Koordinator - värt det? Har ni haft det?
Nu äre så att det blir inget mega flådigt för oss.
Vi tänkte göra en ekonomisk lösning och ha få på cermonin och en middagen och sen bjuda alla som vill komma på en enklare fest dit man själv får ta med alkohol om man vill ha det. (Ush, det låter så snålt men jag vet hur mycket mina vänner kan hälla i sig, hehe)
Vi ska börja spara nu och gifta oss Juli-Augusti 2010 och vi hoppas på att våra föräldrar ger om lite så vi kan resa bort på smekmånad.
Nu har jag läst lite om sån där bröllopskoordinator och hittat en i Stockholm som verkar helt underbar! Hon gör gärna "budget-bröllop" och tar 10-15% beroende på hur mycket man vill ha hjälp med. Men minst 15.000 (inräknat då resor, skatt etc.)
Är det värt det? För visst vet vi att vi KAN göra allt själv. Men det känns så drömlikt att få bara tänka på OSS på den stora dagen. Slippa vara orolig för maten och utsmyckning och stort och smått. Bara en sån sak som att slippa ringa runt och jämföra priser och boka saker... Låter ju underbart.
Just nu siktar vi på att inte gå över 50.000 och det känns för oss som en stor summa. Vet att många lägger mycket mer men vi är bara "ungdommar"
Skriv gärna om ni har någon erfarenhet av någon koordinator.
ps. får man skriva ut länk till koordinatorn här för att se om någon haft henne? Eller blir det reklam?