 2 h i går!
    Upplägget blir väl ngt sånt här:

    Välkomna mm
    Meny
    Bordsplacering
    Gästbeskrivning
    Vett o Etikett (skojigheter)
    Om brudparet
    Möhippa
    Svensexa
    Sånger
    Skojigheter: citat, gåtor mm
    Bröllopsresan
    Tack

    Så nu ska vi "bara" klistar in alla sånger, skojigheter osv o sen ska vi "bara" printa allt!! Hahhahha Shit sicket arbete!

    Har fått direktiv för svensexan idag!
    Har fått ett "erbjudande" från bageriet i byn där man får ett presentkort på en tårta om man är där o handlar 5 bullar mellan 8.30 o 9.00....hoppas att jag får upp honom ur sängen för han ska på teambuilding i Danmark på fredagen!

  • ingenjörsbruden

    Välkomna alla nya!

    SabinaochChristoffer: Ja då har du de 3 viktigaste sakerna klara, mannen, klänningen o ringen!

    3Jane:
    Håret: Ska ha ha frissan till att fixa håret, halvuppsatt med lockar, tiara o slöja i nacken...under håruppsättningen ung.
    Resa: Vi sticker till Thailand 4 dagar efter bröllopet!! Ska bli så gött! Tur att vi ska till Phuket!

    Trejan: Ja tiden bara rusar iväg nu! Psalmer, kolla på bröllopspsalmerna i psalmboken (står tydligt i innehållsförteckningen) o be kantorn spela några av dem så ni får lite koll på melodin. Bröllopspsalmer o säsongspsalmer brukar prästen rekommendera.

    Vi ska ha: 2 bröllopspsalmer o Nu tändas tusen juleljus! Passar bra o så kan alla den sången iallafall!
    O oroa dig inte...psalmerna är ganska lättsjungna så det går nog bra!

  • ingenjörsbruden
    trejan skrev 2008-11-28 12:30:35 följande:
    Har ni brudar bestämt/tänkt på vad ni ska ha utanpå klänningen? Cape, bolero eller något annat??
    Japp!
    Jag ska ha en spetsbolero samt en riktig hellång cape i svart sammet!
  • ingenjörsbruden
    trejan skrev 2008-11-28 13:52:35 följande:
    Åh låter jättesnyggt! har du nån bild ingenjörsbruden? Vart hittade du din cape?
    Not yet...ska prova den på måndag...får den uppsydd hos sömmerska! Ska ha den till min 1500-talsklänning sen!

    Lovar att det kommer foto på den!
  • ingenjörsbruden
    3Jane skrev 2008-12-01 08:59:27 följande:
    Wiii jag fick min möhippa i lördags, verkligen superchockad. Hade inte väntat mig det ännu. Jätteroligt!
    Oh va kul!! Hoppas vi får höra hur du hade det!

    M2b hade sin svensexa i helgen.....både "Borat"-baddräkt o strippa....så den får räknas som lyckade!
    JAG var strippan....men hann inte så långt innan han avslöjade mig......fastän han var full som en alika så kände han igen the toutch o min ring!
  • ingenjörsbruden
    Aikmansgirl skrev 2008-12-02 19:07:42 följande:
    Min bukett + Mickes cortage (heter det så?) går på ca 1.000 kr men det är min blivandes syster som gör buketten så vi kanske fick rabatt =)
    Hmmm beror på vad du har för blommor osv...men det är nog ett ganska "normalt" pris med lite rabatt tycker jag...

    För bukett o crosage betalar vi 1200+150...men sen ska vi ha blomsterbåge o blomarr. på bordet så totalt hamnar vi på 3500:-
    Kanske inte vad vi tänkt från början...men nu slipper vi fixa o klä båge själv o det kommer att vara snyggt på bordet!

    Januari2009: 2-2500 låter högst normalt, iallafall om jag jämför med vad vi betalar för crosage o bukett....
    Vad ska ni ha för blommor?

    3Jane: Vilken toppendag!!! Förutom väckningen!!
    Visst blir man glad ända in till märgen av att de fixat o trixat o släpat sig flera mil för att vara med!!!
  • ingenjörsbruden
    Aikmansgirl skrev 2008-12-03 14:54:46 följande:
    Ingejörsbruden: Vi skall ha mörka röda rosor, lite vita pärlor och murgröna. Den var enligt henne, en billig modell att göra !!
    Ung samma som vi! Bra smak!
  • ingenjörsbruden

    Festprogram o vigselprogram är kvar att fixa.....

    Vigselprogrammet ska printas....

    Festprogrammet....har fått ett par sånger som min mamma o hennes sambo har komponerat...som vi ska sjunga ...de ska läggas in i programmet....sen ska det skrivas lite om möhippan o svensexan har jag tänkt....sen är det färdigt att printas!
    Ska förhoppningsvis hinna med att sitta lite med det i helgen så att det är klart för printning.

    Vad är mer kvar....
    Skicka ringar på putsning + hämta ut alla 3 ringarna
    Prova klänningen 2 ggr till tror jag...
    sy om spännet på slöjan....det sitter på fel håll!
    Sätta fast några sidenband på asken som vi har rispåsar o såpbubblor i.
    Sen är nog allt klart!

