Inlägg från: Tillde |Visa alla inlägg
  • Tillde

    23 maj 2009

    Hejhej har letat efter en sånhär tråd men hittade ingen och gjorde en själv, fick då tipset om denna tråd och konverterar därför hit istället.

    Vi gifter oss då den 23:e maj på en terass vid havet på mitt älskade Västkusten (bor inte där längre men längtar alltid till havet) Vi har hamnmagasinet som alternativ för vigseln (där festen ska vara) om vi inte nöjer oss med partytält eller vitt paraply och vita gummistövlar som Brölloppan sa, det lät ju urromantiskt Man får väl hålla koll på vädret strax innan och hålla tummarna för att kommande maj ska bli lika urhärlig som de som varit sista åren!

    Skulle vilja fixa klart ALLT men det går ju inte, de stora sakerna är klara och det som är kvar är sånt som inte kan fixas riktigt än.

    Plats för vigsel + festlokal är bokad

    Inbjudningarna kom ut igår (OSA 1mars för det är en del trix och fix runtomkring)

    Bröllopssvit bokad

    Frisör bokad

    Övernattning för gäster finns och fixas när de OSA:r

    Klänning ska sys upp av en kompis, tärnklänningen+bestmans kläder klara, kvar är brudgummens och ev. vår 9-månaders)

    Har hittat ringen jag vill ha men är på väg ner i vikt (fick barn för 5mån sen) och vill inte köpa den än då mina fingrar lär smalna av, dumt?? Tips?? Ska jag ta en kvarts storlek större än förlovningsringen bara? (eftersom ringen sitter lite längre ut och jag är lite tjockare om fingret där)

    Ska boka in en helg och åka till Tyskland och köpa drickat till middagen

    Toastmaster är fixad och telenr har lämnats ut

    Musik bestämt. Min svägerska sjunger och mina bröder spelar, ska ha Utan dina andetag (Kent) och It must be love (Madness), i samband med vigseln ska vi ha barnvälsignelse för vår son, min pappa håller i det och vår svägerska sjunger de två första verserna av "Du är det finaste"

    Har börjat greja lite med bröllopshäftet

    Bröllopstårta bokad

    Det som stressar mig lite är:

    Personal till middagen (toastmastern är köksmästare och har kontakter så det kommer säkert ordna sig men jag känner att jag inte har riktigt kontrollen)

    Vigselförättare: Försökte boka redan i oktober, då fick jag flummiga "kan inte svara nu på det-svar" av alla jag ringde (finns typ 5 kvar på listan men inte de jag skulle vlja ha) Ska försöka lite längre fram tänkte jag. För sent?

    Sen så är maten inte helt spikad, har fått offert men diskuterar menyn

    Jaja har nog kommit rätt långt ändå nu när jag läser det jag skrivit Låter som om vi ligger rätt lika de flesta av oss, än är det ju faktiskt ingen stress!
    Vi blir nog runt 70pers och säger som Bröllloppan tack till fantastiska föräldrar som är med och hjälper till MASSOR!!!)

  • Tillde

    Mina bröder ska spela och svägerska sjunga. Får ha anläggningen inne (vi ska vara på en stor terass) eller under partytält om det regnar en massa.Så livemusik med förstärkare och allt blir det här...


    lussebulle skrev 2009-01-21 20:32:39 följande:
    Bokat vigselförättare!! Det blev en kvinna som kommunen rekommenderade när jag ringde. Tänkt på en annan sak. Ni som ska ha utomhus bröllop. Ska ni ha musik? Vi ska vara ute, men funderar på hur det funkar med akustiken. Kanske inte hörs något. Tänkte ha solist som sjunger en sång och sedan utgång och ingångs musik på CD. Verkar det konstigt med CD, man kanske ska ha någon som spelar live...
  • Tillde

    Näää?? Jag bokade igår med, hindersprövning måste vara inne innan nån kan viga er men inte för att boka någon!!! Dessutom är hindersprövningen bara giltig i 3 månader så då kommer ni behöva skicka in en till ju!!?
    Vilken idiotkärring, hon jag pratade med på kommunen i NOVEMBER tyckte det var helt förståeligt att jag var ut ei god tid, sen bokade jag iofs inte förrän igår men ändå! Nä, ring igen och se till att få boka nån som viger er och är tanten otrevlig så be att få prata med nån som gillar sitt jobb!!!


    Bröllloppan skrev 2009-01-23 17:39:03 följande:
    Hur kan ni ha en vigselförrättare redan? Jag ringde till min kommun och de sa att först när jag skickat in hindersprövningen så kan de utse en vigselförrättare. (Hon verkade tycka att jag var dum i huvudet som ville boka detta så långt som fyra månader innan. Som kontrast till de i klänningsbutikerna som tycker att man är lite bakom flötet om man ska köpa klänning BARA fyra månader innan, hur ska jag som "förstagångsbrud" kunna veta vad som är tidigt/sent att boka vad?)Jag har i alla fall skrivit ut hindersprövningen idag så att vi kan skicka in den så fort M2B kommer hem från jobbet och skriver under sin del.
  • Tillde

    Ah okej trodde det var tre, sorry!


