Ni som gifter/gift er, tar ni lån, sparat pengar eller får ni pengar i gåva?
Vi köper allt pö om pö. Lite sparat och bidrag från päron.
Vi köper allt pö om pö. Lite sparat och bidrag från päron.
Alltså att låna.. JAG personligen skulle inte ha problem med att "skuldsätta" mig för mitt bröllop! Så jag hade lätt sagt det OM jag hade lånat! Jag är också ganska van att få ett pekfinger mot mig!
men det beror ju på hur mycket man har råd att amortera bort också.. Jag är en sån som är KASS på att spara.. Jag kan verkligen inte spara.. Men har jag en fast utgift, som tex en amortering så är det lugna puckar..
Jo så är ju det bästa att göra, MEN jag kan ju inte spara!
trots vår höga inkomst som är vi alltid "fattiga"..
jag har en jäkla massa sparkonton känns det som.. Ett av dom är svårare att föra tillbaka pengar ifrån.. Men likförbannat gör jag det.. Har också stående överföringar.
Kanske ska ha ett låst konto..
Jo man lever över sina tillgångar lite.. Vi blir helt galna på oss själva att det är så här!! HUR kan vi vara panka?! Helt ofattbart!
Jo vi satt för ett par månader sen och kollade alla kontoutdrag! 12.000:- för mat var det en månad..
Så nog vet vi vart dom tar vägen.
Jo.. Vi hade också nåt väldigt bra program.. Men det handlar om lathet bara! Det erkänner jag.. Så vi får skylla oss jälva helt och hållet!
Men jag ska nog ta och fixa ett helt låst konto!
Oj va OT detta blev! Sorry!
Vad gör dom om hans föräldrar är luspanka då?
Jo men då väljer man ju själv.. Om ens föräldrar SKA betala så måste dom ju det när sonen ska gifta sig.
Menade inte det som någon kritik, utan det var en ren fråga av nyfikenhet!!!!!