• Sobeit

Hur skriver man i inbjudan så att det framgår att även barnen är bjudna till vårt bröllop?

Alltså, precis som rubriken säger. Vi har pratat och kommit fram till att våra vänners barn är lika välkomna till vårt bröllop som våra egna barn. Vi kommer att anlita lektanter som ansvarar för ett barnbord och barnens lekande så att föräldrarna iallafall kan slappna av om barnen är med. Men hur skriver man det på inbjudan. Jag menar, nu är det ju så vanligt att barnen inte ska vara med och vi går lite mot strömmen där. Så, kan någon hjälpa mig med formulerandet?

• Svar på tråden Hur skriver man i inbjudan så att det framgår att även barnen är bjudna till vårt bröllop?
  • Soon and very soon

du skriver Familjen ollson (tex) på inbjudan!

• Hammerman

"Alla Välkomna", "Hela Familjen Välkommen", "Barn Varmt Välkomna" etc.

Just det här med barnbordet och lektanterna kan ju vara bra att ta upp i inbjudan också.

• mme Plantier

Man kan ju helt enkelt adressera inbjudan till samtliga i familjen. Sen kan man ju även på ett trevligt sätt skriva att organiserad barnlek/barnpassning kommer finnas.
    Tycker för övrigt det är jättetrevligt med någon som går mot strömmen och bjuder med även barnen!!

• Sobeit

Varken jag eller min m2b har någonsin varit på ett bröllop där det varit en önskan från brudparet att det ska var abarnfritt. Istället har det varit upp till oss att avgöra om det skulle fungera att barnen är med eller inte. Och när vi dessutom har 3 barn själva som kommer att var amed så känns det inte mer än rätt att våra gäster sjäva får välja om de vill ta med sina barn eller anlita barnvakt.

mme Plantier skrev 2008-11-11 15:47:08 följande:

Man kan ju helt enkelt adressera inbjudan till samtliga i familjen. Sen kan man ju även på ett trevligt sätt skriva att organiserad barnlek/barnpassning kommer finnas.Tycker för övrigt det är jättetrevligt med någon som går mot strömmen och bjuder med även barnen!!
  • Bride in England

Skriv till alla i familjen, t.ex:

Anna, Anders, Milla och Jesper inbjudes härmed till vårt bröllop xdagen den...osv.

Sa gjorde vi

• DanKat

Jag tycker det blir uppenbart att även barnen är bjudna om man adresserar inbjudan till "Familjen XXX" (om ni däremot adresserar till "[hans namn] och [hennes namn]" skulle jag tolka det som att barnen inte är bjudna, om det inte väldigt tydligt står i själva inbjudningskortet)

• TesshjärtaFred
    DanKat skrev 2008-11-11 17:38:24 följande:
    Jag tycker det blir uppenbart att även barnen är bjudna om man adresserar inbjudan till "Familjen XXX" (om ni däremot adresserar till "[hans namn] och [hennes namn]" skulle jag tolka det som att barnen inte är bjudna, om det inte väldigt tydligt står i själva inbjudningskortet)
    Det är så det brukar beskrivas i alla etikettregler och sånt iaf. Är HELA familjen välkommen skriver man Familjen xxx på inbjudan. Vill man bara att föräldrarna kommer adresserar man inbjudan till dem.
  • pallasathena

Ja, etikettreglerna säger att det är "familjen x" som ska stå på inbjudan.

Sedan om man ska vara petig ska nog inte information om barnvakt och liknande tas upp i själva inbjudan, men om man har något informationsblad bifogat (med t.ex. vägbeskrivning eller whatever) kan man ju ta med det där.

Svar på tråden Hur skriver man i inbjudan så att det framgår att även barnen är bjudna till vårt bröllop?