• cocosbollen

Bästa fuktgivande schampot

Är nyfärgad brunett och min frisör rekommenderade ett fuktgivande schampo (då håret är rätt torrt) istället för ett för färgat. Tänkte dock jag kunde varva mellan dessa. Vad rekommenderar ni? Endast frisörprodukter förresten :)

• Svar på tråden Bästa fuktgivande schampot
  • ClaudiaValentina

la esposa skrev 2008-11-21 23:22:26 följande:

VArt betställer man?? jag vill oxå ha billigare..visserligen så skickade min frissa med en inpackning värd massa slantar om jag lovade att använda ochköpa schampoo och balsam.. så jag nappade.. Men framöver vill ju jag med ha billigare..
    Jag brukar beställa från lookfantastic.com , brittisk site, billigare än hos frisören.
  • cocosbollen

Tänkte beställa härifrån www.feelunique.com/hair-care/hair-care-shampoo.html frakten verkar billigare och även vissa produkter än på lookfantastisc, fast de kanske har mindre utbud..
    Svenska sidor där det är relativt billigt, iaf bättre än hos frisörerna är baresso, lyko och nordicfeel.

Det blev en chokladbrun, lite ljusare. Detta är ju en varm färg men en bra grundfärg som hon sa. Hon rekommenderade att köpa wella color touch senare för att lägga i den nyans jag vill ha. Trivs trivs rätt bra nu ändå :)

• Troll1
    rocketqueen skrev 2008-11-22 07:26:13 följande:
    Redkens All soft är vansinnigt bra tycker jag, jag har dock bytt till ekomärket Simply organics som också är underbart. I Simply är det då Moisture-serien som gäller!
    Läste om dig i Amelia Hår & Skönhet. Är det ekomärket som har Carrot Milk & honey Shampoo bar?

Wella funkar inte på mitt hår. Det blir risigt och inte alls fint. Har köpt hårmask för torrt hår, hårfärg bla. Inte bra alls för mitt hår vet jag nu.
  • Troll1
    rocketqueen skrev 2008-11-23 19:47:08 följande:
    Hehe! Nej, det är Chagrin Valley som har den schampokakan, jag växlar mellan den och Simply Organics vanligtvis. www.chagrinvalleysoapandcraft.com !
    Tackar för länken!
  • Celeste97
    Troll1 skrev 2008-11-23 11:56:54 följande:
    Läste om dig i Amelia Hår & Skönhet.
    Oj, visste inte att rocketqueen blivit "riktig" kändis! Roligt!

Tyvärr har jag inget bra tips till tråden. Redkens All Soft blev jag väldigt besviken på när jag testade det... Bara så att du vet, alla som provat Redken är inte nöjda!
  • rocketqueen

Nej, alla som provat Redken fastnar inte för det! Många brukar gilla Kerastase också, har du testat det Celeste? Jag var inte så glad för det men jag vet att många älskar det. Ibland kan man se två läger, Redken vs Kerastase

Celeste97 skrev 2008-11-24 10:56:24 följande:
    Oj, visste inte att rocketqueen blivit "riktig" kändis! Roligt!Tyvärr har jag inget bra tips till tråden. Redkens All Soft blev jag väldigt besviken på när jag testade det... Bara så att du vet, alla som provat Redken är inte nöjda!
    Hehehe! Amelia är första steget mot världsherravälde... Skojar bara! Det var jättekul att få vara med. Speciellt som ni på BT övertalade mig att starta bloggen!
  • Troll1

Hur blev du "upptäckt" av Amelia?
    Jätteroligt ju!

• rocketqueen

De mailade och frågade om jag ville vara med.

• WifeJune2009

Instämmer i att schampo och inpackning som du köper hos frisören - L'Oréal Proffesional, Intense Repair - är jättebra. Jag använder inpackning istället för balsam. Resultatet = återfuktande, väldoftande och känns mjukt. Jag tycker att det torra och frissiga minskade direkt. Schampot är väldigt utredande i sig självt. Loreal har även andra produkter i samma serie beroende på vad ditt hår behöver. Gå till en bra frisör och be dem om råd om produkter utifrån dina behov. Det är värt pengarna tycker jag att köpa de produkterna hos frisören jämfört med tex ICA.

• Troll1
    WifeJune2009 skrev 2008-11-24 12:37:51 följande:
    Instämmer i att schampo och inpackning som du köper hos frisören - L'Oréal Proffesional, Intense Repair - är jättebra. Jag använder inpackning istället för balsam. Resultatet = återfuktande, väldoftande och känns mjukt. Jag tycker att det torra och frissiga minskade direkt. Schampot är väldigt utredande i sig självt. Loreal har även andra produkter i samma serie beroende på vad ditt hår behöver. Gå till en bra frisör och be dem om råd om produkter utifrån dina behov. Det är värt pengarna tycker jag att köpa de produkterna hos frisören jämfört med tex ICA.
    Håller med om att den serien är bra. Den rosa köper jag ibland. Har ganska tjockt, långt hår med lite självfall som blir torrt.
Svar på tråden Bästa fuktgivande schampot