  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-12-09 15:25:34 följande:
    Hahaha. Såg först inte att inläggen av Pettis och Snorkfröken77 var skrivna av två olika personer (väldigt lika pres.bilder), hade varit en väldigt förvirrad brud annars Idag har jag varit och fixat naglar. Förlängning och lackning - känner mig superfin, men kan typ inte ta i något. Haha
    Va härligt!!! Jag vill ha förlängningarna NU...men kommer nog precis som du....inte kunna gör mkt! Får väl sitta här o se fin ut!!
  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-12-09 21:49:48 följande:
    Hade tvättid när jag kom hem - kan säga att tvätta inte var det lättaste. Har väl aldrig tagit sån tid att samla ihop tvätten, för att inte tala om att tömma maskinerna! Går inte så snabbt att skriva på tangentbordet heller för den delen Lika bra att jag vänjer mig redan nu att bara sitta och vara vacker. Ska förresten tillbaka och se över naglarna om två veckor, hon ville det eftersom jag är nagelbitare. Finns tydligen vissa problem med att inte ha så mkt nagel att fästa förlängningen på
    Bra du nämnde det med strumppåtagandet.....har informerat m2b om att han får göra en insats där!

    Har införskaffat Peggy Sage nagelolja o använt den nu i ett par dagar!! Jättebra...luktar kanske liiiiite mkt parfym...men naglerna o nagelbanden verkar må finfint....tycker tom att naglerna känns starkare redan!

    Filar de inte ner naglerna ganska mkt när de sätter på en förlänging?! Eller du menar att du inte har så mkt nagel från "nagelbandet o till kanten" pga nagelbitandet?
  • ingenjörsbruden

    Nancy...nu har du ngt att bita i!!
    Svårt kapitel men roligt osså! Lycka till!

    Nu har vi inte många dagar kvar....börjar bli lite pirrigt...men än så länge inte oroligt....men man börjar komma på småsmåsmå detaljer som eg inte spelar någon som helst roll....inser att jag skulle kunna fila o fila hur mkt som helst.

    I morgon blir festprogrammen klara, även favorena ska bli klara (ska få band runt locket på asken med en namnetikett), vigselprogrammen ska osså printas o stämplas i morgon.

    Ska även gå förbi frissan o lämna löshåret till henne så hon kan locka det innan.
    Sen är det mesta "stora" gjort!

  • ingenjörsbruden

    Pettis: Tack!!

    Får nog passa på att önska alla er andra LYCKA TILL på era bröllop då jag högst troligt inte kommer att kika in förrän i mitten av jan!


    GoS09 skrev 2008-12-17 20:15:54 följande:
    Kan ngn bara informera ang alla papper som skall göras/fås... hindersprövningen ha vi fått tillbaka o den skall lämnas till prästen som i sin tur skickar den till Skatteverket. Vigselbeviset får man från prästen då man e gift eller vad? Fattar nada... Hatar papper, haha!
    du är så rätt på det....ni får ett vigselbevis från prästen efter vigseln.....det är eran "bekräftelse" på att ni är gifta....om det skulle hända prästen något...eller papperet till skatteverket försvinner....
  • ingenjörsbruden

    Tack, 3Jane!

    Ooo va roligt!! Spetsjackor är nog pricken över iét!

    Idag fick jag mina nagler förlängda!!!
    SÅÅÅÅ fin man känner sig....tur att man inte har bokat in några besiktningar/undersökningar nu....hade varit jobbigt att hantera hammare o mejsel med dessa nagler!
  • ingenjörsbruden

    Allt, verkligen allt blev perfekt in i minsta detalj pa vårt bröllop! Allt flöt på som en saga o ingen bråkade eller sura miner (mina skiljda foräldrar mm). En sann saga!
    Ar sjukt nöjda båda två....mannen har nu insett hur mkt planering som har lagts ner på sma detaljer o logistik......fått mkt beröm av mannen o av alla gästerna som var helt chockade över att allt verkade så valorganiserat!

    Bara en smärre förvirring....vi kom inte ihåg om vi skulle träffa fotografen på slottet eller på en av fotoplatserna.....så vi korde iväg från slottet.....missade en kvarts fotografering men det var inga som helst problem......hahahaha

    Var ganska nervös över att jag skulle börja storlipa i kyrkan....ni vet...lättrörd till tusen.....men när ingangsmusiken började så kände jag bara ett stort lugn o ett bamse leende i hela fejat! Mannen var en hel del nervös....han fick mig att gå igenom hela cermonin kl 00.30 pa natten....men inget fastnade till dagen efter.....hhihihihi men det gick bra!

    Hade en bamseöverraskning till cermonin.....vi hade bestämt solosanger....men inte fått ordentlig kontakt med solisten....så vi bestämde oss for att skippa det.....men sa fick jag kontakt med tjejen (17 år o pluggar pa musikalprogrammet i Lund) 2 veckor innan men det kändes lite flytande...så jag vagade inte oroa mannen med det.....kvällen innan så ringer tjejen o vi pratar en stund.....så hon skulle verkligen komma o sjunga våra solosånger....helt ohörd.

    Så under vigselcermonin (mannen hade knappt vågat titta pa gösterna) sö stör det en liten tjej o sjunger som en ängel!!! Mannen blev så klart rörd enda in till märgen!!! Sjukt duktig tjej!!! Måsta erkänna att jag är jäkligt nöjd med att jag inte gav upp om att hon skulle sjunga!

    Har nu lagt in några av fotona som mammas sambo tog.....de är väl helt ok....men väldigt glada att vi valda att ha en proffsfotograf osså!
    Är jättenyfikna på fotona som Tannus (fotografen) tog....vi var nere vid havet o fotade en hel del!! Ska bli sjukt kul att se fotona!!!

  • ingenjörsbruden

    Nancy Drew skrev 2009-01-21 09:58:16 följande:


    Tackar!Jag har inte riktigt landat än, tror jag...
    hahahaha känner igen det där.....det tar ett tag!!
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 4