• skål

vinglas som bordsplacering?

Vad tror ni??? Kan man skriva gästernas namn på vinglas och sedan ha dem som bordsplacering. Tänkte att det kanske kan vara som en present till gästen oxå.Eller?

• Svar på tråden vinglas som bordsplacering?
  • Miss Biii

Hur skriver man på glas på bästa sätt då?

• skål

det är faktiskt väldigt lätt. På panduro säljer de färg i alla kulörer. Men frågan är om det är en bra ide att ha det som bordsplacering, vad tycker du?

• Miss Biii

Ja det är väl en jätterolig ide. Ett minne till alla - som desutom är användbart! eller snyggt i bokhyllan om man föredrar det...

• anja1661

så har mina föräldrar gjort fast på nyårsfesten!
    det enda trista e att det kan vara svårt att få det stiligt...

• Saggezza

Det kan man absolut! Min svägerska gjorde så på sin 30-års fest blev jättefint och praktiskt!!

Vi har bestämt oss för att slå ihop festprogram och borsplaceringskort så att vi skriver namnet direkt på programmet i en snygg layout!

• Saggezza

Antingen köper man färg från panduro eller så drar man det ett strå längre och etsar in namnet själv (blir skitsnyggt men kräver definitivt med jobb)!

• Troll1

Frågan är hur många som kommer ihåg/kan ta med sig glaset hem? Folk dricker o festar. Jag har svårt att tro att ni inte får en massa glas som står kvar.

• tonårsmorsa

Ett annat tips är annars att göra vinglasmarkörer med gästernas namn som ni fäster runt glasets fot. Markören kanske är mer användbar än att få ett udda vinglas, hamnar nog oftast längst in i något skåp.

Med markörer kan ju gästerna dessutom flytta dem till nästa glas och på så vis lätt hålla reda på sitt eget glas under kvällen.

• Miss Biii

Men är man ett par som går på festen får man ju ett varsit, då är det ju mer användbart!
    Ang om gästerna glömmer glasen, kan man väl be gästerna hämta dem dagen efter kanske? Bor de långt bort så sover de väl över i närheten kanske? Me nvisst finns det alltid tankspridda, i mina ögon då kanske otacksamma, gäster som inte kanske bryr sig heller.... men jag tycker det är en kul ide!!

• skål

Nu blev jag osäker på om iden är bra. Med tanke på att de säkert bir kvarglömda, fast å andra sidan kan ju andra presenter bli det oxå. Att skriva namnen på festhäftena är ju bra.

• anja1661

jag tror att många kanske inte glömmer glasen utan faktiskt inte vet om de e tänkt att man ska ta med de eller inte.

• Troll1

Vi tänkte skriva namnen på festhäftet, men det blev enkla, fast snygg med text på styvt papper och ett utstansat hjärta, som vi lade rakt över vinglaset. Jag kände att jag ville minimera jobbet på slutet.

• Leilani

Jag tycker det är en jätte bra id'e. Vi ska göra något liknande men vi har våra glas i tenn och sen får alla gäster de glasen som minne från brölloppet. Sen om de inte kommer ihåg att at med dem är ju inte upp till oss utan gästerna själva.

• DanKat

Saggezza skrev 2008-11-18 19:50:24 följande:

Antingen köper man färg från panduro eller så drar man det ett strå längre och etsar in namnet själv (blir skitsnyggt men kräver definitivt med jobb)!
    Hur ska man göra för att etsa in namnen i så fall?
Svar på tråden vinglas som bordsplacering?