    Hemlig2009 skrev 2009-01-23 20:20:13 följande:
    Hindersprövningen är giltig i 4 månader så den går utmärkt att skick in nu. Lite mysigt.
  • Tillde

    Hehe, vad gör man om man får nej?? Och KAN man ens få nej på en hindersprövning?? Jajo det fattar ju jag med att man kan få men vad skulle det kunna bero på?? Ej svensk medlemskap, ålder eller vad tex?

  • Tillde

    Ja jag har hört mkt gott om dem! Skumt att det kan ligga en sån affär i en liten håla som DFS (förlåt men det är faktiskt en liten ¨håla!) Kul att du hittat den!!!!

    Jag hittade min på nätet igår och är sååå spänd på hur den ska sitta, är en korsett som går att ta in/ut beroende på storlek och den såg ut EXAKT så som jag drömt om! Och den var mycket billigare än jag vågat hoppas på med så budgeten blev liiite mindre tajt, skönt!!!!!!
    Har en vän som skulle sytt min klänning som lovat hjälpa mig om den inte sitter precis som jag vill, sen får jag returnera den med pengarna tillbaks -frakt om den inte var som jag trott!


    ToBeMrs skrev 2009-01-24 19:17:57 följande:
    Nu har jag hittat the one and only brudklänning! Det var hur skoj som helst att prova! Ni som inte gjort det: Ni har något att se fram emot! Zari i Degerfors är helt klart värt ett besök!
  • Tillde

    Nej men jag får skicka tillbaks den och får pengarna tillbaks om den inte är som jag tänkt mig Känns superbra!


    ToBeMrs skrev 2009-01-25 16:12:37 följande:
    Tillde: Det var en kär vän som rådde mig att kolla in Dfs och det var det värt. Men jag håller med om att Dfs är ett litet ställe Finns tydligen bara en butik i Sverige som är större och de har mer lull runt omkring.Hoppas din klänning är som du drömt om även när du provar den! Finns den inte i butik att testa innan du beställer?
  • Tillde

    Nej men jag får skicka tillbaks den och får pengarna tillbaks om den inte är som jag tänkt mig Känns superbra!


    ToBeMrs skrev 2009-01-25 16:12:37 följande:
    Tillde: Det var en kär vän som rådde mig att kolla in Dfs och det var det värt. Men jag håller med om att Dfs är ett litet ställe Finns tydligen bara en butik i Sverige som är större och de har mer lull runt omkring.Hoppas din klänning är som du drömt om även när du provar den! Finns den inte i butik att testa innan du beställer?
  • Tillde

    Hehe vi betalar 3500sek för bröllopssviten på ett nybyggt Spa-hotell precis vid havet!
    Sambon, jaaa han flämtade hehe och jo det gjorde jag med fast det är verkligen once in a lifetime och jag ser fram emot det sååå mycket! Får ha rummet till 18 dagen efter, frukost på rummet och tillgång till hela spa-avdelningen dagen efter så man verkligen kan pusta ut och njuta och prata igenom dagen innan


    Hemlig2009 skrev 2009-01-27 09:25:26 följande:
    Min sambo ska boka bröllopsnatten. Det är ganska viktigt pga vi är ute vid havet och det bara ligger ett hotell där. Dessutom ska jag bli sminkad och påklädd på rummet så det kan inte vara något vanligt dubbelrum. Han ringde igår, och sedan hörde jag hur han sa att att han skulle återkomma. Kom sen och satte sig hos mig i soffan och flämtade hur dyrt det var! Jag frågade hur många gånger han tänkte gifta sig och om då summan 1800 kr är så farlig. Nej, det höll han ju med om. Skulle fixa det idag sa han, vilket säkert betyder någon gång nästa vecka.
  • Tillde

    Hehe inte ska ni bo i Strömstad heller?? Isåfall ses vi där!


    Hemlig2009 skrev 2009-01-27 09:46:32 följande:
    Glömde säga, också Spa-hotell direkt vid havet. Mysigt!
  • Tillde

    Okej,tänkte vi skulle ses dan efter annars, kanske hade stött på varann i bubbelpoolen eller nåt hehe Södra västkusten alltså, nääästan lika härligt som norra hahaha Nädå, jag skojar bara, helt underbart! Oj vad härligt vi ska ha det vid havet!!!


