Ni som gifter/gift er, tar ni lån, sparat pengar eller får ni pengar i gåva?
Hur finansierade ni ert bröllop. Hur mkt gick åt. Tog ni lån på banken, sparade eller fick ni det betalt utav ngn familjemedlem?
Hur finansierade ni ert bröllop. Hur mkt gick åt. Tog ni lån på banken, sparade eller fick ni det betalt utav ngn familjemedlem?
Vi köper allt pö om pö. Lite sparat och bidrag från päron.
Vi sparar, kommer att kosta ungefär 25000 med resa
Vi sparar. Räknar med ca 80'.
Vårt bröllop kommer bli litet och billigt, det som kostar är väl min ring .. Men den betalar å andra sidan jag själv, så jag får väl stå mitt kast då med dyr ring
Personligen tycker jag också det är ganska onödigt att låna till att konsumera.
vi har sparat ihop allt. Räcker gott och väl med bostadslån
Jag är extremt restriktiv med lån, undviker lån på allt utom studier och bostad.
Vi använde sparade pengar, bröllopet gick på 50 000 + 15 000 + 40 000 (bröllop, weekendresa, bröllopsresa).
Något man bör tänka på är att om man inte har råd att spara har man troligtvis inte råd att amortera + betala ränta på ett lån heller.
Vi har sparat ihop lite pengar. Kommer lägga merparten på resan, den har vi drömt om länge =)
Föräldrarna betalade 90% och vi resten.
Vår budget ligger lååååååååååångt under de föregående talarnas. Men vi sparar ihop till vårt bröllop...
Vi tar pengarna från vårt gemensamma sparande, men våra föräldrar vill vara med och bidra, totalt är budgeten på kring 70000 inkl resa, och vi får ca 20000 totalt.