• vakttjejen

Vill inte

Bara jag som verkligen itne vill ha någon möhippa!?!?!??!

• Svar på tråden Vill inte
  • passionsblomman

Nej, det är jag inte så sugen på heller faktiskt. Men kanske man skulle ändra sig om den väl blev, vet inte...
    Jag skulle iaf aldrig orka ha en så lång som vissa ordnar.

Det vore mysigast att bara äta ihop med tjejerna i lugn och ro tror jag. Men mina kompisar är så spridda så de känner egentligen inte varandra, fast det kan ju vara trevligt inför bröllopet om de bekantar sig lite...

Ambivalent? Jag?

• Rosenpetunia

Jag ville inte heller ha en möhippa. Förstår på nåt sätt inte vitsen med det
    Ha en mysig helg!

• lillesessan

Jag vet inte om jag vill ha någon. Möjligtvis om det är en mysig och trevlig, men inga fjantiga uppdrag

• svartvitabruden

Jag vill inte ha en och det vet folk

• HB09

Inte jag heller, men mina väninnor är helt införstådda med detta, så jag är inte orolig för någon obehaglig överraskning

Däremot tycker jag att det vore kul om mina tjejkompisar lärde känna min m2b:s fruar/sambos lite närmre innan bröllopet, så jag funderar på att tillsammans med min "bästis"/tärna ordna en mysig tjejmiddag för alla som kommer på festen.

• mme Plantier

Absolut inte! Känner att det verkligen inte är min grej..

• Bimmla

Jag vill inte heller ha någon. Visserligen har ja oxå bara 3-4 tjejkompisar så jag har sagt att ja inte vill ha någon men vill dom göra nått med mig så får de gärna vara en middag eller spa eller något annat mysigt för oss.

Har verkligen ingen lust att skämma ut mig på stan iaf.

• J D

Jag tror inte att jag kommer få någon och jag skulle heller ej vilja ha en möhippa av det pinsamma slaget.

• Besservvisser

Ugh. Jag avskyr möhippor. Jag deltar aldrig i dem, och jag vill absolut inte ha. Mina vänner vet om det och förhoppningsvis ordnar de inte en. Om de gör, så kommer de att vara väldigt besvikna när jag går hem själv efter fem möhippeminuter.

• dfk

Jag ville inte heller! Det blev en annan variant istället . De slog ihop möhippan och svensexan och bjöd oss på en stor picnic i gröngräset med god mat och gott vin. Sen var vi alla ute och stuffade loss på dansgolvet. Det var jättekul!

• I do  I do  I do

Jag vill inte heller ha någon den dagen vi ska gifta oss. Är livrädd för att få massa skämmiga uppdrag o göra massa pinsamheter, nä usch!

• lillabruden

jag vill verkligen ha min möhippa faktiskt...är lite rädd att jag får hälla i mig redbull och koffeintabletter för att klara dagen om det är en sån långtradare!!! Tror dock min supertärna vet att jag måste ha en tupplur på dan om jag ska ut på kvällen

Tycker att som DFK hade det var en bra variant för dem som inte vill ha möhippa! För då blir det ju liksom mer en trevlig sammankomst istället! Och kanske vissa som inte känner så många trivs bättre på så sätt för då har man några kända ansikten och något att prata om på bröllopet!

Ni som absolut inte vill, är det bara för dem pinsamma sakerna? För om er brudtärna känner er och får veta hur ni vill ha det, så gör dem ju en möhippa anpassat till er!! Det är ju bruden som det handlar om

Vad hade ni hellre valt? Inget alls? (frågar nyfiket bara..)

• Sebastiána

Vill inte heller ha en möhippa. Jag skulle föredra att gå på en trevlig restaurang med mina närmsta vänner istället.

• LirreMagic

Jag undrar, precis som lillabruden, varför ni inte vill ha en möhippa?

En möhippa kan ju faktiskt vara "bara" ett restaurangbesök, eller en eftermiddag på ett spa. Det där med taskiga och pinsamma uppdrag hör verkligen inte en "riktig" möhippa till.

Mina tärnor vet vad jag tycker och jag ser fram emot en härlig dag i mina bästa vänners sällskap. För det är en möhippa för mig.

• Sebastiána

De/vi tänkre nog på den traditionella möhippan där man blir totalt bortgjord.

Svar på tråden Vill inte