    Hemlig2009 skrev 2009-01-27 09:58:31 följande:
    Nope, detta är Tylösand, Halmstad.
  • Tillde

    Hehe jag skickade ut inbjudningarna, läste igenom dem 8496734829ggr innan. Dagen efter ringer min toastmaster... "Mathilda, jag har ju ingen hemtelefon" Hehehe jag hade skrivit ett gammalt nummer han alltid haft förut, han har tydligen inte haft det på tre år! Inte konstigt att han aldrig svarat då jag ringt hem till honom


    lecaroline skrev 2009-01-27 11:26:47 följande:
    Ibland blir man så trött på sig själv..Jag gör mina inbjudningskort själv och jag har suttit och pulat med innehållet.Igår printade jag några för jag tänkte börja klippa och klistra.Idag upptäcker jag att jag faktiskt inte skrivit vem som ska gifta sig någonstans!! Det vet ju typ alla ändå, men gud vad jag hade fått äta upp det med pikar och skämt. Så det var bara att börja om igen..
  • Tillde

    Strul med stooort S!! Hade lagt i ett grått infoblad i inbjudningarnas kuvert (dvs, inte I inbjudningarna mitt pucko!) och flera hade bara rivit upp kuvertet och tagit ut inbjudan och inte sett infobladet, dessutom var tydligen insidan på kuverten GRÅ så gissa om det var därför som flera missat?? Som sagt S T R U L, men nu har jag hört runt med de flesta och resten kommer ju OSA och har de inte sett infobladet så får de infot då. Jag VISSTE att nåt skulle bli strul med inbjudningarna!! *suck* Jaja, ingen katastrof...

    Apropå nåt helt annat så har jag hittat såååå läckra skor till vårt tema. Kritvit klänning och dessa skorna, vad tror ni??? www.have2have.se/product.asp

    Temat är ju vitt och gammelrosa men nyanserna skiljer sig ju alltid lite, vad tycker ni funkar det??

  • Tillde

    Testar igen www.have2have.se/product.asp

    Jo i efterhand så ahde jag valt att lägga den i inbjudan, kände också att jag inte ville ha infobladet i utan "för sig" men det ångrar jag idag. jaja inget kalas utan lite strul på vägen

  • Tillde

    Hehe jaaaa, jag HOPPAS att jag kan det Ett tag iallafall De är ju lite mer rosa än gammelrosa i nyansen, kan väl funka ändå va? Jämförde med tärnklänningen som styr temat och det skar sig inte tycker jag men shit vad osäker man blir...


    GladaEmma skrev 2009-01-28 09:01:31 följande:
    Superläckra skor. Önskar jag kunde gå i såna klackar!
  • Tillde

    Ja så kommer det bli för oss med, skönt att höra att det man tänkt inte verkar vara uppåt väggarna!!

    Hur ska du göra bordsdekorationen??

    Jag har rosa placeringskort som jag ska klistra två små vita pärlhjärtan på. Försöker hitta en vit lite tjockare penna som man kan skriva namnen med, den jag köpte var för tunn, det syns knappt
    Sen blir det nog rosa blommor i små vaser. Ska försöka komma på nån mer kul rosa detalj att ha på bordet...


    GladaEmma skrev 2009-01-28 09:15:13 följande:
    Tycker olika nyanser av rosa är hur snygga som helst ihop. Vi kommer ha ganska ljusrosa blommor (exempelbukett finns i mitt galleri) och sen har vi en typ av rosa på monogramet, en på inbjudan - dessa påminner iofs om varandra. Men sen ska jag ha ett rosa band på min klänning och detta kommer nog vara något mörkare. Ska sen försöka hitta ungefär samma rosa färg som bandet till näbbklänningarna.
  • Tillde

    Låter superfint!!!


    GladaEmma skrev 2009-01-28 09:35:05 följande:
    TilldeVi kommer ha vita blockljus med vårt monogram på. Ska lägga murgröna på borden. Kommer inte ha några placeringskort utan kommer skriva gästens namn på festprogrammen istället. Programmen kommer ha papper i vit pärlemor och monogrammet ska tryckas på dem.
  • Tillde

    Det måste vara nåt som går för sådär är min kille med, blir liiite mer intresserad för varje dag som går Kanske börjar bli mer verkligt för dem precis som för en själv!?

  • Tillde

    Våra frimärken var såååå fula!! Stora kålhuven, pumpor och rödbetor, höstfrimärken som vi köpte utan att tänka oss för, när jag satt och klistrade så störde jag mig grymt på dem! Fast inte nån har kommenterat nåt, får väl vara nöjd med det! Så visst har du rätt, såhär i efterhand så hade jag gjort som du! Får väl göra det nästa gång jag gifter mig haha


    Boobi skrev 2009-02-02 18:48:28 följande:
    Hur ser de ut & vart köper man dem?
  • Tillde

    Bättre sent än aldrig heter det väl

    Har inte själv köpt nån kinaklänning (köpte min på köp och sälj här ny för 2200sek, supernöjd!!!) men har hört flera som är jättenöjda! har ni bokat kyrka/plats för vigsel och festlokal??

    23 maj 2009 skrev 2009-02-04 15:29:18 följande:


    Hej, vi gifter oss den 23;e vi med och börjar inse att vi är SENT ute ;)Kul med en tråd för oss alla med något så viktigt gemensamt!!!Vår planering börjar nu ta form och surfandet har inlettsHoppas börja göra inbjudningskorten till helgen och då samtidigt prata med de personer vi vill ha hjälp utav...Klänning blr nästa steg. Har ni några tips?Har besökt Zari i Degerfors men de hinner antagligen inte få hem "min" klänning i tid... som sagt -sent ute.Vad tror ni om kina klänningar?
Svar på tråden 23 maj 2009