hur häfta ihop festhäftet??
...för att slippa se själva klamern?? hur har ni gjort??
...för att slippa se själva klamern?? hur har ni gjort??
hmm jag har inte kommit så lång men kan du inte limma på typ en rygg på utsidan och sen ha ett band som täcker insidan?
Vi hade många funderingar, men det blev häftapparat ändå. Jättefint blev festhäftet!
vi hade ett grovt snöre som höll ihop sidorna men man kan ju ta upp färgtema på ett snyggt siden band .....
Till brorsans bröllop så knöt jag ihop ihäftet med ett "glittrigt snöre" med knuten längst ner och två snörstumpar fick hänga ett par centimeter ner. Det blev fint!
Vi gjorde precis som Mysmia. Ingen klammer, bara snöre.
Det finns också färgade häftklammer, t.ex. koppar, guld, blå, röda, gröna... Kan vara fint och se mera arbetat ut! Tänk bara på att ha en häftapparat som når in till häftets rygg, annars blir det bara superbökigt och fult.
men ni som bara använt snöre...sitter bladen fast ordentligt då? blir det inte svårt när man ska bläddra?? annars e ju det en superbra idee!!!
Eller så använder du häftapparat och lägger band över så döljs ju klamrarna.. så ska vi göra i alla fall:D
Jag trodde att klamrarna skulle synas och se fult ut, men det gjorde det inte alls. Provade med snöre, men det blev sladdrigt.
Våra festhäften häftades med utsidan uppåt, så den släta sidan hamnade där. Det blev jättesnyggt! Och jag är helt övertygad om att ingen satt och förfasade sig över fula häftklamror och varför jag inte använt snöre istället... Men det kanske jag hade gjort om jag använt snöre på inbjudan...
spelar det någon roll om häftklamrarna syns?