• Bröllopstokiig

Bantarsoppa

Jag gifte mej i somras och köpte nån gång i samband med det Amelias Brud&Bröllop. I den tidningen fanns det recept på en bantarsoppa. Minns lite av ingredienserna...löksoppspåse, morötter, selleri, kålhuvud (tror jag ) mm. Är det någon här som vet vilken soppa jag menar och kanske rentav har den tidningen med receptet i? Snälla maila mej receptet!!! ahna_69@hotmail.com

• Svar på tråden Bantarsoppa
  • Bröllopstokiig

Den här soppan har dykt upp här flera gånger. Sök bland gamla inlägg och ni ska finna

• Bröllopstokiig

Man kan göra bantarsoppa på vilka grönsaker som helst! Jag är med i Viktväktarna och brukar göra ungefär så här när jag behöver "spara".
    1 burk/tetra krossade tomater
    1 squash
    4 morötter
    1 palsternacka
    2 vitlöksklyftor
    1 purjolök
    1 gul lök eller vårlök
    3 paprikor

Allt delas i bitar. Lägg i stor kastrull. Fyll på med vatten så det precis täcker. Kasta i en buljongtärning eller två. Koka tills allt är mjukt. Morötterna kan vara lite al dente. Mixa. Krydda med lite örtkryddor, tabasko, chili eller vad du tycker om.
    Den här soppan innehåller inget socker och inget fett, 0 points enl Viktväktarna.
    Vill man ha den lite matigare kan man ha lite kokt pasta eller äta en smörgås till, men då blir det inte "gratis".

Svar på tråden Bantarsoppa