Dålig erfarenhet av fotograf...
Är det någon som har blivit fotograferad av Bertil Holmberg i Trelleborg? Vi gifte oss förra året, den 15/9 och blev fotograferade av honom. Ville väldigt gärna ha ett album gjort av fotografen + negativen till korten. Stort sett därför vi valde honom. Kom överrens om pris och detta har bara kostat oss massa mer. Ursprungligt pris var 4500kr för album med 16 bilder och 2 rullar taget med "vanlig" kamera. Vi fick en cd med 3 negativ som han påstod var det som ingick, jag trodde vi hade kommit överrens om alla negativ. Möjligt att jag missförstod. Resten av negativen skulle kosta 1500,- som vi inte hade pengar till då. Nu vill jag köpa resten av negativen men priset har gått upp markant. Jag kan för det första inte köpa negativen utan att göra förstoringar från dem, nästan 1000,- kortet. Hur ska man ha råd med det?? Känner mig väldigt lurad och ledsen, detta är ju trots allt mina bröllops bilder och jag vill väldigt gärna ha några av dem förstorade så att jag kan hänga upp på väggen. Skulle bli julklapp till familjen men detta kommer vi inte att kunna ta oss råd till. Är det någon som upplevt något liknande?? Vill varna blivande brudpar att verkligen kontrollera och helst få på papper på det man betalar. Bilderna han tog var väldigt fina, men detta lämnar en dålig smak efter sig...